"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?
Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.
Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?
Kommentit (1397)
Videopuhelut on syvältä. Etenkin perheen ja sukulaisten kanssa, kun se Pertti 70-v ei tajua miten mikin saa päälle tai miten puheluun liitytään. Sitten sählätään puoli tuntia sen kanssa, ja lopuksi kaikki puhuvat päällekkäin eikä kukaan ymmärrä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan useat päiväkodin joulujuhlat. Karseita esityksiä. Isät tuijotteli vain nuorimman lastenhoitajan tissejä,
Jotain iloa siis tapahtumista oli kuitenkin.
Bileet, baareissa ja yökerhoissa käyminen
Häät, Joulunvietto, Sauna, Kaikki vierailut toisten kodeissa, mukava tavat kylillä, Sexi, Suutelu, Hautajaiset, Nimiäiset/Ristiäiset, Vauvan ihailu, Pikkujoulu, Virkistyspäivä, Nimipäivät, Ooppera, Operetti, Baletti, Klassinen musiikki, Joululaulut, Missikisat, Iltasanomien/Seiskan (TÄHTÖSET). Seiska ja muut roskalehdet. Pressan puheet, jutut pressasata ja perheestä yök. Seli selittelyt Suomesta maksetuista avustuksista keräysrahoista maailmalle. Molokin kitaan häviävät. EU ihan iso vitsi??
jne
Keikoilla käyminen. Ystäväni on innokas livemusiikin seuraaja ja saa joskus ylipuhuttua minut seurakseen keikalle/konserttiin. Järkyttävimmät hetket koin kun erään useissa laulukilpailuissa toisen sijan napanneen neitokaisen keikka järjestettiin kotipaikkakuntani konserttisalissa. Ensinnäkin paikka tuommoisen poppirenkutuksen esittämiseen oli väärä, ja toisekseen olo oli koko ajan kiusallinen kun konserttiyleisö napotti penkeissään kuin tatit maassa ja esiintyjä tömisteli pienellä lavalla edestakaisin käsillään hutkien. Lopulta kannusti yleisöä bailaamaan mukana jolloin tottelevaisesti nousimme ylös ja otimme pieniä sivuaskelia ahtaiden penkkirivien välissä. Kerrassaan kammottavaa.
Toisen kerran lähdin mukaan joulukonserttiin. Oli kauniita joululauluja pohjoisessa asuvasta mummosta ja avaruudesta ja ties mistä mutta oli yhtälailla niin pitkästyttävää että meinasin nukahtaa.
Nautin kyllä suuresti musiikista esimerkiksi autolla ajaessa tai kotona hengaillessa, mutta livemusiikissa joku rassaa. Olen käynyt useilla keikoilla, myös niiden artisitien ja bändien keikoilla joista pidän mutta kun ei. Kaikki tuntuu hirveän teennäiseltä ja ärsyttävältä. Pitää jonottaa keikkapaikalle ja sieltä pois. Musiikki soi liian kovalla tai on miksattu päin peetä. Ja auta armias jos keikkaseurana sattuu olemaan artistin Suurin Fani, jolloin tottakai täytyy jäädä jonottamaan johonkin ylihinnoiteltuun meet&greetiin pääsyä että Suuri Fani pääsee puristamaan idolinsa hikistä kättä ja tyrkkäämään kouraan jonkun halpis suklaarasian ja itseaskarrellun taideteokse samalla kun itse törötät paikallasi vaivaantuneena ja vaihdat painoa jalalta toiselle.
Mulla on muihin ihmisiin liittymättömiä useitakin: Kodin koristelu, juhliakaan varten, uiminen luonnonvesissä ja suklaan syöminen. Laskettelua kokeilin, ei häirinnyt lainkaan ne ihmiset siellä, vaan itse laji, inhosin sitä, hiihtämistä taas rakastan. Kävin laskettelukoulun ja rinteessä*2 toteamassa, että en tykkää tästä lajista lainkaan. En pidä kynttilöiden polttamisesta, suurin osa elokuvista on sellaisia, että en pidä niistä. Auringon ottaminen tai jossain rannalla löhöily tai ylipäätään rannalla oleilu missään muodossa, edes kirjaa lukemassa, ei kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan useat päiväkodin joulujuhlat. Karseita esityksiä. Isät tuijotteli vain nuorimman lastenhoitajan tissejä,
Mukavaa, että oli isillekkin ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Keikoilla käyminen. Ystäväni on innokas livemusiikin seuraaja ja saa joskus ylipuhuttua minut seurakseen keikalle/konserttiin. Järkyttävimmät hetket koin kun erään useissa laulukilpailuissa toisen sijan napanneen neitokaisen keikka järjestettiin kotipaikkakuntani konserttisalissa. Ensinnäkin paikka tuommoisen poppirenkutuksen esittämiseen oli väärä, ja toisekseen olo oli koko ajan kiusallinen kun konserttiyleisö napotti penkeissään kuin tatit maassa ja esiintyjä tömisteli pienellä lavalla edestakaisin käsillään hutkien. Lopulta kannusti yleisöä bailaamaan mukana jolloin tottelevaisesti nousimme ylös ja otimme pieniä sivuaskelia ahtaiden penkkirivien välissä. Kerrassaan kammottavaa.
