Miksi osa purkaa joulun jo pois kesken joulun?
Mikä tämä uusi juttu on että joulukoristeet laitetaan lokakuussa ja sitten ne pitää repiä tyyliin joulupäivänä koska "tää joulu on jo niin nähty". Vastahan se oikea joulunaika alkoi????
Kommentit (71)
K kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään pois, ei jaksa katsella. Joulun odotus taas on mukavaa.
Vähän huvittavaa että juhlan odotus on kivempaa kuin itse juhlan viettäminen....
Matkan suunnittelukin on mukavampaa kuin itse vaivalloinen reissaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin jo pikkukoristeita, kuten tonttuja ja joulupukkeja laatikoihin. Kuusi saa olla uuden vuoden yli. Tein tänään viikkosiivouksen.
Kuka hullu siivoaa toisena joulupäivänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin jo pikkukoristeita, kuten tonttuja ja joulupukkeja laatikoihin. Kuusi saa olla uuden vuoden yli. Tein tänään viikkosiivouksen.
Kuka hullu siivoaa toisena joulupäivänä?
Mitä se sinua haittaa! Ei viitsi ulkoillakaan, kun on -17 pakkasta ollut koko päivän. Eikä täällä ole kukaan muukaan siivonnut pitkään aikaan. Olemme lomatalossa pois kotoa.
Lapsena vielä mukavaa katsella mutta jo hiukan tympeää katsoa kun jo joudut menemään töihin ja arki alkaa.
Meillä lähtee koristeet ennen uutta vuotta. En tajua niitä jotka heti joulupäivänä puhuvat että joulu on ohi. Tänäänkin on vielä 2. joulupäivä.
Eihän siinä ole järkeä- muistan myös eräs joulu, kun äiti suuttui jostain joku joulu ja alkoi kerätä mielenosoituksellisesti koristeita pois.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena vielä mukavaa katsella mutta jo hiukan tympeää katsoa kun jo joudut menemään töihin ja arki alkaa.
Ai, minusta nimenomaan tuo hetken ajan jotain mukavaa ankean arjen keskelle. Tavallaan kun uusi vuosi tulossa kohta niin niinä välipäivinä tuntuu hieman juhlallisemmalle ja rennommalle kotonakin kun on kuusi ym
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole järkeä- muistan myös eräs joulu, kun äiti suuttui jostain joku joulu ja alkoi kerätä mielenosoituksellisesti koristeita pois.
Todennäköisesti lapset marisivat ja vinkuivat taukoamatta koko joulun. Lapsille sitä koristellaan, ostetaan lahjoja ja laitetaan kuusi, mutta ne eivät osaa arvostaa mitään. Tietysti se harmittaa vanhempia, kun on nähty vaivaa ja haluttu ilahduttaa ja kiitokseksi saa vain kiukkuista kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin tätä. Ihmiset eivät yhtään malta odottaa. Joulukin juhlitaan etukäteen. Sama koskee pääsiäistä. Ihmisillä ei vaikuta olevan hajuakaan pääsiäisen tapahtumista. Olenpa nähnyt kuvia upeista pääsiäisaterioista jälkiruokaherkkuineen päivineen jo pitkäperjantaina! Ja tähän facepalm ja syvä huokaus.
No mitä sitten vaikka jotkut syökin pääsiäisteriansa perjantaina? Ei se sinulle kuulu eikä ole sinulta pois. Kummallista kun joidenkin mielestä kaikkien suomalaisten tulisi tehdä täysin samalla tavalla joka ikinen pyhä! Meillä juhlitaan miten ME päätämme ja that's it - jos muita ahdistaa niin se on voi voi.
No jo on! Ymmärrätkö pääsiäisen tapahtumat?
Eiköhän edellinen (kuten minä ja moni muukin) ymmärrä, miksi kristityt viettävät pääsiäistä. Kaikki eivät vain ole kristittyjä. Me voimme viettää vaikka kevään saapumista ja hedelmällisyyttä, sitähän munat ja kanit ja muu pääsiäiseen liittyvä symbolisoi. Minun puolestani kristityt saavat vapaasti juhlistaa sitä, että heidän jumalansa poika ensin ki du te taan hen gil tä, ja sitten muuttuu zombiksi (vaikka se kieroutuneelta ja sairaalta tuntuukin), mutta minulla ei ole mitään velvollisuutta osallistua tuollaiseen toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K kirjoitti:
Idiootit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta muut saa pitää joulukoristeensa vaikka vappuun saakka, mutta meillä joulu on ohi siinä 27. tai 28. päivä ja sitten aletaan valmistautumaan uuden vuoden viettoon. Siihen ei kuulu kuuset ja tontut.
Nimenomaan kuuluu. Ennen pidettiin jopa nuuyinpäivään asti joulukoristeita. Itse en sinne pidä mutta silti. Mitäs sitten uuteen vuoteen kuuluu? Raketit?
Vai lie nekään enää. Onhan nykyisin kaikki perinteiset asiat suorastaan syöpää ja niille on pitänyt keksiä korvaavat asiat.
No kyllähän ne raketit nyt ovat ihan järjettömän typeriä. Aiheuttavat lukemattomien eläinten (niin koti- kuin luonnoneläinten) kuolemia, silmävammoja, palovammoja, tulipaloja, tuhoavat maapalloa ja luontoa noella, myrkyllisillä hiukkasilla, palamispäästöillä ja pahimmillaan keräämättömillä roskilla. Aivan käsittämättömän typerää touhua vailla järjenhiventä.
Onneksi se on vain yhtenä päivänä vuodessa. Paljon enemmän haittoja on esim autoista, mitä et tietenkään käytä, kun olet noin ilmastohysteerinen?
Itse en murehdi ensimmäisenä rakettien myrkyllisiä hiukkasia mutta se yksikin ilta ja väärissä paikoissa ammutut raketit kyllä voivat pilata niin luonnoneläinten kuin lemmikkien loppuelämän.
Syytä olisi. Ne saastuttavat saman verran, kuin 50-55 päivän koko maan autoilu. Lisäksi hiukkaset ovat vaarallisia mennessään syvälle keuhkoihin.
Melusaaste haittaa kaikkia eläimiä ja ihmisiä. Kun saisi paukkeen pois, idiootit lopettaisivat rakettien ostamisen ja heikkolahjaisten ostamat aiheuttaisivat vähemmän riesaa.
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/dc684ed8-7d05-4ce1-8014-a9e5…
Kaikki vaan rakettien ostoon! Tänä vuonna on syytä juhlia kunnolla!
Mistä tietää milloin kuusi on kaadettu? Meillä se on ostettu isosta rautakaupassa ja varmaan Tanskassa kasvanut.