Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä ärsytyksenaiheita kodissasi? Meidän eteisessä on tasan yksi yksipaikkainen pistorasia

Vierailija
26.12.2020 |

En tiedä mitä edellinen omistaja on ajatellut kun sähköjä on uusinut. Eteinen ei ole mikään iso, mutta kyllähän siinäkin sähköä tarvitsisi esim lampuille tai mille vaan.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Huoneessani on usein kylmä, jotenkin tuuli tulee sisään ikkunanraoista. Ei ole ilmeisesti tiivistetty kunnolla. Lisälämmitin on auttanut, mutta silti joskus tuntuu kylmä viima.

Jos vuokranantaja ei korjaa tiivistystä, tiivistenauha ei maksa paljoa, joten oman mukavuuden parantaminen ei liene ylenpalttisen ylipääsemätön homma?

Vierailija
62/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sysipaska liesituuletin, perus aktiiviihiiliturhake.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöntöltä ei ylety vessapaperitelineeseen.

Keittiössä on sivuttaissuunnassa metrin syvyinen nurkkakaappi. En ylety pyyhkimään kaapin perältä, vaikka olen pieni ja laiha ja yritän tunkea itseni puoliksi kaappiin. Säilytän kaapin perällä kaikkea vähemmän tarpeellista. Silloinkin kun tarvitsen jotain, pääsen paljon helpommalla kun olen vain ilman. En jaksa tyhjentää koko kaappia.

Vierailija
64/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan onnettoman pieni eteinen tai ei tuota voi sellaseksi edes kutsua. Just ja just siihen saa kenkänsä laitettua ja neki on kokoajan tiellä. Sen jälkeen tulee väliovi, josta päästään tuollaseen neliön muotoiseen tilaan ja siinä seinässä on naulakko, johon jätetään takit ja hattuhylly. Ja josta sitte suoraan kävellään tähän olkkariin.

Eli haluaisin ihan oikean, kunnon ison eteisen!

Ja keittiö on liian pieni ja ahdas, tasotilaa ei oo tarpeeksi. Ja tuossa on typerä seinä, sen ku ottais pois niin tulis avaramman näköstä.

60 luvulla rakennettu ok-talo.

Vierailija
65/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole eteisessä pistorasiaa lainkaan. En tiedä kuka neropatti tämän asunnon sähkösuunnitelman on tehnyt.

Mua kyllä täällä oikeasti naurattaa, että mitä hlvettiä eteisessä tekee pistorasialla ;) 

Ainoa järkevä asia mitä keksin on kenkien kuivaaja.

Sincc

Juuri tänään mietin, että jos laittais kengät lisäksi johonkin lämpöiseen laatikkoon ja sinne jonkun lämmitysmaton alle. Olis lämpöiset kengät talvella ulos lähtiessä ;)

Mut näissä suurin ilo taitaa tulla rakentajalle vaan rakentelusta ..

No mä tarttisin esim pöytävalaisimelle ja kännykkälatureille pistorasiaa sivupöydän viereen. Nyt on se jatkojohto vedetty seinänviertä pitkin. Ap

Miks kännykkää pitäis ladata eteisessä ?

Sincc

Vierailija
66/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: eteinen on pimeä, 80-lukulainen käytävä jossa pitää käyttää taskulamppua jotta näkee mitä kaapeissa oikeasti on (kattovalaisimet eivät pääse avonaisten kaapinovien "ohi".

2: kun kävelee makuuhuoneeseen, joutuu kävelemään eteisestä sen kohdan läpi johon on pakko astua sisään tullessa ulkokengillä: siinä on siis aina hiekkaa joka tarttuu jalkoihin/sukkiin

3: myös makuuhuoneessa on melkein mahdoton nähdä vaatekaapin sisältöä koska kaapinovet blokkaavat valon

Vierailija
67/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kämpässä on keittiössä kaappi, jota on mahdoton avata kunnolla. En tiedä mikä insinöörin taidonnäyte se on. Kaappi on rakennettu uunin viereen. Jos koittaa avata kaapin se kolahtaa uuniin. Sitä saa auki noin 10cm. Olisi vielä tosi tilava ja kätevä kattiloiden ym. säilytykseen.

