Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin jouluna tulee usein mieleen että oliko se ero sittenkään oikea ratkaisu

Vierailija
26.12.2020 |

Exä on uusissa naimisissa kymmenen vuotta nuoremman naisen kanssa ja heillä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Omakotitalo rantatontilla, kaksi autoa ja nousujohteinen ura. Itse vietän joulua kaksiossa Pohjois-Helsingissä, koska koronan vuoksi ei pääse pakoon ulkomaillekaan. Olen 43-vuotias, ei lapsia ja se suuri rakkaus, jonka vuoksi lähdin avioliitosta, on kadonnut pikkuhiljaa elämän arkeen. Nyt juon laatikkopunkkua noutopitsan kera ja kerään rohkeutta soittaa katkera ja itkuinen joulutervehdys exän puhelinvastaajaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuvittelee, että hänet jättäneen naisen suuri rakkaus on väljähtynyt ja elää yksin jossain kaksiossa onnettomana. (Mitä vikaa muuten kaksiossa, on se parempi kui n yksiö!)

Vierailija
22/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä ne viinirahat mieluummin terapiaan 

Olen käyttänyt yhden yksiön verran rahaa terapioihin. Ilman niitä olisin todella pahassa jamassa. Nyt olen ainakin työkykyinen enkä piehtaroi itsesäälissâ kuin hyvin harvoin (esim jouluna).

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mun ero oli aiheellinen. Ei oo kaduttanut päivääkään.

Onneksi olkoon! Jos tuosta voi onnitella. (Vähän kaksipiippuinen juttu.) ap

Vierailija
24/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä ne viinirahat mieluummin terapiaan 

Olen käyttänyt yhden yksiön verran rahaa terapioihin. Ilman niitä olisin todella pahassa jamassa. Nyt olen ainakin työkykyinen enkä piehtaroi itsesäälissâ kuin hyvin harvoin (esim jouluna).

Ap

Voi hitsi. Älä soita sille miehelle, hän tuntee olonsa vain tosi vaivautuneeksi. Jos kerran itse jätit isompien tunteiden perässä, niin MIETIS nyt vähän, minkä verran sulla on oikeutta edes puhua hänelle? Ymmärrän, että elämä ilman rakkauden tunnetta on kamalaa, mutta kun se ei miehelle itkemällä asia yhtään kohennu. Nyt keräät raatosi lattialta ja jatkat siihen suuntaan, mihin se tavoiteltu toinen rakkaus sinua vei!

Vierailija
25/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti keksitty tarina :D

Olisikin keksitty! En varmaan edes pystyisi keksimään niin säälittävää naista kuin itse olen. Todella! Ap

Vierailija
26/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo, jonka avulla yritetään luoda sellaista ilmapiiriä ettei naisen kannata koskaan lähteä avioliitosta. Muuten loppuelämä on yksinäisyyttä ja laatikkoviiniä, kun toisaalla ex-mies elää idyllistä perhe-elämää hyvissä puitteissa.

Vierailija
27/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuollainen tilanne, että koin toisen rakastumisen ollessani suhteessa ja se rakkaus sitten kaatui. Meillä on edelleen välit alkuperäisen miehen kanssa, koska hän ei jostain syystä välittänyt ollenkaan mun touhuiluista (suhteessani siihen toiseen ei ollut edes seksiä, olin silti rakastunut ja se kaatui) ja meillä on yhteiset lapset.

En pääse eteenpäin, koska meillä on lapsia ja minun pitää olla äiti, eikä mulla ole varaa polttaa siipiäni deittimaailman ihmeellisessä syöverissä. Saati mahista löytää samaa tunnetta, jonka takia tajusin, ettei lasteni isän antama tule riittämään minulle.

Vierailija
28/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin tietää, että kyseessä on provo, että

- Nimenomaan kertoo jouluna miettivänsä eroa

- Exällä on uusi

- Uusi on 10v nuorempi

-Heillä molemmilla on URAT

- Molempien urat ovat nousujohteisia

- Asuvat okt:ssa

- Rantatontilla

- Ap asuu Pohjois-Helsingissä

- Kaksiossa

- Ei pääse ulkomaille, lapseton

- Laatikkopunkku, noutopizza

-Aikoo itkeä exän VASTAAJAAN.

Anteeksi nyt vaan, mutta kukaan normaali ei tarjoilisi yhteen aloitukseen noin paljon haavoittavia yksityiskohtia, joihin altistaisi kommentoijien ajatusten suuntautua.

Tämä juurikin kertoo, etten paljon alemmaksi pääse ihmisenä. Joko olen täysi surkimus (kyllä!) tai näen kaiken mahdollisimman onnettomassa valossa (kyllä myös!)

“in a desolation questionnaire, she ticked every box”

Niin totta. Ap

Vierailija
29/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti keksitty tarina :D

Olisikin keksitty! En varmaan edes pystyisi keksimään niin säälittävää naista kuin itse olen. Todella! Ap

Et sä ole säälittävä. Ei rakkauden tarpeessa ole mitään säälittävää ❤️ Toki se on tavallaan säälittävää, kun ei sitä rakkautta mistään saa eikä löydä, mutta uskon sinun säälivän itseäsi muista syistä. Jos liitto exääsi ois antanut sinulle oikeita asioita, et ois mennyt mihinkään.

Vierailija
30/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sä oot aika ihailtava, miten säälimättömän armottomasti katselet tilannettasi! Harva kykenee oikeasti tavallaan tajuamaan olevansa säälittävä. Vaikka et sä edes ole, sä oot vaan niin jumissa. Se herättää ainakin minussa ennemmin myötätuntoa, koska sellainen tila on kamala, kuin sääliä. Jollainlailla sun vain tarttis vielä päästä eteenpäin. Mulla on aika samanlainen (henkinen) kohtalo, kuin sulla.

Vierailija
31/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo, jonka avulla yritetään luoda sellaista ilmapiiriä ettei naisen kannata koskaan lähteä avioliitosta. Muuten loppuelämä on yksinäisyyttä ja laatikkoviiniä, kun toisaalla ex-mies elää idyllistä perhe-elämää hyvissä puitteissa.

Mäkin luulin aluksi provoksi, mutta ap:n tullessa vastailemaan lisää, tajusin, että ei ole, vaan taustalla on erittäin herkkä ja ilmeisesti henkisesti rikottu ihminen. Sympatiani ap:lle.

Vierailija
32/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin äärimmäistä sovinismia väittää, ettei nainen ikinä koskaan saa tunnustaa virheitään ja ehkä katuakin. Toivoa että tehdyn saisi tekemättömäksi, edes vähän kännissä joulun jämäpäivänä anonyymisti palstalla. Ja misogyniaa. Ap

Vierailija
33/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin äärimmäistä sovinismia väittää, ettei nainen ikinä koskaan saa tunnustaa virheitään ja ehkä katuakin. Toivoa että tehdyn saisi tekemättömäksi, edes vähän kännissä joulun jämäpäivänä anonyymisti palstalla. Ja misogyniaa. Ap

Mä ymmärrän. Palstalla on vain niin ahdasmielisiä ihmisiä, joiden maailmankuva on tulitikkuaskin kokoa ja kiertäneet ovat vain tahkoa. Paitsi ettei sitäkään nykypäivänä. Lankapuhelimen numerolevyä?

Vierailija
34/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että kerrankin täällä joku nainen voi myöntää virheitään ja haluavansa olla miehen kanssa. Ainakin omissa silmissä tämän vain nostaan kaikkien naisten osakkeita silmissäni. Yleensähän täällä vakuutellaan, kuinka nainen ei tarvitse miestä mihinkään, miehet on perseestä, ja kaikki erot on miesten syytä, ja että erossa naiset aina vain voittaa.

Vierailija
35/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että kerrankin täällä joku nainen voi myöntää virheitään ja haluavansa olla miehen kanssa. Ainakin omissa silmissä tämän vain nostaan kaikkien naisten osakkeita silmissäni. Yleensähän täällä vakuutellaan, kuinka nainen ei tarvitse miestä mihinkään, miehet on perseestä, ja kaikki erot on miesten syytä, ja että erossa naiset aina vain voittaa.

Kyllä minäkin haluaisin olla miehen kanssa. En ole ap. Mutta ei ole helppoa löytää kumppania lähes viisikymppisenä naisena, joka on myöskin käynyt äärimmäisen paljon terapioissa ja haluaisi miehenkin kykenevän tunnistaa virheensä. Miehissähän se on varmasti vielä vaikeampaa, kuin naisissa? Tunnistaa syyt, joiden takia joku lähti?

Vierailija
36/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin haluaisin olla miehen kanssa. En ole ap. Mutta ei ole helppoa löytää kumppania lähes viisikymppisenä naisena, joka on myöskin käynyt äärimmäisen paljon terapioissa ja haluaisi miehenkin kykenevän tunnistaa virheensä. Miehissähän se on varmasti vielä vaikeampaa, kuin naisissa? Tunnistaa syyt, joiden takia joku lähti?

Tai itse erosi.

Vierailija
37/37 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on tuollainen tilanne, että koin toisen rakastumisen ollessani suhteessa ja se rakkaus sitten kaatui. Meillä on edelleen välit alkuperäisen miehen kanssa, koska hän ei jostain syystä välittänyt ollenkaan mun touhuiluista (suhteessani siihen toiseen ei ollut edes seksiä, olin silti rakastunut ja se kaatui) ja meillä on yhteiset lapset.

En pääse eteenpäin, koska meillä on lapsia ja minun pitää olla äiti, eikä mulla ole varaa polttaa siipiäni deittimaailman ihmeellisessä syöverissä. Saati mahista löytää samaa tunnetta, jonka takia tajusin, ettei lasteni isän antama tule riittämään minulle.

Joo, tiedän just mitä tarkoitat! Olen itse aina ajatellut, että kaikki olisi helpompaa, jos olisi lapsi. Mutta voihan senkin nähdä kahleena. En tiedä olisimmeko eronneet siinä tapauksessa. Olisinko kaivannut intohimoa yhtä paljon kuin nyt tai olisinko vain tyytynyt elämään ilman sitä paloa. Mulla se palo kesti 11 kuukautta, toukokuusta pääsiäiseen. Sitten se oli palanut loppuun. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan