Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistilista seuraavia jouluja varten

Vierailija
25.12.2020 |

Mene ulkomaille tai laivalle, jos mahdollista.
Jos vietät joulua kotona, muista seuraavat
- sopiva kinkun koko on 0-1 kg
- muista ostaa sinappia
- tee ruokia mieluummin liian vähän kuin liikaa
- laatikoita ei tarvii ollenkaan
- keskity kylmiin ruokiin ja jälkkäreihin
- varaa riittävästi jouluomenalimonadia
- sano ajoissa sukulaisille, ettet halua tavaralahjoja
- vietä joulua miten itse haluat

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😀Mulla on tällainen lista omassa kännykässä. Joka vuosi muokkaan listaa sen mukaan, miten joulu on mennyt. On ihan hyödyllinen, kun alkaa stressi hiipiä niskaan. Pitkin vuotta lisään sinne myös lahjavinkkejä mitä tulee mieleen.

Ensi vuodelle olen nyt tosin pariin otteeseen ehdotellut, että ensi vuonna voitais viettää "joulu iskän tapaan". Eli hän saisi järjestää aivan kaiken. Tosin kyllä itse varmasti hankkisin sukulaisten joulutervehdykset, koska ne jää muuten tekemättä..

Vierailija
2/4 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😀Mulla on tällainen lista omassa kännykässä. Joka vuosi muokkaan listaa sen mukaan, miten joulu on mennyt. On ihan hyödyllinen, kun alkaa stressi hiipiä niskaan. Pitkin vuotta lisään sinne myös lahjavinkkejä mitä tulee mieleen.

Ensi vuodelle olen nyt tosin pariin otteeseen ehdotellut, että ensi vuonna voitais viettää "joulu iskän tapaan". Eli hän saisi järjestää aivan kaiken. Tosin kyllä itse varmasti hankkisin sukulaisten joulutervehdykset, koska ne jää muuten tekemättä..

Mitä sun listassa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Porkkanalaatikkoa ei tarvita ollenkaan

- Hanki kuusi aikaisin, siitä nauttii eniten ennen joulua ja kiva hankkiutua eroon heti pyhien jälkeen

- Tilaa varsinkin lasten joululahjat nettikaupoista: lähetyspakkaukset on paras lahjapiilo, saavat olla rauhassa vaatehuoneen hyllyllä (lapsi kertoi ihan etsineensä lahjoja enne joulus, ei kuulemma löytynyt!)

Vierailija
4/4 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokiin liittyviä juttuja. Mitä oli liikaa tai liian vähän yms. Miten on kinkkua paistettu ja tuliko hyvä.

Muistutus siitä, että aloittaa lahjojen hankinnan ajoissa, koska siihen menee eniten rahaa ja aikaa.

Muistiinpanoja läheisten suhtautumisista jouluun ja lahjoihin. Esim tänä vuonna eräs ilmoitti ettei heille tarvitse ostaa lahjoja 😯 Lisäksi isovanhempien liiallinen stressaaminen on muistissa, että ei järkätä ennen joulua mitään vierailuja vaan sitten pyhien jälkeen on vallan ok.

Ja niitä lahjaideoita, mikä on miellyttänyt ketäkin yms.

Itse pidän joulusta ja olen jouluihminen. Koen, että tämä oma lista tuo sellaista hyvää joulumieltä minulle. Olen muutamatkin kerrat saanut surua, kun väärään aikaan olen ehdotellut esim joulukahveja tai antanut joulumuistamisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän