Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisnaisilla muita kivuliaammat ponnistusvaiheet?

Vierailija
27.05.2014 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:48"]

LUITTEKO te yhtään sitä artikkelia? Ap vetäisee omia johtopäätöksiä ihan oman mielen mukaan. Tuossa puhuttiin vain eri kansalaisuuksien kokoeroista. Ihan yhtälailla voisi vetäistä johtopäätöksen, että suomalaisilla täytyy olla leveämmät lantiot, jotta synnyttäisivät isopäiset vauvansa.

Ei ollut ainakaan minulla yhtään kivuliaat ponnistukset, päinvastoin, kaikki 4 tulleet noin kahdella ponnistuksella ja ihan on normaalit päät (eli isot kai sitten).

[/quote]

Sulla on ehkä väljä alapää (sori), harvemmin 2 ponnistusta riittää.

Vierailija
22/28 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisvauvoilla on isot päät. johtunee äidin odotusaikaisesta alkoholinkäytöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:10"]

LUITTEKO te yhtään sitä artikkelia? Ap vetäisee omia johtopäätöksiä ihan oman mielen mukaan. Tuossa puhuttiin vain eri kansalaisuuksien kokoeroista. Ihan yhtälailla voisi vetäistä johtopäätöksen, että suomalaisilla täytyy olla leveämmät lantiot, jotta synnyttäisivät isopäiset vauvansa.

Ei ollut ainakaan minulla yhtään kivuliaat ponnistukset, päinvastoin, kaikki 4 tulleet noin kahdella ponnistuksella ja ihan on normaalit päät (eli isot kai sitten).

[/quote]

[/quote]

No ei kyllä ole väljä (sori), tiedän sen. Mutta ensimmäisessä olin niin onnekas ja sain kätilöksi taitavan henkilön. Yhteistyöllä se sujui. Ponnistin sivuttain, istualtaan ei olisi tullut kuin repeämiä minun lantiolla.

Vierailija
24/28 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:13"]

Espanjassa toisaalta myös vauvat ovat sirompia joten kai ne päätkin ovat pienempiä. Joku 2500gr syntymäpaino on ihan normaali. Mun lapset oli 3400 y 3660gr. Suomessa kauhisteltiin kun oli pieniä ja täällä taas kun oli niin suuria.

[/quote]

Jep, minäkin synnytin esikoiseni Espanjassa ja siellä hoitajat ja lääkäri ihmettelivät suurta "viikinkivauvaa". Lapsi painoi Suomessa ihan normaalit 3500 grammaa. Paikallisten lapset oli semmoisia 2500-2800 grammaisia pääosin.

Aloituksen aiheeseen liittyen, en itse ainakaan yhtään epäile etteikö vaikka 2600 gramman vauva olisi helpompi synnyttää kuin kiloa painavampi, ja olisi pienempi repeämäriski äidille. 

[/quote]

Ihana tuo viikinkivauva :)

T: 16

Vierailija
25/28 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:10"]

[/quote]

[/quote]

Aika väljä saa olla, jos se siitä on kiinni, kun puskee 3-4-kiloista möykkyä ulos. Jotakin suhteellisuudentajua, kiitos.

Vierailija
26/28 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:13"]

Espanjassa toisaalta myös vauvat ovat sirompia joten kai ne päätkin ovat pienempiä. Joku 2500gr syntymäpaino on ihan normaali. Mun lapset oli 3400 y 3660gr. Suomessa kauhisteltiin kun oli pieniä ja täällä taas kun oli niin suuria.

[/quote]

Jep, minäkin synnytin esikoiseni Espanjassa ja siellä hoitajat ja lääkäri ihmettelivät suurta "viikinkivauvaa". Lapsi painoi Suomessa ihan normaalit 3500 grammaa. Paikallisten lapset oli semmoisia 2500-2800 grammaisia pääosin.

Aloituksen aiheeseen liittyen, en itse ainakaan yhtään epäile etteikö vaikka 2600 gramman vauva olisi helpompi synnyttää kuin kiloa painavampi, ja olisi pienempi repeämäriski äidille. 

[/quote]

Ihana tuo viikinkivauva :)

T: 16

[/quote]

Ajattelin samaa lukiessani tuota :) iso vaalea möllykkä siellä sirojen tummien vauvojen keskellä, ihana! :D

Vierailija
27/28 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 13:56"]

Suomalaiset naiset on niin läskejä ja huonokuntoisia.

[/quote]

No kyllä mulla vaikea synnytys johtui nimenomaan pienestä koostani, kaikin puolin pienestä ja nelikiloinen vauva. 

Vierailija
28/28 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:13"]

[/quote]

[/quote]

No, enemmän sattu ku synnytin meidän 3015g painanutta kuin 4066g painanutta vauvaa. Ero oli, että pienemmän synnytys oli käynnistetty..

Ja vaikuttaa siihen ponnistusvaiheen kestoon muukin kuin emättimen kireys, esim. tarjonta, kudostyyppi, synnyttäjän asento.. Ite koin ekassa synnytyksessä, että mua painostettiin ponnistamaan liian aikaisin ja jouduin tekemään tosi paljon töitä. Kolmannessa synnytyksessä päätin, etten ponnista ennen ku oikeasti tuntuu siltä ja oli tosi helppo, tuntu, että kohtu teki melkein itsekseen sen työn, mitä tein ite ekassa synnytyksessä.