En aivan ymmärrä, millainen kaappi on ja miten ovi kolahtaa uuniin.

Voisiko kaapin oven avautumissuuntaa vaihtaa? Voisiko kaapin oven ottaa kokonaan pois ja tehdä siitä avokaapin tai laittaa verhon eteen?

Jos sitä uunia vois hetkeksi siirtää, että sais sen oven auki ja pystyis ottamaan sen pois.

Se on rakennettu tasoon eli siis on taso ja sen fyysinen osa on kaapistoja. Avautumissuuntaa ei voi vaihtaa koska silloin kahva olisi uunin takana. Jos oven ottaa irti on siltikin vain pieni osa mistä saisi käden tungettua sinne eli ei sinne edelleenkään saisi kuin maksimissaan lautasia liu'utettua. Tämä uunin vieressä oleva kaappi on se isoin koko tasossa olevista.

Siis tämä toteutus on oikeasti sen verran surkea, etten ymmärrä miten tähän on edes päädytty.

Vierailija
68/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyhuoneen valaisin on ”piilotettu” ison kylpyhuonekaapin päälle niin, että se ei näy kokonaan eikä valaise kunnolla. Kylpyhuonekaappi ikea-laatua, jonka suihkun puoleinen luukku saranoiden kohdalta jo lähes lahonnut, vanhat saranat uusittu koska olivat ruosteessa, saman puolen luukun pinnalla oleva peili liimattu luukkuun kiinni koska ei pysynyt kiinni alkuperäisellä kiinnityksellä.

Vierailija
69/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän kaappeja ja säilytystilaa. -> Olen paikannut sillä, että sängyn alle kannellinen vuodevaatelaatikko. Säilytän siellä osaa kodintekstiileistä ja vaatteistani kun eivät muuallekaan tässä yksiössä mahdu.

Vierailija
70/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole eteisessä pistorasiaa lainkaan. En tiedä kuka neropatti tämän asunnon sähkösuunnitelman on tehnyt.

Mua kyllä täällä oikeasti naurattaa, että mitä hlvettiä eteisessä tekee pistorasialla ;) 

Sincc

Juuri tänään mietin, että jos laittais kengät lisäksi johonkin lämpöiseen laatikkoon ja sinne jonkun lämmitysmaton alle. Olis lämpöiset kengät talvella ulos lähtiessä ;)

No mä tarttisin esim pöytävalaisimelle ja kännykkälatureille pistorasiaa sivupöydän viereen. Nyt on se jatkojohto vedetty seinänviertä pitkin. Ap

Miks kännykkää pitäis ladata eteisessä ?

Sincc

Miksi ei? Niin meillä nyt vaan toimitaan, samoin se valaisin tarvii pistokkeenpaikan. Mies latailee siinä myös radiopuhelintaan yms. Ap

Vierailija
71/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme itse suunnitelleet ja rakentaneet talon, joten ei ole ärsytyksenaiheita.

Ei nyt ihan täysin sama, mutta mieheni on remontoinut koko talon lattiasta kattoon, laittaen kaiken uusiksi sisällä. Silti ärsytyksen aiheita löytyy, esim. kaappitilaa on keittiössä aivan liian vähän ja valaistus on huonosti suunniteltu. Tämä ennen kuin aloimme seurustella, mutta miestä myös itseään ärsyttää nämä asiat. Ei vain silloin aikanaan ajatellut, kuinka tärkeä asia esim. valaistus loppujen lopuksi on.

Paljonkos olet talosta maksanut?  0  euroa? eikö  vaan? Siitä vaan rakentamaan miehelle taloa. 

