Kysymys naisille jotka ei ole kauniita
elikkäs olen nyt ollut jonkun aikaa naisen kanssa, joka ei ole kaunis. Ja minä en ole komea mies itse, tai muutenkaan seksikkään näköinen, en millään mittapuulla.
Pitäisikö minun kutsua naista kauniiksi? Tai esimerkiksi yrittää erotella hänen ulkonäöstään asioita, jotka ovat kauniita, ja kehua niitä? Sillä tavalla että "sinulla on tosi kauniit silmät" tai "sun selkä on tosi naisellisen näköinen, kaunista <3" ?
Kyseessä ei ole mikään huomattavan naisellinen nainen, joten en tosiaan ole varma, pitäisikö minun yrittää keksiä tällaisia tai ihan suoraan vain sanoa, että olet kaunis. Sen tiedän, että jos kyseessä olisi yhtälailla ei kaunis nainen, joka kuitenkin meikkaisi ja laittaisi tukkaansa kovasti, niin silloin minun tulisi kehua häntä kauniiksi, koska jos en niin tekisi niin suhde ei varmaan kovin pitkäksi kehittyisi. Nyt en kuitenkaan osaa sanoa, koska hän ei ole kova meikkaamaan ja laittamaan tukkaa. ( Ja syyt miksi pidän hänestä paljon, on ihan muita kuin ulkonäöllisiä)
Itse näin rumana miehenä ymmärrän kyllä, että tuntuisi hyvältä jos joku nainen oikeasti kokisi minut komeaksi. Yhtälailla ymmärrän, että näin ei tule käymään, eli jos joku nainen minua sanoo komeaksi, hän valehtelee.
Kommentit (46)
Ap oletko kumppaniisi rakastunut? Rakastunut ihminen näkee vaatimattomammankin näköisen kumppaninsa viehättävänä. Se ettet oikein siihen kykene, kertoo ehkä enemmän tunteidesi puuttumisesta, kuin kumppanisi ulkonäön vajavaisuuksista.
Riippuu siitä sun naisesta.
Itse olen perussievä ja hillitysti laitettu, enkä välitä kehumisesta peruskohteliaisuuksia enempää (esim juhlavermeissä kuuluu ihan tavallisiin käytöstapoihin todeta, miten hyvältä toinen tänään näyttää). Ne on mulle pelkästään kiusallisia ja turhia. Sen sijaan muutama kaveri suorastaan vaatii niitä suhteessaan, eikä liity ulkonäköön mitenkään. Hyvinkin vaatimattoman näköinen ja reippaasti ylipainoinen kaverini perusti jopa as-profiilin saadakseen kehuja miehiltä, kun kotona ei niitä saanut. Toinen, erittäin paljon laittautuva kaverini taas muistaa jokaisen vonkauksen, jonka on baarissa miehiltä kerännyt ja buustaa näillä itsetuntoaan. Useampi kaveri kertoo meille muille kavereille kaikki positiiviset ulkonäköön liittyneet kommentit, joita ovat miehiltään saaneet. Mulle käsittämätöntä, mutta näin se vaan on.
Eli mene sillä mitä edellä on neuvottu. Silmiä on helppo kehua ja niitä kehuukin ihan kaikki miehet aina ihan kaikille naisille (minkä vuoksi asia on menettänyt merkityksensä aivan täysin). Vaatteita ja hiuksia voi kehua. Peruskohteliaisuudet tosiaan kuuluu peruskäytöstapoihin, joten jos menette vaikka treffeille niin muista noteerata toisen panostus ulkonäköön (olettaen ettei nyt kuitenkaan verkkareissa tule). Se ei siis ole kehu vaan peruskäytöstapoja, jotka myös naisten tulisi osata.
Toki voi olla, ettei hän edes välitä kehuista. Tämän tiedon voit kalastella kysymällä yksinkertaisesti sitä, että kehuthan sinä häntä tarpeeksi arjessa. Kyllä se sanoo, jos et kehu.
Varmaan hänen ulkonäössään on kuitenkin tuollaisia pieniä kohtia, jotka miellyttävät silmääsi? Just vaikka silmien väri, takapuolen muoto tai jalka? Ei tartte keksimällä keksiä asioita, mutta varmaan joskus voit jotain tällaista pientä kommentoida.
Jos silmät, huulet ja nenä ovat rumia, niin kehu sieraimia.
Se riittää jos pystyy ruokailemaan nokatusten.
Itelläkin ruma nainen. Katkeraksi tekee tajuta ettei omalla ulkonäöllä saa mitään missiä, eikä oo ees rahaa millä ehkä saiskin. Oikein vituttaa joskus miettiä asiaa ja tyytyä sekundaan.
Jos ulkonäössä ei ole mitään kehuttavaa niin kehu ihanaksi, rakkaaksi tai sydänkäpyseksi. Kyllä se lämmittää kuulla, että on toiselle merkityksellinen ja rakas.
No mä en ole mitenkään kovin kaunis, missimielessä, mutta kyllä mun eksä mua kauniina piti ja sen ilmaisi. Rakkaus kaunistaa.
Varmasti koet naisessa monta asiaa positiivisiksi, kun kerran hänen kanssaan olet? Esimerkiksi hän on hauskaa seuraa, tekee tosi hyvää ruokaa, on hyvä sängyssä...?
Kehu toisinaan aidosti ja spontaanisti sitä, minkä positiiviseksi koet. Ei juuri ulkonäön kehuminen ole kaikki kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Itelläkin ruma nainen. Katkeraksi tekee tajuta ettei omalla ulkonäöllä saa mitään missiä, eikä oo ees rahaa millä ehkä saiskin. Oikein vituttaa joskus miettiä asiaa ja tyytyä sekundaan.
Niimpä.
Kyllä nainen huomaa, jos mies pitää häntä viehättävänä. Ei tarvitse sanoa mitään - se näkyy miehestä päältä päin sanattomasti. Sama toisinpäin - jos ei pidä näkemästään, sekin tulee läpi vaikka yrittäisi peitellä kohteliaisuussyistä.
Mies on aina komea ja nainen aina kaunis.
Kehonkieli ja muu sanaton viestintä kertovat enemmän kuin sanat.
Ja miten monesti onkaan käynyt niin että kauneus katsojan silmässä alkaa katoamaan kummasti jos henkilö muuten luonteeltaan esim on erittäin epämiellyttävä. Tai miten joku ihana ihminen näyttää jotenkin yhä miellyttävämmältä.
Vierailija kirjoitti:
Teitä kumpaakaan näkemättä ja tuntematta sanoisin, että sinä se ruma olet. Mietipä miksi.
Itse en pidä yhtään ulkonäön arvostelusta, olen saanut kokea sitä ihan liian paljon silloin kun mua kiusattiin (ulkonäön takia) tai jopa kotona. Sillä on vain niin negatiivinen fiba. Ennemmin kuulisin kehuja että kiva kun otan muita huomioon, teen hyvää ruokaa, tai jotain muuta, mihin voin vaikuttaa toisin kuin ulkonäkööni kohdistuvaa arvostelua.
No kehuuko naisesi sinun ulkonäköäsi?
Vierailija kirjoitti:
Älä keksimällä keksi. Se mitä sanot, tulee olla aitoa ja totta, tulla sydämestä.
Tämän luulisi olevan itsestään selvää jokaiselle ihmiselle, jolla on edes puolikas aivosolua. KUKAAN ei tahdo valheellisia kohteliaisuuksia. Tai tekemällä tehtyjä. Kehu, kun se tulee luontevasti, muuten pidä pääsi kiinni.
Vaikutat ap aika vilpilliseltä ihmiseltä, kun edes mietit tuollaista.
Et taida olla naiseesi kovin rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Ex tuijotti kerran pitkään kasvojani, hymyillen. Kuvittelin, että hän aikoo sanoa jotain kivaa, tai on alkanut nähdä mut nättinä. Hän sanoikin silloin: 'ois kamalaa seurustella sen näköisen naisen kanssa, jota kaikki muutkin miehet haluaa, koska joutuisi olemaan mustasukkainen.'
Eli sellanen neuvo, että sanoitpa ap mitä vain, niin älä ainakaan naamioi loukkausta kehuksi.
Kuulostaa narsistilta joka yritti saada sinut tuntemaan ettet tule ikinä kelpaamaan kenellekään muulle.
Jos hänen silmänsä ja selkänsä ovat sinusta aidosti kauniit, niin silloin voit sanoa asian juuri niin kuin se on. En sitten tiedä miksi koet hänet rumaksi mikäli hänen silmänsä ovat kauniit.
Kyllä silmiä saa kehua. Varsinkin silloin, kun silmät hymyilevät ja katsovat todella kauniisti. Minulta on kehuttu myös hymykuoppia ja hiuksia. Rakastuneena on helppo sanoa kauniisti toisesta, ei sitä tarvitse edes miettiä sen enempää. Voi sanoa myös ihan perusmukavia juttuja kuten Olet ihana ja Olet rakas.
On helppo kehua myös tekemisiä, esimerkiksi hyvää ruokaa. Liioitella ei saa ja kehuminen ei saa olla jankutusta, joka alkaa ärsyttää. Se ei saa olla myöskään mikään valmis fraasi, jota toistetaan. Siitä tuli mieleen yksi miesystäväni kauan sitten. Hän toisteli minulle koko ajan kuinka rakastaa minua ja se alkoi jo tulemaan korvista ulos, sillä tuntui, ettei se tarkoita enää mitään ja että hän sanoi sen vain jotain sanoakseen.
Itse kyllä kaipaan jonkinlaista tsemppausta ulkonäön suhteen, mutta sen tosiaan täytyy olla jotain uskottavaa, ei mitään pakollista diipadaapaa. Sitäpaitsi, jotta pitemmänkin päälle olisi haluja, pitää tuntea itsensä haluttavaksi. Vinkvink