Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko psykopaatin tunnistaa ulkoisesta olemuksesta?

Vierailija
26.12.2020 |

Nykyään puhutaan paljon psykopatiasta ja sosiopatiasta, ja ne ovat jopa muotisanoja. Yksi kuuluisimpia fiktiivisiä psykopaattihahmoja on Hannibal Lecter Uhrilammas). Ulkonäkö on vaalea, paremmin hintelä kuin roteva, siristelevät ja kylmät silmät ja pieni suu vienossa hymyssä.

En ehkä tuosta ulkonäöstä osaisi tunnistaa psykopaatiksi. Onko psykopaatin ulkonäöstä tai olemuksesta olemassa tutkimusta?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa täällä nyt sekoittaa narsistin ja psykopaatin.

Ulkonäöstä ei voi kumpaakaan tunnistaa. Käytöksestä ja elekielestä jo paremmin. Vaikkei ihan saisi kiinni, mikä on vialla, niin kannattaa luottaa vaistoon, jos se sanoo, että jotain on vialla.

Yksi tapa tunnistaa psykopaatti on se, että tyyppi ei edes hymyile, kun naurat. Haukotus ei hänelle tartu (yksittäinen kerta ei kerro mitään, mutta osana kaikkea). Tuijotus ei välttämättä kerro psykopatiasta. Mutta tyyppi on kuin teflonia. Hän saattaa esittää normaalia, mutta reagointi tietyissä tilanteissa voi paljastaa. Muistetaan kuitenkin, että psykopaatti ei välttämättä ole rikollinen.

Totta. Juuri katsoin videon 13 vuotiaista m urhaajista YouTubesta. T appoivat toisen isoisoäidin. Näille oli diagnosoitu joku käytöshäiriö. Ei ps ykopatia,mutta muistaakseni sitä diagnoosia ei voi alle 18 vuotiaille edes antaa.

Mutta tosiaan kaikista ei tule ri kollisia. Muistaakseni jollain itse itseään psy kopaatiksi kutsuvaksikin on joku sometili tms.. Jos oikein muistan .

Vierailija
62/68 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut true crime videoita. Ja jotkut aina väittävät,että näkevät "pahuuden silmissä". Jopa ruudun välityksellä.

Itse en ole nähnyt tätä.pakko myöntää.

Eli siitä vain katsomaan videoita vaikka tosielämän psykopaateista, siis diagnosoiduista.

En tiedä sitten irl onko jotain mistä huomaisi. Toki minun on hyvin vaikea ymmärtää täysin empatiakyvyttömättömiä ihmisiä.

Ja pakko lisätä tähän. Nämä,jotka ovat nähneet muka ruuudun läpi jo sen "pahuuden silmistä" siis ovat jo tietoisia rikoksista. Eli tämä tapahtui kun katsoin yhtä suoraa lähetystä sarjamurhaajasta jenkeissä. Siis sen oikeudenkäynnistä. Ja itse en nähnyt mitään epäilyttävää tyypissä, jos en olisi ollut tietoinen sen rikoksista. Mutta tietenkään en ole ollut kanssakäymisessä, joten livenä en osaa sanoa.

Manipuloinnin kyllä huomaan aika usein ihmisissä. Eli tajuan,että joku on vialla persoonassa,mutta en osaa sitä diagnosoida. Eikä diagnosointi niin helppoa olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Yhden todennäköisen psykon olen tavannut. Pitkä kaveri, terävä nenä, jotenkin tyhjä katse, ei huulia.

Vierailija
64/68 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kanavalla näyttää olevan näitä psykopaateiksi diagnosoituja.

Esim.tämä nainen. Huomaatteko jotain? Itse en olisi varmaan huomannut mitään ilman aihetta.

Vierailija
65/68 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkäläjärvi

Vierailija
66/68 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainio tunnistustilanne on True crime- dokkarissa isästä, joka tappoi vaimonsa ja kaksi lastaan Jenkeissä. Muistaakseni hävitti johonkin viljasiiloon, mutta esitti, että olisivat tyystin kadonneet. Videolle oli saatu pätkää, kun naapurin mies tapasi tämän murhaajaisän heti tapahtumien jälkeen. Hänen välitön intuitionsa sanoi, että "kaikki ei ollut kunnossa". Hän näki tilanteen heti miehen esittämisen läpi. Upea hetki videolla. 

Olisko All American Family tuon ohjelman nimi. 

Vierailija
67/68 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiopaatti, narsisti, psykopaatti

Ja erot.

Vierailija
68/68 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmät ovat sielun peili. Ihminen on elänyt tuhansia vuosia erilaisissa yhteisöissä ja kyllä meille luultavasti jonkinlainen itsesuojeluvaisto on kehittynyt, jotta tunnistamme pahaa tahtovat ihmiset.

Ennen kun elettiin heimoissa, niin juu, asiat huomattiin. Nykyään ei ole niin helppoa. Psykopaatit kulkevat joukossa, käyvät töissä jne, ei niistä kukaan tiedä mitä tekevät kuin hetkittäin, mitään kontrollia ei ole.