tyttäreni aikoo pitää vastenmieliset häät. :( en kyllä ole tulossa.
Tässä vähän esimerkkiä mitä Se aikoo:
-häät maistraatissa
-hääjuhlat, jotka rikkovat paljon perinteitä, ei valssia, ei muutenkaan häämusiikkia tai tanssia, vaan kunnon goottihääbileet kuten tyttäreni asian ilmaisee... En kakusta tiedä, mutta ruuat sushia yms aasialaista, alkoholia tarjotaan. Lapsivapaat, musiikkina Marilyn Manson, avenged sevenfold... Hyi. Ja ei, ei hän halua valkoista pukua, vaan todella karmean mustan mekon ja korut. Minua ei näy "juhlissa" eikä maistraatissa. Ei ei ei!! :( en päästä veljeään sinne vaikka jo 17 onkin, saa irvokkaan kuvan hääjuhlista, sanon ettei meitä kutsuttu... Ja totista totta on, kunpa olisikin vain provo...
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 04:58"]Jep. Kukaan täysi-ikäisen tyttären äiti ei osaisi luetella goottihäiden musiikkinimiä.
[/quote]
Muksi ei osaisi? Kyllähän nelikymppisellä voi hyvinkin olla täysi-ikäinen lapsi. Itse kuuntelen tuontyyppistä musiikkia samoin kuin moni ystäväni, ja ikää on päälle 40 v.
Se vaan vähän epäilyttää, miksi osaa niiden kirjoitusasun jos ei itse bändeistä tykkää.
Niin, nykyajan vanhemmat kun eivät juurikaan ole kiinnostuneita, missä lapsensa viilettävät, mitä puuhaavat ja millaisia hareastavat. Siksi ei monellekaan ole tuttuja lastensa musiikki-idolit, saati niiden oikeinkirjoitus. Äiti, joka on seuraillut läheltä lapsensa (varsinkin tyttärensä) musiikkimakua, osaa kyllä netistä katsella, millaista musiikkia lapsi kuuntelee ja pystyy kommunikoimaan lapsen kanssa asioista. Silloin ei edes erikoishäät tule yllätyksenä ja voi jopa sopia lapsen kanssa, että voisi jäädä pois, jos aihealue on sellainen (nuorisobileet). Keskustelemalla tällaisista selviää, mutta se keskustelukulttuuri on pitänyt aloittaa jo lapsuudessa, teinin kanssa vähän vaikeempi aloittaa, kun aaltopituudet on kasvaneet jo ihan eri sfääreihin!
Lohduta itsesi sillä, että liitto ei ole pitkäikäinen. leikkihäitä seuraa leikkiliitto, joka loppuu lyhyeen.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 02:17"]
-häät maistraatissa
-hääjuhlat, jotka rikkovat paljon perinteitä, ei valssia, ei muutenkaan häämusiikkia tai tanssia, vaan kunnon goottihääbileet kuten tyttäreni asian ilmaisee... En kakusta tiedä, mutta ruuat sushia yms aasialaista, alkoholia tarjotaan. Lapsivapaat, musiikkina Marilyn Manson, avenged sevenfold... Hyi. Ja ei, ei hän halua valkoista pukua, vaan todella karmean mustan mekon ja korut. Minua ei näy "juhlissa" eikä maistraatissa. Ei ei ei!! :( en päästä veljeään sinne vaikka jo 17 onkin, saa irvokkaan kuvan hääjuhlista, sanon ettei meitä kutsuttu... Ja totista totta on, kunpa olisikin vain provo...
[/quote]
Minä taas olen kauhulla ajatellut, että jos tyttö haluaa perinteiset prinsessahäät. En kestä sellaisia. Toisaalta vaikuttaa järkitytöltä, eikä ole edes pienenä haaveillut, että saisi päivän olla keskipisteenä kermakakussa ja prinssi ratsullaan tulisi pelastamaan häntä.
Suurin toiveeni olisi, ettei pitäisi lainkaan häitä, vaan karkaisi avokkinsa kanssa ja vihityttäisi jossain ulkomailla itsensä tai käväisisi vain maistraatissa ilman juhlia
Niinno, eihän ne sinun häät ole joten tyttäresi saa pitää sellaiset häät kuin haluaa. Jos sinä et sinne halua mennä, niin turha alkaa sitten marmattamaan kun tytär ei käy katsomassa sinua.
Ihanaa, jos tyttö sää pitää toiveidensa häät. Itsekin olisin halunnut vähän erikoisemmat häät, mutta anoppi teki parhaansa vesittääkseen kaikki hyvät ideat, niin että niistä tuli pliisuakin pliisummat. Jos uudelleen menen naimisiin, niin järjestän näköiseni häät.
Olen itse asiassa samaa mieltä tuon yhden kirjoittajan kanssa siitä että häillä on merkitystä sukuyhteyden kannalta. Omassa lähipiirissä miehen puolella suvussa on kaikki pitäneet isoja häitä ja osaan luetella kaikki miehen sukulaiset ja kaiken lisäksi tunnenkin heidät vielä kohtalaisen hyvin. Vastapainona äidin puolen serkut joista muutama piti isommat häät ja nuorimmasta polvesta ei kukaan. En ole nähnyt osaa serkuistani kahteenkymmeneen vuoteen, miehelläni ei ole hajuakaan keitä sukulaiseni ovat. Mulla sen sijaan on jopa facekavereina miehen sukulaisia, juuri tuli tietoon yksi tapahtuma tuota kautta johon aion osallistua. Kyllä meidän elämä olisi huomattavasti pienemmässä piirissä ilman tuota miehen sukua.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 05:05"]
Jos nuo ovat ap:n häät, hän jättää valitettavasti käyttämättä elämänsä parhaan mahdollisuuden verkottua sukunsa vanhempien jäsenten kanssa. Aika harvalle nuorelle tulee mieleen, että saattaisi joskus tarvita sukulaisilta apua. Ja vielä harvemmalle, että avun saaminen on kiinni siitä, onko joskus antanut itse jotakin. Kunnollisten häiden viettäminen on hyvä tilaisuus antaa sukulaisille sellaista, mitä he arvostavat, jonka jälkeen myöhempi yhteydenpito on paljon helpompaa. Kyllähän häät voi pitää myös omannäköisinään bileinä, mutta silloin menetetään paljon. Kannattaisi pitää hyvää huolta myös sellaisten sukulaisten viihtymisestä, joita ei tällä hetkellä arvosta tai tarvitse. Elämäntilanteet muuttuvat.
Juu ei, en itsekään osannut ajatella asiaa tältä kannalta, kun olin nuori morsian. Vasta paljon myöhemmin tajusin, miten tyhmä olin ollut. Suku voi olla valtava voimavaa, mutta turha on itkeä tuen perään, jos ei itse ole koskaan ollut aktiivinen.
[/quote]
Kyllä mä ainakin saan suvulta tukea ja apua missä ikinä tarvinkin vaikka pitäisin millaiset häät. Kyllähän sukuun voi luoda läheiset välit muutenkin kun omissa häissä mielistelemällä. Morsiusparin päivä, saavat tehdä siitä just oman näköisensä. Jos äiti ei halua osallistua niin ei ole pakko mutta turhaa sitten ihmetellä kun ei tullut kutsua lapsenlapsen ristiäisiin/nimenantojuhlaankaan..
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 02:23"]pilaa vain omat väli tyttäreesi mutta anna poikasi mennä häihin. Olet paska äiti.
[/quote]
Poika 17v ja häät on lapsivapaat
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 02:17"]
-häät maistraatissa
[/quote]
Minä taas olen kauhulla ajatellut, että jos tyttö haluaa perinteiset prinsessahäät. En kestä sellaisia. Toisaalta vaikuttaa järkitytöltä, eikä ole edes pienenä haaveillut, että saisi päivän olla keskipisteenä kermakakussa ja prinssi ratsullaan tulisi pelastamaan häntä.
Suurin toiveeni olisi, ettei pitäisi lainkaan häitä, vaan karkaisi avokkinsa kanssa ja vihityttäisi jossain ulkomailla itsensä tai käväisisi vain maistraatissa ilman juhlia
[/quote]
Siinä taas sitten toisella tavalla itsekäs äiti...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 02:23"]pilaa vain omat väli tyttäreesi mutta anna poikasi mennä häihin. Olet paska äiti.
[/quote]
[/quote]
Niin? 17 v. ei ole lapsi.