Toisen kerran lähdin mukaan joulukonserttiin. Oli kauniita joululauluja pohjoisessa asuvasta mummosta ja avaruudesta ja ties mistä mutta oli yhtälailla niin pitkästyttävää että meinasin nukahtaa.
Nautin kyllä suuresti musiikista esimerkiksi autolla ajaessa tai kotona hengaillessa, mutta livemusiikissa joku rassaa. Olen käynyt useilla keikoilla, myös niiden artisitien ja bändien keikoilla joista pidän mutta kun ei. Kaikki tuntuu hirveän teennäiseltä ja ärsyttävältä. Pitää jonottaa keikkapaikalle ja sieltä pois. Musiikki soi liian kovalla tai on miksattu päin peetä. Ja auta armias jos keikkaseurana sattuu olemaan artistin Suurin Fani, jolloin tottakai täytyy jäädä jonottamaan johonkin ylihinnoiteltuun meet&greetiin pääsyä että Suuri Fani pääsee puristamaan idolinsa hikistä kättä ja tyrkkäämään kouraan jonkun halpis suklaarasian ja itseaskarrellun taideteokse samalla kun itse törötät paikallasi vaivaantuneena ja vaihdat painoa jalalta toiselle.
"Musiikki soi liian kovalla tai on miksattu päin peetä." Tämä on ikuinen riesa konserteissa, tai keikkapaikoilla. Miksi miksaajaksi pitää palkata kuulovammainen ihminen?
Täällä syvässä etelässä on kaksi paikkaa, missä on asialliset äänenpaineet. Ne on Koko Jazz club ja Juttutupa.
Ravintolaan syömään meneminen työkavereiden kanssa. Yleensä on ahdasta, paikka on minulle vieras ja outo. Ruoka saattaa olla sellaista mistä en pidä. Mietin keittiön hygieniaa. En tiedä missä vessa on. Pöydässä pitää istua ja seurustella small talkia IÄT AJAT kun odotetaan ensin
- joku tulee ottamaan tilauksen
- kaikki saa päätettyä mitä tilaa
- otetaanko viiniä vai ei vai muuta ja kuka ja kuinka paljon
- ruoka saadaan pöytään
- kaikkien ruoka saadaan pöytään
- kaikki syövät loppuun
- jahkaillaan kuka ottaa jälkkäriä ja mitä
- saadan jälkkkärit pöytään
- aletaan tekemään lähtöä
Jne. Valtavasti pelkkää odottelua ja small talkia. Ruoka on joskus pahaa, kylmää, outoa, niljakasta, mautonta, suolaista ja ties mitä.
Hygieniapakkomielteisenä mietin aina, miten kaikki vaan ryntäävät pöytään pesemättä käsiään. Hyvin harvoin joku menee käymään käsienpesulla ennen ruokailua. Yäk.
Nyt työttömänä tämä pakkopulla on jäänyt pois ja nautin tästä!
Inhokit: siivoaminen, ruuan laitto, opmpelu ja neulonta ja muu käsitöiden teko, puutarhanhoito, tosi-tv ohjelmat, iskelmämusiikki... N52 v
Sisustaminen, jos se tarkoittaa tapettien valitsemista, pienten sisustustyynnyjen asettelua päivittäin, verhojen vaihtelua ym täysin tyhjänpäiväistä ja tarpeetonta, ja että minä vihaan näiden asioiden tekemistä, koska aina niitä ei voi välttää.
Ja olen nainen. En koskaan naura ihmisten sisustuksille, en vaikka olisi minimalisti, hamsteri tai siltä väliltä. Ihan sama,
Vierailija kirjoitti:
Inhokit: siivoaminen, ruuan laitto, opmpelu ja neulonta ja muu käsitöiden teko, puutarhanhoito, tosi-tv ohjelmat, iskelmämusiikki... N52 v
Ihanaa, etten olen ainoa joka inhoaa iskelmämusiikkia!
N53
Ulkoilu. Lapsesta lähtien olen vihannut ulkoilua. Nyt olen onneksi eläkkeellä, enkä käy koskaan ulkona. Viimeksi taisin olla ulkona elokuussa? Ostin vuosi sitten syksyllä uuden talvitakin, mutta kertaakaan en ole sitä pitänyt, kun en ole käynyt ulkona. Opettajana ollessani kauheinta oli välituntivalvonta ja ulkoliikunnan pitäminen, onneksi sain vaihdettua muihin tunteihin nuo. Ja ihan hoikka olen, liikun kotona sisällä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Saunominen, kahvittelu, ryhmäliikunta, pikkujoulut, kotimyyntikekkerit, kotimainen teatteri,auton ostaminen jne
Tuli tästä auton ostamisesta mieleen se miten niitä papereita pitää printtailla ja lueskella ja allekirjoitella varmaan ainakin puoli tuntia kun ostaa sitä autoa. Eikö sitä mitenkään voisi saada nopeammin tehtyä? Kerran olin nukahtaa tuoliini kesken operaation. Sama homma laina-asioita sovittaessa pankissa. Päässä alkaa surista se hiljaisuus kun printtaillaan, luetaan, pankkitäti selittää, pannaan nimiä sinne tänne, nyökytellään.
