Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi osa purkaa joulun jo pois kesken joulun?

K
26.12.2020 |

Mikä tämä uusi juttu on että joulukoristeet laitetaan lokakuussa ja sitten ne pitää repiä tyyliin joulupäivänä koska "tää joulu on jo niin nähty". Vastahan se oikea joulunaika alkoi????

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kaupan alalla töissä, jossa joulukamat tulevat varastoon jo lokakuun alussa ja siitä se rumba alkaa. Joulusta puhutaan ja sitä suunnitellaan ja rakennetaan siitä alkaen. Marraskuun alussa pitää kaikkin olla valmista ja joululaulut alkaa pyörimään myymälän soittolistoilla. Lähes kaksi kuukautta töissä arki on pelkkää joulua.

Ei siis ole kritiikkiä, nautin siitä, mutta sen vuoksi laitan omaankin kotiini joulun tekokuusineen ajoissa ja tunnelmoin ja fiilistelen vähintään joulukuun alusta alkaen. Joulu huipentuu aattoillan sukujouluun ja joulupäivänä löhöillään kotona ja nautitaan. Sen jälkeen joulukiintiöni on yksinkertaisesti täynnä ja välipäivinä siivoilen joulua vähitellen pois, toki ulkovalot jätän paikalleen. Rentoutua kun voi välipäivinä myös ilman koristeita. Ja uusi vuosi otetaan vastaan ilman rippeitä joulusta.

Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa viettää joulua ja perinteetkin muuttuu vähitellen. Jokainen tyylillään :)

Vierailija
42/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä. Ihmiset eivät yhtään malta odottaa. Joulukin juhlitaan etukäteen. Sama koskee pääsiäistä. Ihmisillä ei vaikuta olevan hajuakaan pääsiäisen tapahtumista. Olenpa nähnyt kuvia upeista pääsiäisaterioista jälkiruokaherkkuineen päivineen jo pitkäperjantaina! Ja tähän facepalm ja syvä huokaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset näköjään voi rentoutua vain, jos on pöydät täynnä tonttuja ja puu olohuoneessa. Ihmekkös se elämä onkin niin raskasta monille.

Vierailija
44/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K kirjoitti:

Idiootit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta muut saa pitää joulukoristeensa vaikka vappuun saakka, mutta meillä joulu on ohi siinä 27. tai 28. päivä ja sitten aletaan valmistautumaan uuden vuoden viettoon. Siihen ei kuulu kuuset ja tontut.

Nimenomaan kuuluu. Ennen pidettiin jopa nuuyinpäivään asti joulukoristeita. Itse en sinne pidä mutta silti. Mitäs sitten uuteen vuoteen kuuluu? Raketit?

Vai lie nekään enää. Onhan nykyisin kaikki perinteiset asiat suorastaan syöpää ja niille on pitänyt keksiä korvaavat asiat.

No kyllähän ne raketit nyt ovat ihan järjettömän typeriä. Aiheuttavat lukemattomien eläinten (niin koti- kuin luonnoneläinten) kuolemia, silmävammoja, palovammoja, tulipaloja, tuhoavat maapalloa ja luontoa noella, myrkyllisillä hiukkasilla, palamispäästöillä ja pahimmillaan keräämättömillä roskilla. Aivan käsittämättömän typerää touhua vailla järjenhiventä.

Onneksi se on vain yhtenä päivänä vuodessa. Paljon enemmän haittoja on esim autoista, mitä et tietenkään käytä, kun olet noin ilmastohysteerinen?

Itse en murehdi ensimmäisenä rakettien myrkyllisiä hiukkasia mutta se yksikin ilta ja väärissä paikoissa ammutut raketit kyllä voivat pilata niin luonnoneläinten kuin lemmikkien loppuelämän.

Syytä olisi. Ne saastuttavat saman verran, kuin 50-55 päivän koko maan autoilu. Lisäksi hiukkaset ovat vaarallisia mennessään syvälle keuhkoihin.

