Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monella fitness-naisella

Vierailija
28.05.2014 |

kiristää korvien välistä? Jos olo on treenattuna hyvä, pitäisi se näkyä ulos päin. Vai viekö jatkuva ruokavalion kontrolli ja itsekuri kilpailuhenkineen ilon elämästä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kato ahdistaa kun muut on niin luusereita läskejä ja itse on niin täydellinen.

Vierailija
2/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman täydellisyyden näkee ainoastaan vertaamalla itseään huonompiin. Helppoa, yksinäistä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se oo se dieetin vähäiset hiilarit, ja mahdollisesti elämän kiireisyys aina välillä. Sali 6x viikko + kaikki muu elämä lapsiarkineen jne. Mutta he itse ovat varmasti silti tyytyväisiä, vaikka sua ärsyttäis hapannaamat.

Vierailija
4/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii..tyytyväinen hapannaama. Ja voi lapsiparat, jos äiti käy työn ohessa vielä kiinteyttämässä itseään päivittäin.

Vierailija
5/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, en koskaan vetäisi kisadiettiä lapsiperhearjessa. Vois lentää seinään jotain mitä ei pitäisi....

Keho kestää vähällä ravinnolla jonkin aikaa, pää ei niinkään. Dietin lopulla on aivotoiminta melkoisen jähmeää kun ei ole ravintoa ja nestettä kehossa mutta onhan se mageeta kun lihakset erottuvat.

Vierailija
6/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua on. Itse käyn vaan lenkillä 4-5 kertaa viikossa ihan fiiliksen mukaan. Saa raitista ilmaa ja paremman mielen.

Vierailija
7/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen äiti jättää lasten kanssa vietetyn ajan niin minimiin itsensä trimmauksen takia? Ja antaa huonon esimerkin syömisistä, itsensä tarkkailusta ja kehonsa ihailusta.

Vierailija
8/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kysymykselle on englanniksi termi "loaded question". Että siihen voisi vastata, täytyisi hyväksyä samalla väittämä, että fitness-naisilla kiristää korvien välistä.

Tähän sopii siis vastakysymys: miksi monella av-mammalla on huono itsetunto ja siitä johtuva tarve kritisoida fitness-ihmisiä?

Vierailija
9/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin palsta pullottaa vastaavanlaisia kysymyksiä.

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:29"]

Ap:n kysymykselle on englanniksi termi "loaded question". Että siihen voisi vastata, täytyisi hyväksyä samalla väittämä, että fitness-naisilla kiristää korvien välistä.

Tähän sopii siis vastakysymys: miksi monella av-mammalla on huono itsetunto ja siitä johtuva tarve kritisoida fitness-ihmisiä?

[/quote]

Vierailija
10/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Thumbs up tälle. Mikä ihmeen ongelma täällä on naisten keskuudessa? Pikkasen on pipot kireellä kun pitää toistuvasti puuttua ventovieraiden harrastuksiin. Ihme kun leipomisesta, virkkaamisesta, puutarhan hoidosta jne ei saa samanlaisia kiksejä. Antaisitte olla, ihan oikeesti. Tulee myötähäpeä.

Vierailija
11/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan fittnessiä. Ja ei, en ole kuvailemasi kireä ämmä. En tiedä mistä median kasvoista puhut, mutta tuo kärjistys on minusta naurettava. Samalla voisin kysyä, miksi monet katsovat televisiota? Minua se ei kiinnosta vaan olen saman ajan salilla. As simple as that.

Vierailija
12/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa fitness-nainen? Fitness-kilpailijaa? Kisoihin treenaavaa? Salilla treenaavaa naista? Paljon treenaavaa naista? Timmikroppaista naista?

Entä mitä tarkoittaa tuo "kiristäminen korvien välistä"? He ovat kiukkuisia? He ovat sekaisin päästään? Vai mitä?

Koska kysymys on niin huonosti muotoiltu, en ole varma vastaanko nyt oikeaan kysymykseen, mutta monilla fitness-harrastajilla (siis lajin harrastajat, joiden tähtäimenä yleensä on kilpailut, ei kai sitä muuten voi harrastaakaan) on syömishäiriö- tai muu mielenterveydellinen häiriö taustalla. Lajin kurinalainen liikkuminen ja kontrolloitu syöminen tuntuvat tällöin turvallisilta: elämä on hanskassa kun syömiset ovat hanskassa. Se on tavallaan edelleen syömishäirötä, mutta yhteiskunnallisesti hyväksyttyä sellaista.

Vierailija
13/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas, kun mainitsemiasi asioita voi hoitaa kotona ja olla samalla lastensa kanssa. Siinä se ero.

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:32"]

[/quote]

Thumbs up tälle. Mikä ihmeen ongelma täällä on naisten keskuudessa? Pikkasen on pipot kireellä kun pitää toistuvasti puuttua ventovieraiden harrastuksiin. Ihme kun leipomisesta, virkkaamisesta, puutarhan hoidosta jne ei saa samanlaisia kiksejä. Antaisitte olla, ihan oikeesti. Tulee myötähäpeä.

[/quote]

Vierailija
14/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se tarve esitellä itseään ja harrastustaan blogissa persekuvineen päivineen kerro siitä, että ei ole pääkopassa ollut kaikki hyvin alunperinkään. Timmi kunto kohottaa kyllä egoa, muttei itsetuntoa.

Vierailija
15/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:38"]

Katsopas, kun mainitsemiasi asioita voi hoitaa kotona ja olla samalla lastensa kanssa. Siinä se ero.

[[/quote]

Anna mun kaikki kestää. Eli hyväksi äidiksi tullaan vain lukittautumalla kotiin ja leipomala pullaa kunnes lapsi lähtee armeijaan? *nyt mää repeen* :D :D

Vierailija
16/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisongelmat (ovat aina psyykkisiä häiriöitä) yhdistettynä kilpailuhenkiseen elämään aiheuttavat lisää psyykkisiä ongelmia. Tarve saada ihailua kanssaihmisiltä vielä korostaa ongelman syvyyttä. Mutta hei, meidän täytyy vaan sietää erilaisia sairauksia keskuudessamme.

Vierailija
17/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap väitä että kaikilla fitness-naisilla olisi asia noin... Mutta itse ainakin olen huomannut saman ilmiön, ja sama koskee mielestäni myös miehiä, jotka pääosin ulkonäkömielessä käyvät salilla ja urheilevat. Oma exäni kuului näihin, ja joskus huvitti kun moitin häntä kireydestä ja aggressiivisuudesta, hän perustelikin sitä: "Totta kai minä olen aggressiivinen, minähän olen URHEILIJA" :D 

Vierailija
18/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä totta, lajia läheltä seuranneena. Ei koske kaikkia harrastajia, tietystikkään, mutta paljon näitä on.[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:36"]

Mitä tarkoittaa fitness-nainen? Fitness-kilpailijaa? Kisoihin treenaavaa? Salilla treenaavaa naista? Paljon treenaavaa naista? Timmikroppaista naista?

Entä mitä tarkoittaa tuo "kiristäminen korvien välistä"? He ovat kiukkuisia? He ovat sekaisin päästään? Vai mitä?

Koska kysymys on niin huonosti muotoiltu, en ole varma vastaanko nyt oikeaan kysymykseen, mutta monilla fitness-harrastajilla (siis lajin harrastajat, joiden tähtäimenä yleensä on kilpailut, ei kai sitä muuten voi harrastaakaan) on syömishäiriö- tai muu mielenterveydellinen häiriö taustalla. Lajin kurinalainen liikkuminen ja kontrolloitu syöminen tuntuvat tällöin turvallisilta: elämä on hanskassa kun syömiset ovat hanskassa. Se on tavallaan edelleen syömishäirötä, mutta yhteiskunnallisesti hyväksyttyä sellaista.

[/quote]

Vierailija
19/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen nainen/äiti ei tee mitään kuntonsa eteen, vaan syö surutta herkkuja ja liikahtaa korkeintaan kun on pakko. Fitness-ihmiset ovat useimmiten ihan hyväntuulisia, johtuneekohan paremman peilikuvan lisäksi hyvästä olosta & kunnosta.

Vierailija
20/40 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:38"]

[/quote]

Ei ole feministit pitkälle päässeet tässä maassa, jos ainoa hyväksyttävä paikka naiselle on 24/7 kotona lasten kanssa. Ajatella, mitä siitäkin nyt tulisi, jos naiset olisivat vaikka 4 kertaa viikossa tunnin ajan jossain muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi