Saunaillan jälkeinen morkkis
Meillä oli työpaikan saunailta ja kuten oletettavaa, käytin alkoholia. Nyt minulla on hirveä morkkis ollut lauantaista lähtien. Puhuin liikaa itsestäni, harrastuksistani, entisestä työpaikasta. Todennäköisesti en artikuloinut selkeästi puhuessani. Ahdistaa yhä edelleen. Mitähän muut ajattelevat nyt? Sekopäinen akka? Alkkis?
Ja nämä morkkikset vaan kestää ja kestää.
Sitten en ihan tarkkaan muista mitä kaikkea sanoin ja sekin ahdistaa. Välillä myös pelkään sanoneeni jotain mitä ei olisi saanut (vaikken välttämättä sellaisesta sitten oikeasti olisikaan puhunut).
Usein tuntuu siltä, että illalla ajattelen etten mokannut mitään, mutta aamulla on silti hirveä morkkis.
Tuntuu aina että nolaan itseni (tai siis olen nolannut itseni). Pakkoko sitä on alkaa sosiaaliseksi alkoholin vaikutuksen alaisena?! Vai olenko pahemman luokan kontrollifriikki itseni suhteen?
Kommentit (6)
Alkoholi pistää aivokemiat sekaisin ja herkimmillä niiden palautuminen tosiaan kestää päiviä.
Rauhoitu. Et ole mokannut. Sinulla on dopamiinivaje ja se paranee noin viikossa.
Komppi kolmoselle. Kandee ostaa kaappiin jemmaan seuraavalle päivälle 5 htp.ta
Et ole mokannut, ihan normaalia käytöstä. Et ole riehunut humalassa tai lähennellyt työkavereita, joten rauhoitu ja anna olla.
Et ole kontrollifriikki. Kontrollifriikille ei satu tuollaista, että juo liikaa vieraiden läsnäollessa, minusta työkaverit ovat vieraita. Kontrollifriikiltä ei mene muisti eikä illan kulkuun jää aukkoja.
Minä olen kontrollifriikki, en IKINÄ tekisi itsestäni alkoidioottia, joka avautuu ja riehaantuu Alkon myötä vieraammassakin seurassa.
Viina on viisasten juoma, tyhmemmille se menee päähän!
Jatka elämää, alkoholi morkkis vain yltyy mitä enemmän pyörittelet asiaa mielessäsi. Jos olet ollut vain puheliaampi tapaus niin eiköhän se tee sinusta vain enemmän ihmisen. Taidat olla työelämässä vähän rajoittunut tai itseäsi kontrolloiva? Relaa.
Olet tyypillinen itseään häpeämään opetettu suomalainen.