Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö opettajille riitä mikään?

Vierailija
27.12.2020 |

Nyt he kiljuvat Ilta-sanomien kommenttiosiossa, että miksi heitä ei rokoteta ensimmäisten joukossa, vaan sosiaali- ja terveysalan ihmiset.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten koulunkäynnin turvaaminen on prioriteetti, pitäis varmaan opet rokottaa. Nimittäin jos sairaana on sankoin joukoin opet, ei ole sitten lähikoulua eikä edes parjattua etäkoulua.

Vierailija
2/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikoulussa ei ole mitään järkeä. Lasten ja henkilökunnan terveyttä pitää suojella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkouluun kaikki kevääksi, että saadaan epidemia laantumaan. Lapset levittävät tautia vähäoireisena ja oireettomina. Epidemia ei laannu ilman etään siirtymistä. Opettajien rokottaminen ei ratkaise epidemian kannalta mitään.

Rokotteet pitää antaa hoitajille, lääkäreille ja riskiryhmille ja ennemmin vaikka kaupan kassoille ja taksi- ja bussikuskeille. Opettajat etätyöhön, koska se onnistuu hyvin. Erityisopettajat ja alaluokkien opet kannattaa rokottaa, sillä heidän siirtämisensä etään on työnkuvan vuoksi vaikeampaa.

Vierailija
4/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut voivsiirtää etäopetukseen, sairaanhoitoa ei.

Turussa sen nyt näkee. Koulut laitettiin etäopetukseen 2 viikkoa sitten ja tartunnat nyt laskeneet yli puolet kahden viikon takaisesta. Koululaiset levittää tartuntoja oireettomina.

Vierailija
5/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluja ei käsittääkseni voi siirtää etään pk-seudulla vaikka mikä olisi, koska huoli. (=poliittinen strategia). Siksi rokotteet Helsingin Vantaan ja Espoon opeille.

Vierailija
6/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopetusryhmiä ei voi siirtää etäopetukseen eli ainakin näiden ryhmien opet olisi rokotettava. Minulla on todella huonot kokemukset erityisryhmien etäkoulun toimivuudesta. Nämä lapset tarvitsevat kaiken tuen mitä on tarjolla, jotta pystyvät pysymään kärryillä.

Vierailija
7/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä ketjussa aiemmin haaveiltiin siitä, että lähinä niin kauan kuin pystytään, sitten jos opet on isommissa määrin sairaana, voidaan ehkä pakon edessä siirtyä etään. Ilmeisesti se sairas ope pitää sitten sitä etäkoulua?!

Vierailija
8/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään opettajia ENNEN terveydenhoitoalan ihmisiä, mutta heti seuraavana kyllä.

Ne 7-9-vuotiaiden opettajat mahdollistaa vanhempien työnteon tai tehokkaamman etätyön, kun ovat 6h poissa kotoa.

Vierailija
9/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa koulussani jäätiin joululomalle niin, että oppilaiden joukossa oli useita tartuntoja ja altistusketjuja, ja lisäksi opettajakunnassa oli tartunta. Suurin osa teineistä ja aikuisistakin jutteli tapaavansa lomalla sukulaisia ja reissaavansa jonnekin muualle Suomeen.

Kiva palata lähiopetukseen tammikuussa näistä lähtökohdista odottelemaan sitä omaa tartuntaa.

Vierailija
10/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa koulussani jäätiin joululomalle niin, että oppilaiden joukossa oli useita tartuntoja ja altistusketjuja, ja lisäksi opettajakunnassa oli tartunta. Suurin osa teineistä ja aikuisistakin jutteli tapaavansa lomalla sukulaisia ja reissaavansa jonnekin muualle Suomeen.

Kiva palata lähiopetukseen tammikuussa näistä lähtökohdista odottelemaan sitä omaa tartuntaa.

Tismalleen sama tilanne myös minun työpaikallani. Mikähän näiden ope-vastaisten ketjujen taustalla mahtaa olla. WHO on suositellut opettajien rokotusten priorisointia heti terveydenhoidon henkilöstön jälkeen, ja siihen OAJ perusti oman näkemyksensä. Tarkoituksena on turvata lasten koulunkäynti ja opettajien työturvallisuus. Ei missään ole opet vaatimassa itselleen rokotuksia ennen terveydenhuoltoa, jotain rajaa noihin ope-vihaprovoihinkin, kiitos.

Vierailija
11/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika monta melkoisen tärkeää ammattiryhmää. Miksi minua ei rokoteta? Jos minä ja kaikki kollegani jäävät kotiin, töpselistä loppuu sähkö. Siinäpä sitten opetatte tunnelmallisesti päreen valossa.

Vierailija
12/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika monta melkoisen tärkeää ammattiryhmää. Miksi minua ei rokoteta? Jos minä ja kaikki kollegani jäävät kotiin, töpselistä loppuu sähkö. Siinäpä sitten opetatte tunnelmallisesti päreen valossa.

Haa, oletko se, joka polkee meille sähköä? Kiitti, oot ihana <3

Vierailija
13/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että he sairastavat koronan oppilaiden kanssa. Talikat!

Vierailija
14/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat eivät ole ainoita lähityössä eivätkä sen tärkeämpiä kuin poliisit, bussikuskit tai kaupan kassat. Jos kuuluvat riskiryhmääm, saavat rokotuksen aiemmin kuin me muut, jos eivät niin odottavat vaan kiltisti.

Vierailija
15/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ohjaajana koulussa ja tehnyt koko koranavuoden opesijaisuuksia, kun opettajat ovat oireisia, altistuneita tai tartunnan saaneita. Meillä opetus on toiminut vahvasti sijaisresursseilla. Ehkä ne rokotukset olisi hyvä saada, ei ekojen joukossa, mutta ei viimeisenäkään.

Vierailija
16/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja valitti minulle, kun meillä on rajattu ihmisten tapaamista. Harrastuksessa voi käydä, mutta sekin nyt tauolla. Siinäpä opettajat sairastavat, että saadaan laumasuoja. Ku on niin tärkeä sosiaalinen elämä ja lähiopetus huonojen vanhempien vuoksi!

Vierailija
17/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Ihan kuin opettajat itsensä takia tarvitsisivat rokotteen. Ideana on kyllä pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä. Etäkoulu haittaa pahasti lapsiperheiden vanhempien työntekoa. Etäkoulu huonontaa oppimistuloksia rajusti, sekä luo mielenterveysongelmia nuorille.

Jos etäkoulu toimisi, mihin edes kouluja tarvittaisiin?

Vierailija
18/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan. Jos ei lapsia rokoteta, niin minkä takia opettajat pitäisi rokottaa? He eivät ole riskiryhmää. Itsekkäitä.

Vierailija
19/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikoulun piti olla paras, ei taida olla. Lapset stressaantuneita

Vierailija
20/24 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haa, oletko se, joka polkee meille sähköä? Kiitti, oot ihana <3

Ole hyvä.

En minä mitään rokotusta siis ole kinuamassa. Minulle sopii hyvin että odotan sitä rokotusta ihan niin pitkään kuin tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan