Millainen ihminen on tietämäsi suonensisäisten huumeiden käyttäjä?
Onko kenelläkään kokemuksia näistä ihmisistä lähipiirissä?
Kommentit (50)
Oma mieheni, lapseni isä. Elämämme on yhtä helvettiä. Työtön, sossuntuilla (paperit täytän hänen puolestaan minä), emme voi olla julkisesti yhdessä. Aina kun minä äitiyslomalla oleva saan rahat niin osa menee hänen huumeisiin. Ennen minulla oli rajoja asian suhteen. Ensin oli, että vetäkööt kunhan ei minun nähden. Sitten tuli että vetäkööt kunhan ei kotona. Tämäkin salakavalasti haihtui. Kolmantena mietin, että vetäkööt kunhan lopettaa lapsen synnyttyä. Tämäkään ei toteutunut. Sitten tuli, että vetäkööt kunhan maksaa itse. Nyt ollaan siinä tilassa ettö vetää kotona, vaikka lapsi on täällä, minun nähden ja minä kustannan. Tiedän olevani idiootti ja yritän päästä pois, mutta minäkin olen koukussa. En huumeeseen, en ole koskaan koittanut edes. Olen koukussa tuohon säälittävään kusipää narkkariin jota rakastan enemmän kuin koskaan ketään.
No itseni tunnen, en käytä enää, kuivilla olen ollut 10 vuotta. Minulla on korkeakoulututukinto ja olen hyväpalkkaisessa työssä. Kirjoitin 5 laudaturia.
Kuolleita useampiakin, hengissä olevat sitten viittä vaille haudassa. Millään muulla kuin seuraavalla piikillä ei ole merkitystä ja koko sosiaalinen elämä perustuu aineiden käyttämiselle. Surullista.
Kuolleita lähes kaikki. Muutaman tiedän kylältä, levottomia, laihoja ja onnettomia.
Minä olen narkomaani. Työkaverit ja ystävät eivät varmaan uskoisi, jos kertoisin luurangoista kaapissani. En näytä tyypilliseltä narkoomaanilta. Ystävät ovat monesti kauhuissaan jutelleet narkeista ja siitä miten pelkäävät heitä. On niin paljon tehnyt mieli avata suu, mutta olen ollut hiljaa. Jäljet käsivarsissani paljastaisi totuuden.
Nro 11.. Kiitos kommentistasi, mutta tiedän kyllä seuraukset. Olen käyttänyt huumeita jo 15 vuotta. Olen toki ollut ilman välillä pitkiäkin aikoja. Kaikkea on tullut nähtyä ja kokeiltua. Monia ystäviä on kuollut jo vuosia sitten. Huumeet haen samalta ihmiseltä ja vedän niitä yksinäni kotonani. Rikosrekisterini on puhdas, olen aina käyttänyt omia värkkejä, seksiä olen harrastanut ainoastaan kahden miehen kanssa. Pakkohan nuokin oli mainita, koska monet kuvittelevat nistit jakareiksi ja rikollisiksi. Suoraan sanottuna olisin mielelläni ilman piriä, mutta riippuvuuden takia sorrun siihen aina uudestaan.
Terveisin nro 5
Mun tosi hyvä ystävä vetää huumeita, joka vähän huolettaa mua. Normaalisti aivan ihana mutta huumeissaa saattaa estää ja olla mua kohtaa jotenki vihamielinen :/
Herttanen ihminen, nyt 36 vuotiaana hepatiitti-c, hivi ja maksa & haima paskana. Säännöllisesti sairaalakeikkoja sisuskalujen takia. Lääkäri varoitti että jos jatkaa, kuolee pian. Ja jatkaahan tämä...
Tunsin joskus nuorena pojan joka oli sekakäyttäjä, aloittanut joskus 12- vuotiaana. Siitä sitten kokeillut ihan kaikenlaista subua, heroiinia, lsd:tä, sieniä yms. Pojan isä oli rappioalkoholisti, eronnut äidistä. En ole aikoihin tuosta pojasta kuullut.. Mutta joskus luin sattumalta netistä ja siellä oli tästä keskustelut, että oli huijannut ihmisiltä rahaa Huuto.net kautta myymällä muka puhelimia. Surkea juttu :( Eli ilmeisesti huumeet vieneet entistä pahemmin mukaansa..
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:33"]
Lääketieteen kandi. Kertoi vetävänsä kamaa töissä päivystyksessäkin. Olin ihan järkyttynyt. Tämä tuli ilmi moniongelmaisten terapiaryhmässä, jossa oltiin molemmat asiakkaina. Eksän kavereista moni käytti piriä. Mukavia ihmisiä, mutta ei niistä kukaan töissä viihtynyt. Mtt:n ja sossun asiakkaita. Ulospäin ihan siistejä tavallisia ihmisiä.
[/quote]
Melko erikoisesti katselee maailmaa, jos kuvaa pirinistiä siistiksi tavalliseksi ihmiseksi. Näkyy kyllä kilometrin päähän.
Ja tämä yksi salakäyttäjä. Kukaan ei koskaan ole ihmetellyt valtavia pupillejasi? Valvomisiasi? Laihuuttasi?
[/quote]
No ei se pirinkäyttö päälle näy jos ei asu kadulla ja vedä sitä päivittäin
[/quote]
Kyllä muuten näkyy. Ainakin kun on vetänyt. Jos vetää toooodella harvoin, ei tietenkään välttämättä laihdu yms.
[/quote]
Näkyy, jos tietää mitä katsoo, mutta äärimmäisen harva tietää