Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan laihtua mutta ajatuskin salille menosta inhottaa

Vierailija
28.05.2014 |

Juoksen, pyöräilen ja joogaan mielelläni, ja syön päivässä n. 1200 kcal. Olen tähän mennessä laihtunut viisi kiloa huhtikuun puolesta välistä (lähtöpaino 78 kg, pituus 164 cm).

Mutta kun en halua mennä salille, jonne kaikki ovat minua patistelemassa. Inhottaa ajatuskin jonnekin hikiseen koppiin menemisestä. En halua näkyviä lihaksia, koska ne eivät sopisi minulle. Onko salille pakko mennä jotta voi laihtua pysyvästi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 13:47"]

rauha nyt, ei salille ole pakko mennä. tämänhän halusit kuulla.

liikunta on käytännössä välttämätöntä hoikkuuden ylläpidossa sitten kun olet laihtunut. siitä on varmaa tieteellistä näyttöä. 

[/quote]

No ei todellakaan ole liikunta välttämätöntä hoikkuuden ylläpidossa. Kyllä onnistuu ihan hyvin silläkin, että rajoittaa kalorien saantiaan. 

Vierailija
2/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä stressikin laihduttaa, vaikka söisi kuin sika ja olisi liikkumaton. Stressi pitää sykettä koholl> aineenvaihdunta vilkasta.

Työkaveri laihdutti nyt keväällä kahden kuukauden aikana 10kg vähentämällä syömisiään. Liikkui vain autolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en halua mennä minnekään salille. Uimahalliinkaan ei huvita mennä sen jälkeen kun joku sanoi, että vesialtaat ovat täynnä virtsaa ja se kuulema pitää paikkansa. Luisteleminen sen sijaan on ihan kivaa ja hallissa ei yleisöaikoina ole montaakaan luistelijaa ja luistimet maksavat vain jotain max 30 euroa. Olisi todellakin outoa, jos painon ylläpitäminen tietyissä lukemissa vaatisi jotain salillakäyntiä. Salilla juoksuttamisesta on tehty maksullinen bisnes jolla ihmisiä siis rahastetaan. Ihmiset on aivopesty koko tähän puuhaan. Minullakin on jotain 10 kiloa ylimääräistä ja syön noin 1200 kaloria, mutta olen sen verran lyhyt ja aineenvaihdunta on mitattu, että en edes kuluta tuota enempää ja siitä se ylipaino vaihdevuosi-ikäisenä sitten tuli. Joskus joulun tienoilla aloitin kotijumpan - myös jotenkin joogatyyppistä. Sillä lähti sitten jotain 6 kg vähitellen. Nyt paino junnaa, mutta olen jo eräänä päivänä kokenut, että paino heilahti seuraavaan kiloon alaspäin ja näin ollen suhtaudun asiaan positiivisesti vaikka seuraavaan kuuteen kiloon menisi koko loppuvuosi. Nuo 10 kg tulivat noin 10 vuodessa ja vielä kun söin myös lääkkeitä enkä itse asiassa oikein voisi syyttää itseäni. Vanhetessa kuulema nuo painoindeksitaulukotkin ovat pielessä. Älä siis mene minnekään salille vaan tee jotain kivaa noilla rahoilla, jotka siinä säästyvät - laihtuvan täytyy myös ostaa vaatteita ja uusia kenkiä kun jalatkin laihtuvat... äläkä unohda kauneudenhoitoa ja ehkäpä hierojaa... ONNEA MATKAAN JA HYVÄÄ KESÄÄ... Joko uudet bikinit rantaa varten on hankittuna???

Vierailija
4/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli sit hyvä eli STRESSI LAIHDUTTAA... hankkikaa siis itsellenne stressi... samaa sarjaa kuin tuo, että lapamato pitää hoikkana... hankkikaa siis itsellenne lapamato kuten esim Marilyn Monroe... entäpä kihomato??? Hankkisko joku sen - sais kamalan stressin kun peppu kutisee yöt ja päivät eikä siis voi edes nukkua eikä se ole siis kiinni jostain huonosta hygieniasta...

Vierailija
5/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 14:07"]

Pelkkä stressikin laihduttaa, vaikka söisi kuin sika ja olisi liikkumaton. Stressi pitää sykettä koholl> aineenvaihdunta vilkasta.

[/quote]

Tutkimusten mukaan stressi kyllä useimpia lihottaa. Näin sitä kautta, että stressantuneena ihminen usein syö enemmän ja syö ns. lohturuokia vieläpä. Ja lisäksi uni on useimmilla stressaantuneena huonoa, ja huonot unet taas vaikiuttaa hormonitoimintaan niin että laihtuminen vaikeutuu.

Vierailija
6/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole liikunta välttämätöntä hoikkuuden ylläpidossa. Kyllä onnistuu ihan hyvin silläkin, että rajoittaa kalorien saantiaan.

liikunnan suuri apu hoikkuuden ylläpidossa (ei niinkään laihdutuksessa itsessään) perustuu ruumiin taipumukseen kompensoida menetettyä energiaa. Kun olet totuttanut itsesi tiettyyn painoon ja lähdet laihduttamaan, ruumiiseen tulee hätätilasignaali; se luulee kohdanneensa nälänhädän. Vaistomaisesti tulee silloin liikuttua vähemmän huomaamattaan, kun ruumis haluaa kompensoida painon alenemista. Siksi liikunnan lisääminen tietoisesti helpottaa säilyttämään painon. Liikunta vaikuttaa myös hormoniaineenvaihduntaan, mikä säätelee muun muassa nälän tunnetta.

Kuten tutkimustulokset yleensä, tämä perustuu keskiarvoihin, ja aina löytyy se pari keskustelupalstalaista, jotka ovat onnistuneet pysymään hoikkina liikkumatta tietoisesti kovin paljon. Muutama yksittäistapaus ei silti kumoa sitä tosiseikkaa, että jos vakavissaan haluaa pitää painon alhaalla, eikä vain jojolaihdutella hamaan maailman tappiin, liikunta auttaa siinä.

Lähde: The First Twenty Minutes. Gretchen Reynolds. NyTimesin tiedetoimittaja.

Vierailija
7/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko mennä salille. Itse olen vuoden aikana laihtunut -15kg ihan vaan ruokavalion muutoksella ja vasta tämän vuoden puolella olen alkanut myös liikkumaan enemmän kuin koiran lenkittämiset, mutta en todellakaan ole mennyt salille. Hommasin kahvakuulan ja teen ihan lihaskuntoliikkeitä ihan vaan kotioloissa. Sitä on tiivistynyt huomattavasti vaikka paino ei ole mainittavasti enää laskenutkaan.

Vuosi sitten toukokuussa painoin 77kg ja nyt 61.6kg

Itsekin pitkään välttelin liikuntaa kun ajattelin, että kun en pidä salista tai ohjatusta ryhmäliikunnasta niin en voi sitten liikkua. Jokaiselle varmasti löytyy oma tapansa harrastaa liikuntaa ja sen ei tarvitse olla sama kaikilla.

Vierailija
8/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse mennä salille, lihaskuntoa voi treenata muutenkin! Mä inhoan kuntosaleja, mutta olen kohtuullisen hyvässä kunnossa, bmi 19 ja lihaksia ihan kivasti. Harrastan astangajoogaa ja kahvakuulailua, molempia kotona, lisäksi hyötyliikuntaa (kävelyä ja pyöräilyä tunnin-pari päivässä). Tosin mun ei ole ikinä tarvinut laihduttaa, enemmän yritän kasvattaa lihasmassaa, mutta se onnistuu kyllä näinkin.

Vierailija
9/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punttis lihottaa. Paitsi jos juoksee vain matolla siellä. Kun lihas kasvaa, kasvaa myös rasvan määrä. Puhtaalla ruualla voi vaikuttaa kuinka paljon.

Eikä kuntosali muutoinkaan ole oikea paikka laihikselle, vähäisempi energiansaanti hidastaa palautumista ja vähentää kuntosalilla käymisen hyötyä.

Vierailija
10/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mee jos et halua. ei salilla laihdu. t pullero lihaskimppu jo 8v reeniä takana

Vierailija
11/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, vaikken koskaan ole käynyt kuin ruokasaleilla.

Vierailija
12/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtua pysyvästi??

Vierailija
13/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauha nyt, ei salille ole pakko mennä. tämänhän halusit kuulla.

liikunta on käytännössä välttämätöntä hoikkuuden ylläpidossa sitten kun olet laihtunut. siitä on varmaa tieteellistä näyttöä. mutta noi mainitsemasi lajit käy siihen ihan hyvin.

tärkeintä on liikkua niin että se on kivaa, muuten sitä ei tule tehtyä.

newsflash: liikunnan ei tarvi tuntua inhottavalta!

Vierailija
14/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salille ei mennä laihtumaan, vaan tekemään lihasta. Laihdutus, eli läskin polttaminen, tehdään pitemmillä treeneillä.

Vierailija
15/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sali ei laihduta. Liikunnan merkitys laihduttamisessa on ylipäänsä varsin minimaalinen.

Vierailija
16/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että ne lihakset vahingossa tulee? Niin moni nainen sanoo samaa, en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Lihaksia varten täytyy syödä ja treenata raskailla painoilla lyhyitä sarjoja.

Vierailija
17/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ennjaksa mennä. Kilpirauhasarvot nousseet ja olo uupunut. Haluaisin jaksaa.

Vierailija
18/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä salilla laihdukaan. Liikunta yksissään ei laihduta, sillä se lisää automaattisesti ruokahalua. Paremmin laihduttaa ruokavalio, parhaiten toki liikunnan ja ruokavalion yhdistelmä. Silti laihdutusliikunnan tulee olla aerobista. Salilla voit muokata kroppaa mutta et juurikaan laihduttaa.

Vierailija
19/19 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse käydä salilla laihtuakseen. Eikä harrastaa mitään muutakaan liikuntaa. Itse olen laihduttanut 76,2 kg -> 53 kg ihan ilman minkäänlaista liikuntaa, vain syömisteni kaloreita rajoittamalla.