Olen yli viisikymppinen ja odotan sitä päivää, kun nämä asiat hoidetaan AI:n avulla 5 sekunnissa. Menen heti ostamaan auton ja ottamaan jonkun lainan sinä päivänä.
No näitä on mulla paljon! En voi sietää näitä asioita:
- saunominen, kylpylöissä ja uimahalleissa käyminen, uiminen ylipäätään missään, myös paljut ym.
- rannalla makaaminen
- hierojalla ja kosmetologilla käyminen, myös kaikki jalkahoidot ym. missä joku koskee muhun
- mökkeily jonkun muun kuin oman perheen kesken
- konsertissa, oopperassa, teatterissa ym. käyminen, myös ns. keikoilla käyminen
- baareissa käyminen
- afterworkit, työkavereiden näkeminen vapaa-ajalla, kaikki tyhy-jutut
- harrastukset (liikunta, käsityöt, ym.) ei kiinnosta yhtään, pelkkä lisäpaine työn ohella
- urheilun seuraaminen
- asioiden keräily, esim. astiat, keräilyesineet
- kaikenlaisen makean syöminen, kakut, karkit, jäätelöt (yök)
- huomion keskipisteenä oleminen
- pelaaminen, lautapelit, tietokonepelit jne.
Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen.
Minä pidän lumitöiden tekemisestä ja puutarhanhoidosta, ihanaa kasvattaa omia vihanneksia ja muuta. Pidän myös koirien kanssa ulkoilusta. Pidän myös töissäkäymisestä, minulla mielekäs työ, mutta se vie paljon energiaa ja loppuajan käytän tehden vain itseäni miellyttäviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuteleminen. Ihmisten suut on oksettavia bakteeripesiä, enkä muutenkaan ymmärrä pussailun tarkoitusta, pitäisikö sen tuntua jotenkin hyvältä, vai miksi sitä harrastetaan?
Minusta suuteleminen tuntuu hyvältä, jos partneri osaa hommansa.
Itseäni kiihottaa sängyssä kunnon kielisuudelmat. Toki jos mies vaan työntää kielen suuhuni eikä tee sillä mitään, niin onhan se melko inhottavan tuntuista.
Nyt menee vähän off topic, mutta jos mies ei tee sillä kielellään mitään niin ottakaapa te aktiivinen askel ja imekää sitä miehen kieltä. Mulla oli aktiivisina nuoruuden aikoina tapana tehdä näin, ja veikkaisin et tehoaa samalla tavalla nykyäänkin.
- Laivaristeilyt 🤮(varsinkin työporukalla)
- Festarit. Kaikkialla liikaa ihmisiä, haisee, pitkät jonot...
Aviopuolison kanssa treffeillä käyminen tai ns. treffi-illat. Miksi minä vaimoa deittailisin? Olen ollut hänen kanssaan yhdessä jo 17 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa uimassa käyminen.
Haluaisin tehdä asiat omaan tahtiini enkä hosua ja kuunnella valitusta siitä miten paleltaa jo suihkutiloissa. "Uiminen" on räiskimistä ja kiipeilyä vanhemman päälle vedessä lastenaltaassa, jossa on turhan usein liikaa porukkaa + osa vanhemmista ei valvo jälkikasvuaan ollenkaan. Mieli tekisi karata viereiseen terapia-altaaseen venyttelemään tai jumppaamaan, mutta siellä on ihan liian syvää lapsille ja tylsää heille toki myös. Porealtaassa lilluminen kuulostaa ihanalta, mutta ei ole sitä, kun ympärillä hilluu ja riehuu kasa lapsia jotka räiskivät vettä tai meinaavat hukkua randomisti.
Saunassa ei voi olla hiljaa, pitää jutella tai, taas, valittaa (tällä kertaa kuumuudesta). Löylyaika jää liian vähäiseksi väkisinkin. Sitten kiireellä pesut, kuivaukset ja hyvä jos ehtii sipaista vähän Niveaa naamaan pukukopissa kun muksu onkin jo valmis lähtemään.
(Joo, rakastan lastani enemmän kuin mitään, mutta yhdessä uiminen on juttu, jonka olen ulkoistanut isälleen.)
Viikonloppu a la Prismaperhe xD
Jos ette halua nähdä ystäviänne, pistää miettimään miten hyviä ystäviä on kyseessä.