Ei kutsua poikaystävän siskon ylioppilasjuhliin :(
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa reilut puoli vuotta ja nyt olisi tulossa hänen siskonsa ylioppilasjuhlat. En ole vielä tavannut hänen perhettään, mutta hieman typerästi oletin miehen ottavan minut mukaansa juhliin, koska tuollaisiin tilaisuuksiin mennään mielestäni yhdessä. Olin mukana valitsemassa lahjaakin siskolle. Poikaystävä taitaa ilmeisesti hävetä minua jotenkin, kun ei halua esitellä perheelleen :(
Kommentit (44)
Mut vietiin kahden kuukauden jälkeen viettämään joulua miehen suvun kanssa miehen vanhemmille. Sitten alkoikin sadella kutsuja ties kenen kummin serkun kaiman lapsen synttäreille ja sai juosta kekkereillä, kun tuuliviiri. Ihana suku! Nykyään onkin sitten minullakin sama sukunimi :)
Ap, joko poikaystäväsi jollakin tapaa häpeää sinua tai heidän perheessään on jotain muuta perin outoa, lopeta koko suhde, sillä sitä samaa se tulee olemaan hamaan tappiin hänen kanssaan. Itsekin aikanani seurustelin tytön kanssa joka ei kutsunut minua omiin ylioppilasjuhliinsa, enkä koskaan jälkeenpäinkään tavannut hänen perhettään ja seurustelimme kuitenkin vielä noiden juhlien jälkeen runsaat kaksi vuotta. Nyt jälkikäteen olen sitä mieltä, että olisi pitänyt tajuta lopettaa aikani haaskaaminen heti alkuunsa tähän tyttöön, mutta tyhmä kun olin...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:27"]
Mut vietiin kahden kuukauden jälkeen viettämään joulua miehen suvun kanssa miehen vanhemmille. Sitten alkoikin sadella kutsuja ties kenen kummin serkun kaiman lapsen synttäreille ja sai juosta kekkereillä, kun tuuliviiri. Ihana suku! Nykyään onkin sitten minullakin sama sukunimi :)
[/quote]
Niin, kaipa tämä on kovin sukukohtaista. Meillä on aina lasten kumppanit olleet tervetulleita joka tilaisuuteen, niin silloin sitä odottaa olevansa enemmän kuin tervetullut siskon ylioppilasjuhliin.
Anteeksi nyt vain, AP, mutta minusta suhteenne ei ole kovinkaan terveellä pohjalla, jos sinun täytyy tulla tänne valittamaan asiasta, jota et uskalla suoraan kysyä poikaystävältäsi.
Hyvin erikoista ja kertoo omaa kieltään suhteestanne. Normaalissa suhteessa voi kysyä poikaystävältään mitä tahansa. Kuten "onko myös minut kutsuttu sinne juhliin?" Ja jollei ole ja se harmittaa, niin senkin uskaltaa ilmaista ihan suoraan puhumalla.
Olisikohan paree nostaa katti pöydälle ja keskustella asia halki poikkiksen kanssa? Molemmat perustelevat kantansa, ja sitten päätätte miten teette. Näin etenkin, jos on vaarana, että sinä loukkaannut ja alat etääntyä kaikessa hiljaisuudessa.
Asiahan ei minulle kuulu, mutta minusta sinun ei kannattaisi tähän käyttää liikaa energiaa. Kysy´t poikaystävältä ihan suoraan, että haluaisitko että mennään yhdessä vai menetkö yksin. ei sen nyt luulisi olevan niin vaikeaa. ja minusta on aika ok, jos sanoo, että ehkä menisi mielummin yksin. etkä siitä sitten loukkaannu. ei lakkiaiset ole välttämättä se paikka esitellä uutta tyttöystävää. Kyllä teillä tulee tilaisuuksia hur mycket jos on tullakseen. Ja itse en kyllä edes haluaisi mennä juhliin, jonne minua ei koko sydämestä haluta mukaan. mieti tilannetta myös perheen kannalta. niin tai näin, teille tulee mahdollisuuksia.
Komppaan niitä, jotka sanoivat, että ylppärijuhlat voisivat olla ihan kiva paikka tutustua seurustelukumppanin sukuun ilman, että joutuu minkään huomiomyrskyn keskelle. Itse olen tullut tällä tavalla esitellyksi, eikä siinä sen kummempaa härdelliä syntynyt, piti tietenkin kätellä parit henkilöt (Aijaa, sinäkö se X olet, Y onkin syy monesti mainnut, kiva kun pääsit yms.) ja sitten kun tommoisissa juhlissa ainakin mun kokemusteni mukaan muutenkin vaihdetaan vähän kaikkien kanssa ylesestikin kuulumisia sitten kun puheet sun muut on saatu pois alta, niin ei se huomio liikaa pois päivän sankarista siirry. Jonkun kihlauksen, lapsen saamisen tms. ei välttämättä olisi kuitenkaan sopivaa toisen ylppäreissä, sellaisesta saattaisi syntyä isompikin kohahdus vierasväen keskuudessa.
Juu, lähinnä en halunnut poikaystävälle ikävää tunnetta, että kärtän kutsua, jos alan kyselemään onko minutkin kutsuttu. Nyt on kuitenkin jo kohta keskiviikko ja juhlat ovat viikonloppuna, joten on jo hyvin selvää ettei minun oleteta tulevan mukaan. Ehkä poikaystävän perhe ei tosiaan pidä tätä tilaisuutta sopivana tuoda minua mukana, vaikka poikaystävän mukaan olisin ollut tervetullut heille pääsiäisenä ja vappuna (olin noina päivinä lupautunut oman perheeni luo).
Oli kuitenkin mukava keskustella asiasta palstalla ja saada erilaisia näkökulmia asiaan. Kiitokset kaikille vastanneille! :)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:06"]
Ehkä poikaystävän perhe ei tosiaan pidä tätä tilaisuutta sopivana tuoda minua mukana, vaikka poikaystävän mukaan olisin ollut tervetullut heille pääsiäisenä ja vappuna (olin noina päivinä lupautunut oman perheeni luo).
[/quote]Niin tai sitten poikaystävä luulee ettet nytkään halua tulla kun et tullut vappunakaan etkä pääsiäisenä. Eikä uskalla kysyä suoraan kun pelkää pettyvänsä taas.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:09"]
Ehkä poikaystävän perhe ei tosiaan pidä tätä tilaisuutta sopivana tuoda minua mukana, vaikka poikaystävän mukaan olisin ollut tervetullut heille pääsiäisenä ja vappuna (olin noina päivinä lupautunut oman perheeni luo).
[/quote]Niin tai sitten poikaystävä luulee ettet nytkään halua tulla kun et tullut vappunakaan etkä pääsiäisenä. Eikä uskalla kysyä suoraan kun pelkää pettyvänsä taas.
[/quote]
Hän sanoi tuosta että olisin ollut tervetullut vasta sen jälkeen, kun oli palannut takaisin vanhemmiltaan (sanoi vanhempiensa sanoneen niin). Ja hän tietää okein hyvin, ettei minulla ole mitään ohjelmaa viikonlopulle.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:34"]
Anteeksi nyt vain, AP, mutta minusta suhteenne ei ole kovinkaan terveellä pohjalla, jos sinun täytyy tulla tänne valittamaan asiasta, jota et uskalla suoraan kysyä poikaystävältäsi.
Hyvin erikoista ja kertoo omaa kieltään suhteestanne. Normaalissa suhteessa voi kysyä poikaystävältään mitä tahansa. Kuten "onko myös minut kutsuttu sinne juhliin?" Ja jollei ole ja se harmittaa, niin senkin uskaltaa ilmaista ihan suoraan puhumalla.
[/quote]
Täysin samaa mieltä. Ollaan kans poikaystävän kanssa seurusteltu puoli vuotta, ollaan 20v. Poikaystäväni sai kutsun pikkuserkkunsa rippijuhliin ja kyllä mä sitten ainaki heti ekana kysyin "pitäisköhän munki tulla sinne?". Tuo pitäisköhän siksi, että asuvat 600km päässä, eivätkä ole kovin läheisiä. Olen kuitenkin tavannut poikaystäväni perheen jo useampia kertoja.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:14"]
[/quote]
Hän sanoi tuosta että olisin ollut tervetullut vasta sen jälkeen, kun oli palannut takaisin vanhemmiltaan (sanoi vanhempiensa sanoneen niin). Ja hän tietää okein hyvin, ettei minulla ole mitään ohjelmaa viikonlopulle.
[/quote]
Väännähän rautalangasta, oli liian tiivistä ilmaisua minulle tuo. Siis mitä vanhemmat olivat sanoneet? Olivatko ihmetelleet, miksei poika ole sinua tuonut? Selittikö hän sinulle mitään omista toiveistaan?
Jos olette kuitenkin kaksvitosia, ja systeemi etenee puolikas tai kokonainen vuosi kerrallaan, taitaisin íhmetellä, miten monta vuotta siihen menee jos aikoo sukuun vielä liittyäkin.
Jos on kovin jäykkä perhe tuossa mielessä, kannattaa ehkä hiukan miettiä, mitä sen takaa voi löytyä. Pimittävä poikaystävä saattaa hävetä sinua, itseään tai perhettään. Joskus se varovaisuus perheen suhteen johtuu siitä, että siellä on jotain aivan kieroutunutta systeemiä pyörimässä. Onko "poika"ystävässäsi muita keskenkasvuisia piirteitä? Antennit pystyyn, ettet vain haaskaa aikaasi ihmisen kanssa, joka ei ole vielä likikään aikuinen.
Siis poikaystävän mukaan vanhemmat olivat sanoneet, että hän olisi voinut ottaa minutkin mukaan tullessaan, että olen tervetullut heille. Tämän hän kertoi vasta kotiin tullessaan. Ja hän on itsekin moneen kertaan puhunut, että sitten jos joskus tulen hänen vanhemmilleen niin sitten sitä ja tätä, ja että vanhemmat ovat innoissaan tapaamisesta jne. Siksi kai oletinkin nyt kutsua juhliin.
Onhan se vähän outoa, etten kykene ottamaan tätä asiaa esille, muuten kyllä puhutaan hyvin avoimesti tunteista ja ajatuksista ja hyvinkin intiimeistä asioista.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:14"]
[/quote]
[/quote]
Niin, miten tämä kumoaa tuon teorian? Jospa hän nimenomaan yrittää vihjata ja odottaa kysymystä, etteikö hän halua sinua mukaan? Mistä tiedät, ettei ole näin?
Jospa poikaystäväsi vanhemmat ovat taas sanoneet että olisi kiva jos tulisit mutta poikaystäväsi kertoisi siitä sinulle taas vasta juhlien jälkeen? Ei hyvältä näytä.
Jospa poikaystäväsi vanhemmat ovat taas sanoneet että olisi kiva jos tulisit mutta poikaystäväsi kertoisi siitä sinulle taas vasta juhlien jälkeen? Ei hyvältä näytä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 23:16"]
Ellei sua ole esitelty aiemmin niin älä mene yo juhliin.
[/quote]
En tietenkään ole menossa mihinkään, mihin minua ei ole kutsuttu. Poikaystävältä olen vain saanut sellaisen kuvan, että koko suku odottaisi milloin minut tuodaan näytille, siksi ihmetytti ettei ole ottamassa minua mukaan juhliin. Itse olen ottanut hänet mukaan kaikkiin tilaisuuksiin.