Jos hiusvärit kiellettäisiin kaikissa muodoissaan, minkä väriset olisi lähipiirisi naisten hiukset? Mulla: ruskeat, tummanruskeat, harmaat, ruskeat, ja ei tietoa...
Jos kukaan ei saisi enää värjätä hiuksiaan eikä käyttää peruukkeja eikä muita vippaskonsteja, mitkä olisi hiustenvärit tutuilla naisilla: harmaata jokaisella yli 40-vuotiaalla, tai ainakin harmaantuvaa ruskeaa. Ei yhtäkään blondia, vaikka lapsena olisikin ollut. Ruskeaa vaan kaikilla. Isolla osalla harmaanruskeaa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Onko maantien värinen niin kuin auringossa haalistunutta asfalttia vai niin kuin haalean ruskea hiekkatie?
Mutanen hiekkatie se on.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävistä vain yksi värjää. Eikös se oo nykyään aika marginaalista toi värjääminen. Kuka jaksaa.
Ehkäpä ne muutkin värjäävät mutta vain ylläpitävät omaa väriään niin, ettet ole edes tajunnut heidän värjäämistään. Naiset alkavat harmaantua, kun ikä lähenee neljääkymppiä, ja neljävitosena jo puoli päätä on ihan mummoharmaa, jos ei värjää. Tietysti vaaleahiuksisilla harmaa näkyy heikommin kuin tummahiuksisilla. Kuudestakympistä eteenpäin harmaa alkaa vähitellen muuttua valkoiseksi.
Mulla on luonnostaan kastanjanruskeat hiukset joihin aurinko tuo kesäisin vaaleita raitoja, en ole värjännyt ainakaan kymmeneen vuoteen. Jos oikein syynää niin pari harmaata löytyy.
Mun seitsemänkymppisenä äidillä on samanväriset hiukset kuin mulla, vähän enemmän harmaata. Siskot tummempia mutta kumpikin värjää joten epäilen että enemmän harmaata kuin mulla.
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävistä vain yksi värjää. Eikös se oo nykyään aika marginaalista toi värjääminen. Kuka jaksaa.
Ehkäpä ne muutkin värjäävät mutta vain ylläpitävät omaa väriään niin, ettet ole edes tajunnut heidän värjäämistään. Naiset alkavat harmaantua, kun ikä lähenee neljääkymppiä, ja neljävitosena jo puoli päätä on ihan mummoharmaa, jos ei värjää. Tietysti vaaleahiuksisilla harmaa näkyy heikommin kuin tummahiuksisilla. Kuudestakympistä eteenpäin harmaa alkaa vähitellen muuttua valkoiseksi.
Olen eri kuin lainaamasi, mutta äitini (brunette) värjäsi hiuksensa ensimmäistä kertaa 55+ -vuotiaana. Sitä ennen ei ollut näkynyt harmaan harmaata.
Mustat, tummanruskeat, maantien väriset, keskiruskeat, itellä tummanruskeat harmailla raidoilla. Oon värjännyt vuosia tummanruskeiksi, mutta en jaksa enää.
Pari vaaleaa, itselläni ja eräällä toisella. Muilla keskiruskeita.
Juuri kukaan ei kyllä nykyiselläänkään värjää hiuksiaan.
Mulla on paljon kavereita, jotka ovat antaneet luonnollisen värin kasvaa takaisin 30-40-vuotiaana. Itsekin olen. Luulin, että hiukseni olisivat maantienväriset, mutta ne ovatkin aika vaaleat. Osalla on vaaleat, osalla tummat ja kaikkea löytyy tältä väliltä. Harmaita ei vielä kellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kuin lainaamasi, mutta äitini (brunette) värjäsi hiuksensa ensimmäistä kertaa 55+ -vuotiaana. Sitä ennen ei ollut näkynyt harmaan harmaata.
Ei kaikilla. Harmaantuminen on tosi yksilöllistä. Olen 46 eikä kampaanjani löydä kuin ihan muutaman harmaan hiuksen. Olen brunetti. Samoin miehelläni, saman ikäinen, ei ole kuin pari hopeanväristä hiusta ohimoilla. Tumma hänkin. Hänellä ei myöskään ole miespuoleiset sukulaiset juurikaan harmaantuneet. Enonsa on 80+ v ja edelleen pääosin tummatukkainen, harmaata vain raitoina tukassa.
Sitävastoin viisikymppisellä serkullani on jo puoli päätä harmaana.
Itse en pistäisi pahakseni vaikka harmaantuisinkin, ja sillä kyselenkin kampaajalta asiasta. Otan nyt raitoja ihan vaan elävöittämään tukkaa, mutta jos ja kun harmaanun tasaisesti, aion lopettaa värjäämisen. Harmaa tukka, erityisesti sellainen hopeanharmaa, on tosi hienon näköinen. Mummullani oli sellainen ja toivon itsekin että harmaantuisin yhtä hienosti.
K
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, etteivät värjää kun ollaan puhuttu. :D
Mulla sama väri. Mutta vetää naaman kyllä aika ankean väriseksi.