Kuten sanoin, myös miestä itseään ärsyttävät nämä asiat.

- 10

No siitä vaan rakentamaan ja maksamaan miehelle talo vuorostasi.

Ai eikö vapaamatkustajaa kiinnostakaan? 

Siis mitä ihmettä 😂 Miten ihmeessä saat remontoinnin muutettua talonrakentamiseksi? Mieheni on kyllä varsin taitava, mutta kyllä talonrakennus silti hänellekin päänvaivaa tuottaisi ja varmasti joutuisi apua palkkaamaan. Ja tosiaan, jos joskus uuden talon rakentaisimme, niin kyllä minäkin siellä hommissa olisin ihan yhtälailla kuin ne ukotkin, ei olisi mieheni muunlaista naista itselleen kelpuuttanutkaan.

Voi toki olla vaikea käsittää, mutta myös meitä sinunkin mittapuullasi olevia hyviä naisia on, mutta sinun kohdallasi valitettavasti me kelpuutamme ainoastaan ne hyvät miehet. Minä voin hänelle talon rakentaa, mutta samaa haluan myös mieheltäni.

- 10.

Eli miehen lompakolla mennään hypergamisesti. Kuten aina 

Jaahas. No, jos sinulle siitä hyvä mieli tulee, niin sovitaan sitten niin. Ja nyt kun keskusteluyhteys on kerran auki, niin mitä kuuluu? Itse tässä meille lämmittelen minun ja mieheni yhdessä rakentamaa ja yhdessä MAKSAMAA (sinulle kun tuo rahapolitiikka tuntui niin tärkeää olevan) ulkosaunaa, eikä menty siitä mistä aita on matalin, täyttä hirttä, Ruukin katto ja Narvin kiuas, joista minä maksoin suurimman osan (epäile toki ihan rauhassa.). Me emme näitä laske, mutta laske sinä toki meidän puolestamme 🙂 Parisen vuotta sitten tehtiin MINUN METSÄPALSTALLANI (edelleen, sinulle kun tuo rahapolitiikka tuntui niin tärkeää olevan) savottaa, mutta mieheeni iski loppuvaiheessa laiskuus, eikä enää jaksanut halkomakoneella saunapuita halkoa, joten äsken niitä ihan omin pikkukätösin kirveellä haloin. Nyt sitten kipaisin sisälle, mieheni katsoo telkkaria kuten kunnon miehen kuuluukin (tosin hänen mielestään työ miehen tiellä pitää), ja ajattelin käydä laittamaan meille iltapalaa, mutta onneksi mieheni aikoo sen verran miehisistä korkeuksistaan alas laskeutua ja tulla minua auttamaan, ja vieläpä ihan vapaaehtoisesti!

Loppuun vielä kysymys, kummallehan teistä tänäyönä on hiukan erilaista herkkua tarjolla? 🤭

- 10

Vierailija
72/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sincc

Meillä on vanha pienehkö talo, jossa eteinen on talon keskellä, siis käytävämallinen etuseinästä peräseinään ja sen varrella oviaukot kaikkiin huoneisiin.  Jos missä, niin siinä olisi hyvä pistorasian paikka.  Koska siitä käsin pystyisi imuroimaan koko talon sen kerroksen.  

Mutta neropatti sähkömies aikoinaan täysremontin yhteydessä kun suunnitteli pistorasian paikat, niin eteisessä ei kuulemma tarvita pistorasiaa, niin kuin sinäkin nyt sitten olet sitä samaa mieltä.  Sinä sentään et voi tietää eri talojen huoneratkaisuja, mutta tämä sähkäri kyllä näki mitä teki.  Tyhmänä annettiin hänelle vapaat kädet.

No, asia on tänä päivänä pois päiväjärjestyksestä, koska hommasimme robotti-imurin.  Sen paikka on nyt kyllä ikävästi olohuoneen nurkassa, kun eteisessä ei ollut sitä pistorasiaa, mihin sen aseman olisi kytkenyt.  

Joopa joo, ja ihan mielelläni pitäisin kännykkääkin latauksessa eteisen lipaston päällä, jos vaan siinä olisi pistoke.  

Vierailija
73/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellertävänruskea muovimatto, joka on aikoinaan "säästeliäästi" koottu huonosti toisiinsa istuvista palasista. Se on tekstuuriltaan kivan kuoppainen eli kaikki lika ja pöly kerääntyy noihin kuoppiin - kattoon on tuhlattu mäntypaneelit (?!)

Kaikkien kaappien ovet lenksuvat ja lonksuttavat vinksin vonksin - tämäkin jo alkuperäistä juosten kustu -meininkiä.

Mihin ihminen tarvitsee puolen kilometrin pituista eteiskäytävää, jonka valaisu on tasan yhden kattopistokkeen varassa? Niitä pistorasioita kaipaisi muutenkin puolet enemmän.

Osa keittiön kaapistojen hyllyistä on hengenvaarallisen korkealla; jäävät tyhjinä pölyttymään.

Sauna sähkölämmitteisessä yksiössä on niin mennyttä aikaa kuin olla voi: jos olisi varaa, vonkuisin vuokranantajaltani lupaa muuttaa se vaikka vaatehuoneeksi. Nykyisin se toimii kaiken sen roinan varastona, jota ei voi pakkasenpanemaan ulkovarastoon jemmata.

Ikkunoiden tiivistämisestä ja oviremonteista huolimatta jostain vetää viima sisään koko ajan - sähkölaskut itkettävät; toivottavasti tulee leuto talvi. 

Vierailija
74/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme itse suunnitelleet ja rakentaneet talon, joten ei ole ärsytyksenaiheita.

Ei nyt ihan täysin sama, mutta mieheni on remontoinut koko talon lattiasta kattoon, laittaen kaiken uusiksi sisällä. Silti ärsytyksen aiheita löytyy, esim. kaappitilaa on keittiössä aivan liian vähän ja valaistus on huonosti suunniteltu. Tämä ennen kuin aloimme seurustella, mutta miestä myös itseään ärsyttää nämä asiat. Ei vain silloin aikanaan ajatellut, kuinka tärkeä asia esim. valaistus loppujen lopuksi on.

Paljonkos olet talosta maksanut?  0  euroa? eikö  vaan? Siitä vaan rakentamaan miehelle taloa. 

Kuten sanoin, myös miestä itseään ärsyttävät nämä asiat.

- 10

No siitä vaan rakentamaan ja maksamaan miehelle talo vuorostasi.

Ai eikö vapaamatkustajaa kiinnostakaan? 

Siis mitä ihmettä 😂 Miten ihmeessä saat remontoinnin muutettua talonrakentamiseksi? Mieheni on kyllä varsin taitava, mutta kyllä talonrakennus silti hänellekin päänvaivaa tuottaisi ja varmasti joutuisi apua palkkaamaan. Ja tosiaan, jos joskus uuden talon rakentaisimme, niin kyllä minäkin siellä hommissa olisin ihan yhtälailla kuin ne ukotkin, ei olisi mieheni muunlaista naista itselleen kelpuuttanutkaan.

Voi toki olla vaikea käsittää, mutta myös meitä sinunkin mittapuullasi olevia hyviä naisia on, mutta sinun kohdallasi valitettavasti me kelpuutamme ainoastaan ne hyvät miehet. Minä voin hänelle talon rakentaa, mutta samaa haluan myös mieheltäni.

- 10.

Eli miehen lompakolla mennään hypergamisesti. Kuten aina 

Jaahas. No, jos sinulle siitä hyvä mieli tulee, niin sovitaan sitten niin. Ja nyt kun keskusteluyhteys on kerran auki, niin mitä kuuluu? Itse tässä meille lämmittelen minun ja mieheni yhdessä rakentamaa ja yhdessä MAKSAMAA (sinulle kun tuo rahapolitiikka tuntui niin tärkeää olevan) ulkosaunaa, eikä menty siitä mistä aita on matalin, täyttä hirttä, Ruukin katto ja Narvin kiuas, joista minä maksoin suurimman osan (epäile toki ihan rauhassa.). Me emme näitä laske, mutta laske sinä toki meidän puolestamme 🙂 Parisen vuotta sitten tehtiin MINUN METSÄPALSTALLANI (edelleen, sinulle kun tuo rahapolitiikka tuntui niin tärkeää olevan) savottaa, mutta mieheeni iski loppuvaiheessa laiskuus, eikä enää jaksanut halkomakoneella saunapuita halkoa, joten äsken niitä ihan omin pikkukätösin kirveellä haloin. Nyt sitten kipaisin sisälle, mieheni katsoo telkkaria kuten kunnon miehen kuuluukin (tosin hänen mielestään työ miehen tiellä pitää), ja ajattelin käydä laittamaan meille iltapalaa, mutta onneksi mieheni aikoo sen verran miehisistä korkeuksistaan alas laskeutua ja tulla minua auttamaan, ja vieläpä ihan vapaaehtoisesti!

Loppuun vielä kysymys, kummallehan teistä tänäyönä on hiukan erilaista herkkua tarjolla? 🤭

- 10

PS. se unohtui vielä sanoa, että vaikka minä olenkin niin mahdottaman kamala ja katala nainen, joka on ainoastaan miehen rahojen perässä, niin jostakin kumman syystä mieheni silti haluaa lisääntyä kanssani. Varmaan nämä minun ihan viimeisen päälle laitetut kynteni* häneen vaikutuksen tekivät.

*koskaan en ole missään kynsihuolloissa käynyt, enkä kyllä raaskisikaan, on nimittäin sen verran kynsi-epäyställistä tämä elämä maaseudulla. Jos edes joskus manikyyriin pääsisi...

- 10.

Vierailija
75/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittamisen aihetta olis vaikka kuinka paljon, mutta vanha talo on vanha talo.  Ihmettelen, miten tähän taloon on aikanaan mahtunut perhe, missä oli neljä lasta.  Kun tuntuu, että meille kahdelle aikuisellekin on tilaa liian vähän.

Vessan käsisuihku on hankalasti liian takana.  Nyt vielä pystyn sen siinä pöntöllä istuessani kädelläni  sieltä takaa kurkottamaan, mutta mitenkähän sitten joskus vanhana?   Ehkä se tulee uusituksi vielä joskus.  Periaatteessa kuitenkin kaikki remontit taloon on jo tehty.  Vessassa on se hyvä puoli, että siinä on avattava ikkuna.  Raikastuu nopeasti.

Tehtiin eteiseen kuraritilä koiran tassujen pesua varten.  Suihkuvarsi on kätevästi kenkäkaapissa, mistä sen helposti saa esiin, mutta ei sitä tule käytetyksi juuri koskaan.  Sinne ritilän alle menee kaikenlaista roskaa ja hiekkaa ja koira ei tykkää kävellä sen päältä.  Vähän turhaan se tuli tehtyä.

e rempattu.  

Vierailija
76/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo eteisessä pistorasiaa ollenkaan, todella ärsyttävää.

Ikkunat vetää.

Rappukaytävästä kuuluu ja leviää kaikki hajut, ovi ei ole ollenkaan tiivis, jos mulla on pimee kämppä nii rappukäytävän valo paistaa raoista sisälle, jos joku kuiskaa rappukäytäväasä vähänki kovempaa niin sen kuulee.

Vessan valokatkaisin on rikki, siis se painasin on puoliks katkennut, "sähköhärpäkkeet"näkyy.

Seinän tapetit huonossa kunnossa.

Vessaa ei oo edelline omistaja pitäny kunnossa tosiaankaa, pöntössä on pinttynyttä likaa jota en oo saanu vuosien saatossa irti.

Oven kahvat puoliksi irti.

Seinillä rumia reikiä.

Keittiö vanha, kaapin ovet vinossa.

Joo asun vuokrakämpässä, tähän muutin vanhemmiltani ja en oo saanu muutettua pois melkein 10 vuoden aikana. Nyt onneks löysin unelmieni kerrostalon, tai se rakentuu ensi vuonna, siihen saakka sinnittelen nykysessä ja sitten pääsenkin omaan, en vuokrattuun asumaan ja saan itse huoltaa asuntoani :)

Nämä ovat kaikki sellaisia mitkä saa todella vähällä rahalla ja vaivalla sekä alkeellisilla kädentaidoilla korjattua. Kenenkään ei tarvitse kärsiä kymmentä vuotta likaisesta vessanpöntöstä, irtonaisista ovenkahvoista tai vinoista kaapinovista. Jos vähänkään pysyy työkalut kädessä, olisi nuo kaikki yhdessä viikonlopussa hoidettu kuntoon.

Vierailija
77/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosaunasta puuttuu poreallas. Ja laituri on vähän rikki.

Vierailija
78/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä asuntoa/taloa voi tarkistaa ennenkuin muuttaa siihen?

Mä ainakin kolusin koko talon joka kaapin, komeron, pistorasiat ym ym.

Olen tyytyväinen kotiini.

Vierailija
79/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, kun edellisen asukkaan jäljiltä esim. lattialistat ovat aivan p*skaiset. Onko kellään vinkkejä miten ne puhdistetaan järkevästi, vai kuuluuko ne vain uusia kun ovat aikansa eläneet? Esim. keittiössä listat on täynnä rasvaista likaa, monien vuosien ajalta kertyneet.

Eteinen on kapeahko käytävä ja siinä on aivan naurettavan suuri liukuovikaappi jossa on pääosin vedettäviä ritiläkoreja ja kengille hyllyjä. Aikuisten takit esim. ei sinne mahdu sivuttain henkariin roikkumaan koska syvyys ei riitä. Toisaalta ovelliset kaapit olisi varmaan hyvin v-mäisiä avata tuossa käytäväeteisessämme. Jonkinlainen naulakko pitäisi eteiseen kehitellä, kun tällä hetkellä takit roikkuvat siellä täällä ovissa S-koukuilla. Olemme siis vastikään muuttaneet..

Vierailija
80/114 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokatkaisijat ovat huoneen ulkopuolella, siispä käytävän seinät ovat niitä täynnä! Minusta vähintään vessaan ja kylppääriin pitäisi olla ihan turvallisuuden vuoksi sisäpuolella, että ei joku mene räppäämään valoja pois ja oot siellä sitten pimeässä suihkussa ja shampoot päässä! Yksi makkarin ovi aukeaa ulospäin ja on siis kulkemisen esteenä olkkariin! Saunaa ei oo rakennettu silleen, että sen voisi suihkuttamalla pestä, ei oo siis "kostea tila",  miten se oikein pestään?!? Nihkeällä pyyhkimällä, ei taida puhdistua!?!? Kaikki yläkaapistot tosi korkealla! Kylppärin kaapistot laskettiin 8 cm alemmas ja näen nyt itseni peilistä (olen 160 cm). Keittiön kaapistojen kohdalla liian iso homma, koska välitila laatoitettu/ yläosa umpinainen. Kävin ainakin 20 asunnossa ennen tämän ostoa ja kaikissa oli keittiön kattolampun pistorasia asennettu väärään paikkaan! Ihmiset tehneet kaikenlaisia koukku tms. virityksiä sitten! Kuka ne suunnittelee kun usein ruokapöydälle on vain se yksi ja ainoa paikka. Omassa melkein kohdallaan! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi