Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten mielenterveysongelmat. Johtuuko ne liian vaativasta koulutuksesta

Vierailija
26.12.2020 |

Sen perään liian vaativa työ.

Onko tehty vertailua, että kohdentuuko mielenterveysongelmat kehen?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmarra lainkaan. Ennen oli rankempaa (syntynyt vuonna 89) kun piti laksyt tehda itse, Wikipedia oli vasta lapsenkengissa ja ei saanut kayttaa esseisiin sun muihin. Nyt saavat kaikki netista valmiiksi. Mika siina niin ahdistaa?? Elama on liian helppoa. Mullakin oli alkoholisti isa ja yksinhuoltaja aiti, ei helpoimmat lahtokohdat. Teinina /17-18v kapinoin ja oli "'niin vaikeaa ", mika nyt naurattaa lahinna.

Vierailija
42/45 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsilta ja nuorilta vaadittiin lapsuudessa enemmän. Asioita oli pakko tehdä, vaikka ei olisi huvittanut. Voiko olla, että tuo malli, niin tylyä kuin välillä olikin, karaisi porukkaa sietämään elämässä väkisinkin vastaantulevia vastoinkäymisiä paremmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian sekavasta elämästä, josta ei ota tolkkua. Liikaa muuttujia.

Vierailija
44/45 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan huonosta kotikasvatuksesta. Turhalla hyysäyksellä saadaan velttoa ja selkärangatonta nuorisoa. Täytyy olla rajoja, vastuuta ja välittämistä.

Olet siitä aiemmasta ketjusta, jossa totesit ettet ala höösäämään ujoja. Ilkeä et ole, mutta mukava olet ainoastaan niille, joista pidät ja arvostat.

En ole osallistunut mihinkään ujous keskusteluun. Mutta ujona tiedän, että ujojen on vaan poistuttava jatkuvasti sieltä omalta mukavuusalueelta. Pikkuhiljaa oppii olemaan vähemmän ujo ja esiintymään myös suuremmille ihmisjoukoille. Tämä ei tarkoita sitä, että äänessä ja esillä olosta sittenkään nauttisi, mutta noista tilanteista selviytyy ja ujous ei sinänsä haittaa opiskelua ja työelämässä selviytymistä.

Itsekin olin erittain ujo nuorempana. Mutta haaveilin myos paljon ja mulla oli jtn "intohimoa" kuitenkin kehittya ja juuri laitoin itsekin mukavuusalueen ulkopuolelle vaikka se ei ollut helppoa. Nyt kolmekymppisena ja raskaana ekaa kertaa yritan todella paasta yli tasta ujoudesta etta en nayta mallia lapselleni. Ujoudessa ei ole mitaan pahaa, mutta se hankaloittaa elamaa. Loppu on ihan ihmisesta itse kiinni, jaako ns "jumiin" sen kanssa ja surkuttelee kohtaloaan vai hyppaako tuntemattomaan.

Vierailija
45/45 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mt-ongelmat johtui traumoista ja aspergerista jota kukaan ei huomannut ja pitkälle aikuisikään ihmettelin miksei mistään tule mitään. Ja kun sekin lopulta selvisi niin vahinkoa oli jo ehtinyt syntyä peruuttamattomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan