Milloin joulu on mielestänne ohi?
?
Kommentit (36)
Nuutinpäivänä se on virallisesti ohi. Itse lopetan joulun vieton tähän Tapanin iltaan. Koristeet ja valot saa jäädä vielä uuden vuoden päivään.
Vierailija kirjoitti:
Nuutinpäivänä se on virallisesti ohi. Itse lopetan joulun vieton tähän Tapanin iltaan. Koristeet ja valot saa jäädä vielä uuden vuoden päivään.
Olisi voinut olla myös minun vastaukseni.
Kukin tavallaan.
Minusta tapaninpäivän ilta on tavallaan joulun loppu, mutta joulukuusi puretaan loppiaisena. Kinkkuakin on vielä jäljellä huomiseksi, mutta enää ei ole joulu silloin. ap
Tänään loppuu. Syön kohta viimiset ruuat ja suklaat. Jälkkäriksi liköripullon loput.
27.12. Sitten koristeet pois ja tilalle uudenvuoden koristeet. Ei viitsi vain 1 vuorokauden takia laittaa.
Mieheni sanonnan mukaan : Meillä on ikuinen joulu ja jatkuva juhannus.
Tapaninpäivä on toinen joulupäivä ja joulunaika päättyy loppiaiseen.
Joulufiilis alkaa hiipumaan siinä tapaninpäivän kohdalla. Vaikka onhan sen jälkeenkin vissiin joulunaikaa, mutta kaikki jouluun liittyvää panostaminen, esim. jäljelle jääneet ruoat alkavat tökkimään jo tapaninpäivän jälkeen.
Olkoon joulunaika vaikka siihen loppiaiseen asti virallisesti vai kuinka se menee, mutta sinne asti en todellakaan sitä vietä enää.
Joulupäivän jälkeen. Minun joulua ovat jouluaatto ja joulupäivä korkeintaan. Tapaninpäivänä olen palannut normaaliin.
Nuuttina.