Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tykkää mökkeillä, minä en :(

Vierailija
27.05.2014 |

Meillä on uudehko, meille rakennutettu mökki. Mökkiprojekti oli ensin ihan kiva, mutta nyt olen tajunnut, etten oikein ole mökkeilijätyyppiä. Lisäksi mökin lähellä asuvat miehen sukulaiset ovat, anteeksi vain, todella rasittavia. Harmittaa, haluaisin niin mielelläni että mökkeily olisi meille yhteinen harrastus kun mies on siitä niin innoissaan, mutta ei vain yhtään kiinnosta :( Muita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, todella hyviä pointteja! Vierasmaja menee ehdottomasti mietintään. Olen kyllä huono ottamaan omaa tilaa ja yritän aina alitajuisesti miellyttää muita, siksikin tapojen yhteensovittaminen voi olla vaikeaa ja tunnen itseni helposti jyrätyksi. Toisaalta sitten aina ei huvittaisi edes tehdä niitä pakollisia ylläpitohommia (vaikka sitä huussin tyhjennystä), ja siitä mies ei taas ei tykkää. Ymmärrän että jos yhdessä mökkeillään niin myös yhdessä tehdään, mutta toisaalta koen olevani vähän niinkuin miehen seurana mökillä, niin en myöskään vastaavasti haluaisi osallistua ihan joka juttuun. Ja sitten taas on vaikea rentoutua, kun mietin että mies (tai vähintään se sukulaistäti) pitää minua patalaiskana siipeilijänä. ap

Vierailija
2/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen mökkeillä, jää sinä kotiin. Niin meilläkin tehdään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä elo on kompromisseja, ei vain pelkkää minä, minä, minä.

Vierailija
4/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan kannattaisi jäädä vain kotiin. Toisaalta haluaisin viettää aikaa miehen kanssa, molemmilla on kiireinen työ ja yhteistä vapaa-aikaa vähän. Ja sen lisäksi harmittaa mökkiin sidottu rahasumma. Itse matkustelisin mieluummin, tai vaikka halutessani vuokraisin mökin joka kerran eri paikasta. ap

Vierailija
5/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeillä voi niin monella tavalla. Ei ole pakko vetää perinteisellä tyylillä ketjua sauna-uinti-grillaus-letut-jäätelö. Keksisitkö jotakin uutta aktiviteettia, joka sopisi juuri mökkiympäristöön?

Vierailija
6/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mökillä olossa ei silloin tällöin olisikaan vikaa. Sen sijaan en haluaisi sitä työmäärää ja sitoutumista, jota mökin ylläpito vaatii. Enkä haluaisi viettää pääosaa lomista mökillä, vaan käydä siellä ehkä korkeintaan  viikon vuodessa. Lisäksi omaa rauhaa ei ole ollenkaan, koska miehen lähellä asuva sukulaistäti käy monta kertaa päivässä kyttäämässä mitä teemme ja kertoo aina minulle miten kaikki asiat olisi hänen mielestään kuulunut tehdä. Huoh. Melkoista valitusta tämä teksti, mutta sentään vähän helpottaa kun saa avautua näin anonyyminä... ap

Vierailija
7/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et viihdy mökillä? Voiko siitä tehdä sellaisen, että viihtyisit siellä?

Sukulaisille ei auta muu kuin suoraan sanominen.

Mä viihdyn mökillä, mutta se ei ole mikään työleiri. Mä lenkkeilen upeassa metsässä, uin omassa rannassa, saunon, pelaan lasten kanssa ulkopelejä, makaan laiturilla, kalastan laiturin nokassa, veneillään, grillataan paljon. Välillä pitää rantaa siivota ja nurtsin kaistale ajaa. Mies on saunapuutkin laittanut valmiiksi.

Vierailija
8/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä siellä teidän mökillä on?

Vierailija
9/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinua häiritsee rasittavat sukulaiset, työmäärä ja kun siinä on rahat kiinni.....ja tämä kaikki tuli yllätyksenä kun mökki valmistui?

Vierailija
10/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:06"]

Yhdessä elo on kompromisseja, ei vain pelkkää minä, minä, minä.

[/quote]

En minä ainakaan ole koskaan joutunut tekemään suhteessa mitään, mitä en haluaisi tehdä. Jos ei mökkeily huvittaisi, en tosiaankaan lähtisi miehen mieliksi mökille kärsimään. Mitä ihmeen hyötyä siitä olisi kenellekään?

Vierailija
11/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
12/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:21"]

Eli sinua häiritsee rasittavat sukulaiset, työmäärä ja kun siinä on rahat kiinni.....ja tämä kaikki tuli yllätyksenä kun mökki valmistui?

[/quote]

Myönnän, etten ajatellut asiaa tuolta kannalta ihan loppuun asti. Lisäksi miehen palava into mökkeilyä kohtaan sai minut uskomaan, että pitäisin siitä itsekin. No, aina oppii jotain uutta, tällä kertaa vain vähän tylsällä tavalla. ap

Vierailija
13/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:20"]

Mitä työtä siellä teidän mökillä on?

[/quote]

Vierasmajan rakennus on kesken ja piha on vielä aika myllätty rakentamisen jäljiltä. Sisällä olisi myös vaikka kuinka paljon laitettavaa. Ja sitten kaikki ylläpitohommat, huussin tyhjennykset ym, jotka eivät jaksaisi kiinnostaa yhtään. Pihaa tykkäisin laittaa ja sisustaa mökkiä, mutta tuo yksi sukulaistäti käy aina haukkumassa kaiken ja omavaltaisesti istuttelee hänen mielestään sopivampia kasveja pihaan. Eikä sanominen auta, sitä on kokeiltu ja iso riitahan siitä tuli. ap

Vierailija
14/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos annat sen miehen tehdä noita hommia ja itse käyt kylilla, soudat ja otat aurinkoa ja ennenkaikkea leikit lasten kanssa?

Vierailija
15/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi aina osata ajatella loppuun. Varsinkin kun toinen on ihan innoissaan. Mun mielessä parisuhteessa joutuu välillä tekemään asioita joista ei tykkää puolison takia. En silti viettäisi koko lomaani paikassa mistä en tykkää. Ehkä viikon enkä todellakaan raataisi koko aikaa, vaan myös nauttisin. Mies saisi sitten päättää jääkö mökille vai tekeekö mun kanssa jotain. Enkä loukkaantuisi, jos jäisi mökille.

Vierailija
16/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:36"]

Mun mielessä parisuhteessa joutuu välillä tekemään asioita joista ei tykkää puolison takia.

[/quote]

Olen eri mieltä. Hyvässä suhteessa ei tarvitse tehdä puolison vuoksi mitään, mistä ei tykkää. Ei varsinkaan raataa pihatöissä ja sietää miehen ärsyttäviä sukulaisia.

Kukin toki tyylillään. -10

Vierailija
17/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:36"]Kaikkea ei voi aina osata ajatella loppuun. Varsinkin kun toinen on ihan innoissaan. Mun mielessä parisuhteessa joutuu välillä tekemään asioita joista ei tykkää puolison takia. En silti viettäisi koko lomaani paikassa mistä en tykkää. Ehkä viikon enkä todellakaan raataisi koko aikaa, vaan myös nauttisin. Mies saisi sitten päättää jääkö mökille vai tekeekö mun kanssa jotain. Enkä loukkaantuisi, jos jäisi mökille.

[/quote]

Mulla on ihan sama tilanne. Aluksi tuntui hyvältä ajatukselta panostaa omaan mökkiin, mutta siellä on liikaa töitä. Haluaisin rentoutua siellä ollessani, mies vain tehdä töitä. Ei kiva.

Vierailija
18/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ihmiset eivät nykyään pysty olemaan kenenkään kanssa pitkään, kun ei voi mitään tehdä mistä ei tykkää edes puolison vuoksi, ei edes hetkeäkään.
Surullista ja säälittävää.

Vierailija
19/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:42"]

Mulla on ihan sama tilanne. Aluksi tuntui hyvältä ajatukselta panostaa omaan mökkiin, mutta siellä on liikaa töitä. Haluaisin rentoutua siellä ollessani, mies vain tehdä töitä. Ei kiva.

[/quote]

Sama juttu. Lisäksi jos jättäisin hommat tekemättä, tuntisin itseni vapaamatkustajaksi. ap

Vierailija
20/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:42"]

[/quote]

Meillä on menty jo siihen pisteeseen, että riita tulee aina kun on puhetta mökille menosta. Mutta ei sekään auta että jäisin kotiin, miehelle kun ei sovi yksin mökkeilykään. Tekee meille jotain unelmapaikkaa, josta nauttia joskus sitten, kun minä haluaisin nauttia nyt heti ja tehdä vähemmän rakennushommia.

Sama juttu. Lisäksi jos jättäisin hommat tekemättä, tuntisin itseni vapaamatkustajaksi. ap

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi