Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisissa asunnoissa vanhempasi ja appivanhempasi asuvat?

Vierailija
27.12.2020 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, et kun siellä viitattiin, että nää suuret ikäluokat asuis uusissa puolen miljoonan omakotitaloissa, niin meidän lähipiirissä ei taida yksikään asua.

Minkälaisissa kodeissa vanhempasi asuvat eli ovatko kt, rt, pt, okt ja miltä vuosikymmeneltä ko. talo on?

Mun vanhemmat asuu 2000-luvun kerrostalossa ja appivanhemmat 1970-luvun omakotitalossa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat asuu 70-luvun rivarissa ja appivanhemmat 2000-luvulla valmistuneessa omakotitalossa. Kyllä ne yli puolen miljoonan taloja/asuntoja on molemmat samoin kuin omammekin, koska asumme kaikki pk-seudulla.

Vierailija
2/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat asuu kartanossa ja appivanhemmat Sininauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ja appivanhempani ovat syntyneet 50- ja 60-luvuilla. Asuvat pienissä omakotitaloissa maalla. Talot on rakennettu kasarin ja ysärin taitteessa.

Vierailija
4/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat kuolivat 70- ja 80-luvuilla käytännössä viittä vaille asunnottomina. Omat vanhempani asuvat vuokralla 2010-luvun kerrostaloasunnossa. Oma asuntomme on samaa ikäluokkaa, omistusasunto ja maksoi lähes miljoonan.

Vierailija
5/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat asuivat maalla vaatimattomassa omakotitalossa. Appivanhemmat asuvat 1,5 millin omakotitalossa kaupunkialueella. 

Vierailija
6/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat asuvat 1800-luvulla rakennetussa kartanossa, joka ei ole varmaan 50 vuoteen ollut maatila, naapurissa paljon omakotitaloja. Omat vanhemmat asuvat tavallisessa maalaistalossa. Molemmissa taloissa on yli 10 huonetta.

Vierailija
7/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat ovat kuolleet.

Äiti asuu vuokralla kaksiossa kerrostalossa ja isä asui elämänsä viimeiset 1/2 vuotta 5h + k 1988 rakennetussa rivarissa. Nyt siinä asuu isän leski, vaikka mä omistan siitä puolet. Sitä ennen isä asui hoivakodissa ja sitä ennen puolet vuodesta ulkomailla, toisen puolen kesämökillä. Ja toi rivari oli vuokralla.

Vierailija
8/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat kaikki hautausmaalla. Ennen kuolemaansa vanhempani asuivat pienessä ok-talossa maaseudulla, isä tosin joutui sairauksiensa ja avun tarpeen vuoksi muuttamaan kirkonkylälle palveluasuntoon viimeisiksi vuosiksi. Appivanhemmat asuivat kaupungissa paritalossa. Me itse olemme asuneet aina vuokralla. Mieheni tosin on jo kuollut.

Vierailija
9/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani asuvat muuttotappiopaikkakunnalla lapsuudenkodissani, eli 90-luvun itserakennetussa omakotitalossa.

Anoppi asuu hänen ja appiukon (edesmennyt) yhteisessä kerrostaloasunnossa ison kaupungin keskustan tuntumassa. Rakennettu muistaakseni 70-luvulla.

Vierailija
10/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani asuvat alle 10 vuotta vanhassa omakotitalossa. Appivanhemmat myös omakotitalossa, mutta en tiedä milloin se on rakennettu. Mieheni lapsuudenkoti joka tapauksessa, joten olisiko ehkä 70-luvulta?

Vierailija
11/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat asuu vanhassa rintamamiestalossa jota ovat remontoineet todella paljon. Appivanhemmat on kuolleet.

Vierailija
12/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat asuu vanhalla kyläkoululla. Appivanhemmat myi omakotitalonsa maalta meille ja muuttivat pieneen kaupunkiin kerrostalokolmioon.

Vierailija
13/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat asui ok-talossa, 60-luvulta, ovat siis silloin avioituneet ja mä olen syntynyt. Isä on nyt kuollut ja äiti on hoivakodissa, isän kuolemaan asti asuivat siinä. Ei ollut mikään miljoonatalo. Miehen isällä oli maatila mutta päätyi vuokrayksiöön, anoppi asuu ok-talossa. Maaseudulla kaikki.

Vierailija
14/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat ovat 40-50- luvuilla syntyneitä ja eivät todellakaan asu näissä uusissa omakotitaloissa.

Vierailija
15/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko asuu ulkomailla suurkaupungissa. Hänellä on pieni asunto hyvällä asuinalueella. On arvoltaan ehkä 700 000. Vanhemmillani on samanlainen asunto suomalaisessa pikkukaupungissa. Hyvä jos 100 000 siitä saa.

Vierailija
16/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi vuokralla Hgissä vanhuksille (no, ikäraja kys taloon on 55v) tarkoitetussa kerrostalossa 2h+k+parveke, äitini kuoli 47v ikäisenä ja oli asunut ensimmäistä omaa kotiaan (pk-seudulla uusi kerrostalo 3h+keittiö +sauna) sitä ennen n.3v.

Isästäni en tiedä, ehkäpä puun alla tai jos pysynyt suht kuivilla Alkosta niin naikkosensa kanssa ihan katto pään päällä.

Vierailija
17/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat asuu just sellaisessa puolen miljoonan kodissa. 2 kerroksinen, saunan ja 2 suihkuisen kylpyhuoneen yhteydessä poreamme, rantasauna, palju, 6 makuuhuonetta, 2 vessaa, keittiö, ruokailuhuone, 2 olohuonetta, parveke ja terassi. Mun lapsuuden koti ja sillon se oli meidän perheelle aivan sopiva, ku lapsia oli 5 joten makkareita ei ollut ylimääräisiä ja 2 vessaa oli aivan kiva 7 hengen perheessä.

Appivanhemmat asuu noin 90 neliön kerrostalokämpässä. Toki kotikaupunkinsa ydinkeskustassa, että on silläkin varmaan hintaa aivan kivasti.

Vierailija
18/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani asuvat kaupungin vuokratalossa ja ovat asuneet samassa talossa 35 vuotta. Se on myös lapsuudenkotini. Olen ehdottanut monta kertaa, että muuttaisivat pienempään, uudempaan ja rauhallisempaan asuntoon (se on vähän levotonta seutua), mutta he eivät halua muuttaa. 

Vierailija
19/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan kodissa.

Vierailija
20/23 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempani asuvat 70-luvun kerrostalossa, mutta viettävät  järvenrantamökillä 5 kuukautta vuodesta.

Isäni asuu puolisonsa kanssa 2000-luvun omakotitalossa järven rannalla. Äitini on kuollut.