Melusaaste haittaa kaikkia eläimiä ja ihmisiä. Kun saisi paukkeen pois, idiootit lopettaisivat rakettien ostamisen ja heikkolahjaisten ostamat aiheuttaisivat vähemmän riesaa.

Vierailija
45/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona muovikuusi, jonka annan olla nuutinpäivään asti. Pystytän kuusen valoineen joulukuun alkupuolella, mutta koristelen vasta aatonaattona. Minusta kuusi on kaunis elementti, ja valaisee tunnelmallisesti vuoden pimeimpään aikaan. Hyvä, kun raaskinut nuutinpäivänäkään raivata sitä pois.

Vierailija
46/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K kirjoitti:

Idiootit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta muut saa pitää joulukoristeensa vaikka vappuun saakka, mutta meillä joulu on ohi siinä 27. tai 28. päivä ja sitten aletaan valmistautumaan uuden vuoden viettoon. Siihen ei kuulu kuuset ja tontut.

Nimenomaan kuuluu. Ennen pidettiin jopa nuuyinpäivään asti joulukoristeita. Itse en sinne pidä mutta silti. Mitäs sitten uuteen vuoteen kuuluu? Raketit?

Vai lie nekään enää. Onhan nykyisin kaikki perinteiset asiat suorastaan syöpää ja niille on pitänyt keksiä korvaavat asiat.

No kyllähän ne raketit nyt ovat ihan järjettömän typeriä. Aiheuttavat lukemattomien eläinten (niin koti- kuin luonnoneläinten) kuolemia, silmävammoja, palovammoja, tulipaloja, tuhoavat maapalloa ja luontoa noella, myrkyllisillä hiukkasilla, palamispäästöillä ja pahimmillaan keräämättömillä roskilla. Aivan käsittämättömän typerää touhua vailla järjenhiventä.

Onneksi se on vain yhtenä päivänä vuodessa. Paljon enemmän haittoja on esim autoista, mitä et tietenkään käytä, kun olet noin ilmastohysteerinen?

Itse en murehdi ensimmäisenä rakettien myrkyllisiä hiukkasia mutta se yksikin ilta ja väärissä paikoissa ammutut raketit kyllä voivat pilata niin luonnoneläinten kuin lemmikkien loppuelämän.

Syytä olisi. Ne saastuttavat saman verran, kuin 50-55 päivän koko maan autoilu. Lisäksi hiukkaset ovat vaarallisia mennessään syvälle keuhkoihin.

Melusaaste haittaa kaikkia eläimiä ja ihmisiä. Kun saisi paukkeen pois, idiootit lopettaisivat rakettien ostamisen ja heikkolahjaisten ostamat aiheuttaisivat vähemmän riesaa.

Olenkin odottanut, milloin alkaa tämä vikinä, kuinka se rekku taas paskoo ympäri asuntoo paukkeen takia. Ehkä niitä lemmikkejä ei sitten kannata kaupungissa asuessa edes omistaa. Ja melkoista yleistämistä tuo, että kaikkia ihmisiä häiritsisi. Meillä ainakin innolla odotetaan raketteja.

Vierailija
47/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nämä joulupäivät ja välipäivät ovat omalla tavallaan ihania. Satsaan jouluun aika paljon ennen joulua, joten nyt on ihana levätä, lukea ja katsoa leffoja, saunoa, käydä avannossa, ulkoilla, nukkua päiväunia...ja tätä ihanuutta jatkuu tänä vuonna 3.1 asti. Meillä on tänä vuonna kuusi joka ei kuusitilan isännän mukaan karise juurikaan. Koristeet ovat kauniita ja tunnelmallisia, samoin kukat sammalpesissään, joulu/kausivaloista puhumattakaan. Kaikki sopii yhteen tekstiileitä myöten. Visuaalisena ihmisenä nautin jouluisesta kodista, enkä millään raaski luopua tästä ennen joulukauden päättymistä.

Vierailija
48/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulalappalainensa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K kirjoitti:

Idiootit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinähän elät muutenkin todella ekologisesti. Ethän omista autoa??

Itse mieluummin elän muuten ekologisesti ja pidän kiinni muutamasta asiasta mistä pidän vaikka ne saastuttaakin.

Elän, enkä omista autoa. En matkusta en syö lihaa tai käytä maitotuotteita. Asun suhteellisen pienessä kerrostaloasunnossa. Ymmärrän silti että osan ihmisistä on pakko pitää autoa tai matkustaa töidensä/perheensä vuoksi. Kenenkään ei kuitenkaan ole mikään pakko ampua raketteja. Kertoo ihan puhtaasta typeryydestä ja siitä ettei kiinnosta millainen maapallo oman itsensä jälkeen jää.

Vierailija
49/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K kirjoitti:

Idiootit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin odottanut, milloin alkaa tämä vikinä, kuinka se rekku taas paskoo ympäri asuntoo paukkeen takia. Ehkä niitä lemmikkejä ei sitten kannata kaupungissa asuessa edes omistaa. Ja melkoista yleistämistä tuo, että kaikkia ihmisiä häiritsisi. Meillä ainakin innolla odotetaan raketteja.

Suurinta osaa ihmisistä häiritsee että ilmastoa ja maapalloa tuhotaan oikein urakalla. Nämä päästöt eivät todellakaan ole vähäisiä vaikka on vain yksi yö vuodessa! Vaikka sinua ei kenenkään rekut kiinnostaisi, niin luonnoneläimiä kuolee säikähdykseen, juoksee autonalle, piikkilanka-aitoihin, tuotantoeläimet karkailevat yms. Ja tämä vain siksi että jollakin on liikaa rahaa jota pitää päästä ampumaan taivaalle? Ei ole järki-ihmisten hommaa.

50/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään pois, ei jaksa katsella. Joulun odotus taas on mukavaa.

Vähän huvittavaa että juhlan odotus on kivempaa kuin itse juhlan viettäminen....

Juhla on juhlittu 1-3 päivässä. Miksi pitäisi juhlia viikkotolkulla kun ruuat ja herkut on syöty tai vähintäänkin niihin on jo kyllästynyt, ja koristeetkin voi jo ainakin osittain purkaa koska mitä virkaa niilläkään enää on? Valot ja kynttilät sopii vielä talveen pitkään, mutta ei kaupalliset jouluhärpäkkeet kiitos.

Itse en kyllä laittanut kotiini joulua lainkaan joten puhun lähinnä niiden puolesta joita tässä ketjussa nyt parjataan ja kummastellaan...

Vierailija
51/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tätä. Ihmiset eivät yhtään malta odottaa. Joulukin juhlitaan etukäteen. Sama koskee pääsiäistä. Ihmisillä ei vaikuta olevan hajuakaan pääsiäisen tapahtumista. Olenpa nähnyt kuvia upeista pääsiäisaterioista jälkiruokaherkkuineen päivineen jo pitkäperjantaina! Ja tähän facepalm ja syvä huokaus.

No mitä sitten vaikka jotkut syökin pääsiäisteriansa perjantaina? Ei se sinulle kuulu eikä ole sinulta pois. Kummallista kun joidenkin mielestä kaikkien suomalaisten tulisi tehdä täysin samalla tavalla joka ikinen pyhä! Meillä juhlitaan miten ME päätämme ja that's it - jos muita ahdistaa niin se on voi voi.

Vierailija
52/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä ihmetyttää kommentit että joulu on ohi kun jouluAATTO on ohi... Jouluhan alkaa vasta joulupäivänä?

Vierailija
53/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset näköjään voi rentoutua vain, jos on pöydät täynnä tonttuja ja puu olohuoneessa. Ihmekkös se elämä onkin niin raskasta monille.

No pitihän se kirjaimellisesti ottaa. :D ihmekkös se elämä on niin raskasta monille kun juhlatkin juhlitaan etukäteen. Taidampa itsekin tästä lähtien juhlia juhannusta toukokuun alusta lähtien ja itse juhannuksena olen jo SIIS NIIIINNN KURKKKUU MYÖTEN TÄYNNÄ JO YYYYY.