No on kyllä erikoiset "häät" tiedossa. o_O
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 05:05"]Jos nuo ovat ap:n häät, hän jättää valitettavasti käyttämättä elämänsä parhaan mahdollisuuden verkottua sukunsa vanhempien jäsenten kanssa. Aika harvalle nuorelle tulee mieleen, että saattaisi joskus tarvita sukulaisilta apua. Ja vielä harvemmalle, että avun saaminen on kiinni siitä, onko joskus antanut itse jotakin. Kunnollisten häiden viettäminen on hyvä tilaisuus antaa sukulaisille sellaista, mitä he arvostavat, jonka jälkeen myöhempi yhteydenpito on paljon helpompaa. Kyllähän häät voi pitää myös omannäköisinään bileinä, mutta silloin menetetään paljon. Kannattaisi pitää hyvää huolta myös sellaisten sukulaisten viihtymisestä, joita ei tällä hetkellä arvosta tai tarvitse. Elämäntilanteet muuttuvat.
Juu ei, en itsekään osannut ajatella asiaa tältä kannalta, kun olin nuori morsian. Vasta paljon myöhemmin tajusin, miten tyhmä olin ollut. Suku voi olla valtava voimavaa, mutta turha on itkeä tuen perään, jos ei itse ole koskaan ollut aktiivinen.
[/quote]
Olen kuullut paljon huonoja syitä mennä naimisiin, mutta tämä suvun verkostoutuminen on ehkä yksi huonoimmista. On täysin ihmisistä kiinni sekä tottumuksista ja tavoista, että miten aktiivisesti suvun kanssa ollaan tekemisissä. Siihen ei paljon paskaakaan yhdet häät vaikuta. Eiköhän niiden sukulaisten tapaamiseen ole paljon parempiakin tilaisuuksia. Itse en omissa häissäni ehtinyt montakaan sanaa vaihtamaan sukulaisten kanssa kun vieraita oli niin paljon ja ohjelmaa ja kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 05:05"]Jos nuo ovat ap:n häät, hän jättää valitettavasti käyttämättä elämänsä parhaan mahdollisuuden verkottua sukunsa vanhempien jäsenten kanssa. Aika harvalle nuorelle tulee mieleen, että saattaisi joskus tarvita sukulaisilta apua. Ja vielä harvemmalle, että avun saaminen on kiinni siitä, onko joskus antanut itse jotakin. Kunnollisten häiden viettäminen on hyvä tilaisuus antaa sukulaisille sellaista, mitä he arvostavat, jonka jälkeen myöhempi yhteydenpito on paljon helpompaa. Kyllähän häät voi pitää myös omannäköisinään bileinä, mutta silloin menetetään paljon. Kannattaisi pitää hyvää huolta myös sellaisten sukulaisten viihtymisestä, joita ei tällä hetkellä arvosta tai tarvitse. Elämäntilanteet muuttuvat.
[/quote]
Olen kuullut paljon huonoja syitä mennä naimisiin, mutta tämä suvun verkostoutuminen on ehkä yksi huonoimmista. On täysin ihmisistä kiinni sekä tottumuksista ja tavoista, että miten aktiivisesti suvun kanssa ollaan tekemisissä. Siihen ei paljon paskaakaan yhdet häät vaikuta. Eiköhän niiden sukulaisten tapaamiseen ole paljon parempiakin tilaisuuksia. Itse en omissa häissäni ehtinyt montakaan sanaa vaihtamaan sukulaisten kanssa kun vieraita oli niin paljon ja ohjelmaa ja kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 02:23"]pilaa vain omat väli tyttäreesi mutta anna poikasi mennä häihin. Olet paska äiti.
[/quote]
[/quote]
Niin? 17 v. ei ole lapsi.
[/quote]
No mikä sitten on aikuisuuden raja jos ei 18v?
Voin vaan kuvitella häät Mansonin tahtiin.. "are you motherfuckers ready for the new shit.."
Oli ap trolli, morsian tai morsiamen äiti olen kyllä surullinen kuinka huonot välit äideillä ja tyttärillä on.
Olisin kyllä tosi loukkaantunut jos tyttäreni ei kutsuisi minua tärkeään päiväänsä oli häät sitten ihan hän tai ihan minun näköiseni, toivottavasti hänen ja onneksi hän ei ole gootti:), menisin kyllä goottihäihinkin ja hyväksyisin ne.
[/quote]
Aika pikkusieluinen suku, jos loukkaantuu siitä, että toinen pitää tärkeän juhlansa hieman erilaisella musiikilla ja koristeilla.
Avenged sevenfold ei kyllä ole mielestäni goottimusaa, olen ollut keikalla.