Mitä tehdä? Altistuin koronalle.
Omin siis viikko sitten samassa sisätilassa henkilön kanssa ( n. 30 neliöinen tila) n. 1/2h jolla todettiin n. 5 päivää myöhemmin korona. Sairastunut on oireeton. Nyt mulla on tosi lievää tukkoisuutta kurkussa ja lievä lämpö (37,2-37.4)
Maanantaina pitäis palata töihin.
Kommentit (9)
TROLOLOL menet testiin ja odotat tuloksen karanteenissa. Seuraava ketju.
Menet huomenna testiin. Miksi tuo koronaa sairastava oli testattu, vaikka oireeton?
Siltä varalta että kysyt ihan tosissasi.
Olet yhteydessä paikalliseen terveydenhuoltoon josta sinut ohjataan testiin. Tulosta odotellessa olet karanteenin kaltaisissa olosuhteissa.
Tapaninpäivänä voi olla muutoksia siinä missä testaillaan ja missä ei. Pikkukunnissa luultavasti ei.
Riippuu kunnasta, josko testejä tehdään joko kunnalla tai yksityisellä niin nyt heti ja jollei niin työterveyteen soitto. Osa firmoja semmosia että päivystys kaikenaikaa. Sen jälkeen kunnalle soitto jollei ole päivystystä kaikenaikaa tai jos itse maksat niin kumpi vain parempi. Noissa kun kerrottu olevan vaihtelua miten aikoja saa eri kunnissa.
Josko se henkilö ollut siellä sen puoli tuntia, ilmassa joko ollut tai ei tarttuvaa koronaa mutta jos ollut siellä pitemmänkin aikaa ennen sitä puolta tuntia, voi hyvin olla ollut.
Noissa taudin kannalta parempi mitä aiemmin todetaan, josko lääkettäkin antavat.
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö oikeasti, että et tiedä mitä tehdä. Joka puolella toitotettu ohjeita. Etkö sä kuuntele uutisia tai lue lehtiä? Kokeile vaikka Googlea.
Eri ohjeet joka kunnassa ja joka lääkäriasemalla, ohjeet myös vaihtuneet useaan kertaan.
Kunnan ja lääkärinaseman sivuilla paikalliset.
Olet yhdeksän kuukautta onnistunut olemaan huomaamatta ohjeita?
Jostain olen lukenut että jos yli 3 vrk siitä kun ollut henkilön kanssa tekemisissä jolla sitten todetaan niin ei katsota altistuneeksi. - ap
Alkuperäinen kirjoitti:
Jostain olen lukenut että jos yli 3 vrk siitä kun ollut henkilön kanssa tekemisissä jolla sitten todetaan niin ei katsota altistuneeksi. - ap
Jos nyt vaan soitat sinne paikalliselle terveysasemalle tai vaikka päivystykseen jos ei muuta numeroa löydy, niin saat oikeat ohjeet. Ei tarvitse täällä arvailla.
Väitätkö oikeasti, että et tiedä mitä tehdä. Joka puolella toitotettu ohjeita. Etkö sä kuuntele uutisia tai lue lehtiä? Kokeile vaikka Googlea.