Vierailija
54/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kyllä ihmetyttää kommentit että joulu on ohi kun jouluAATTO on ohi... Jouluhan alkaa vasta joulupäivänä?

Jep, mut mitäs kivaa niissä muissa päivissä on ku ei enää lahjoja saa tai muuta. Eiku arki vaan takas. Jouluruokaki suorastaan on kuvottavaa kun syötiinhän sitä nyt jo yksi ilta ja ehkä pikkujouluissa marraskuussa :D

Vierailija
55/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten vaikka jotkut syökin pääsiäisteriansa perjantaina? Ei se sinulle kuulu eikä ole sinulta pois. Kummallista kun joidenkin mielestä kaikkien suomalaisten tulisi tehdä täysin samalla tavalla joka ikinen pyhä! Meillä juhlitaan miten ME päätämme ja that's it - jos muita ahdistaa niin se on voi voi.

Eli 50 vuotta niin toiset juhlii joulusa elokuussa ja yhet jouluna ymym:D vaan koska "oon kaupan alalla ja tavaroiden hyllytys ja kaupan somistus tekeeki sen joulufiiliksen". Hävetkää

Vierailija
56/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36202 kirjoitti:

K kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään pois, ei jaksa katsella. Joulun odotus taas on mukavaa.

Vähän huvittavaa että juhlan odotus on kivempaa kuin itse juhlan viettäminen....

Juhla on juhlittu 1-3 päivässä. Miksi pitäisi juhlia viikkotolkulla kun ruuat ja herkut on syöty tai vähintäänkin niihin on jo kyllästynyt, ja koristeetkin voi jo ainakin osittain purkaa koska mitä virkaa niilläkään enää on? Valot ja kynttilät sopii vielä talveen pitkään, mutta ei kaupalliset jouluhärpäkkeet kiitos.

Itse en kyllä laittanut kotiini joulua lainkaan joten puhun lähinnä niiden puolesta joita tässä ketjussa nyt parjataan ja kummastellaan...

Ihminen joka ei laita ollenkaan joulua on viimeinen ihminen kenen tarvitsee kommentoida joulukoristeiden pidosta :D

Vierailija
57/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin jo pikkukoristeita, kuten tonttuja ja joulupukkeja laatikoihin. Kuusi saa olla uuden vuoden yli. Tein tänään viikkosiivouksen.

Kylläpä alapeukkuja:) Kuusi loistaa edelleen koristeltuna, on amaryllis, joulutähti, tulilatva, joululiinoja, ulkona kynttilälyhtyjä ja valoköysiä jne. Jouluruokien jämiä on vielä syöty.

Vierailija
58/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouli on ohi saatana!!

Vedä witun katukoira naru kaulaan. Joulua on vielä paljon jäljellä. Hyvää joulua muuten palstalaisille :)

Vierailija
59/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulalappalainensa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K kirjoitti:

Idiootit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinähän elät muutenkin todella ekologisesti. Ethän omista autoa??

Itse mieluummin elän muuten ekologisesti ja pidän kiinni muutamasta asiasta mistä pidän vaikka ne saastuttaakin.

Elän, enkä omista autoa. En matkusta en syö lihaa tai käytä maitotuotteita. Asun suhteellisen pienessä kerrostaloasunnossa. Ymmärrän silti että osan ihmisistä on pakko pitää autoa tai matkustaa töidensä/perheensä vuoksi. Kenenkään ei kuitenkaan ole mikään pakko ampua raketteja. Kertoo ihan puhtaasta typeryydestä ja siitä ettei kiinnosta millainen maapallo oman itsensä jälkeen jää.

Ahaaaa, sinä oletkin tätä yhtä tiettyä ihmiskansaa.

Vierailija
60/71 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on! Ymmärrätkö pääsiäisen tapahtumat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi