Kirpparin pidolla RIKKAAKSI
Tuttu kirpparin pitäjä paljasti viikonloppuna, että on rikastunut muutamassa vuodessa kirpparin pitäjänä. Ihmetelin, kun kertoi suunnittelevansa uuden Audin ostoa ja kysyin tuottaako pöytäkirppis tosiaan noin hyvin. Oli päihtynyt, ja siksi varmaan vahingossa kertoi, että aina kun asiakkaat tuo uutta tavaraa pöytiin, käy tarkistamassa tavarat ennen kuin muut ehtivät ja ostaa arvotavaran itse pois. Myy sitten ne tavarat kovalla voitolla joko Huutonetissä, Torissa, Keltasessa pörsissä tai myöhemmin omissa pöydissään. Tienaa kuulemma tällä tavalla parhaimmillaan tonnejakin kuussa, eikä tarvitse maksaa veroja välistä niistä rahoista.
Kommentit (48)
Olin kerran ystäväni kanssa kirppiksellä, ja yhdessä pöydässä oli pari isoa legojuttua, joiden tiesin uutena maksavan yli satasen. Niillä oli hintaa 5e. Juteltiin ystävän kanssa että otetaan ne, mutta kierretään eka muita pöytiä, kirppiksellä ei ollut silloin muita asiakkaita.
Käytiin pöydät pikaisesti läpi ja tultiin legojen luokse, mutta nähtiin vain kun kirppiksen muija oli kantamassa niitä takahuoneeseen. Katsoimme häntä hämmästyneinä ja hän katsoi meitä mutta jatkoi matkaansa. Jätettiin myyjälle (joka oli kuullut juttelumme ja näki tilanteen) keräämämme tavarat ja sanottiin ettei me otetakaan näitä. Lähdettiin pihalle eikä olla sen jälkeen siellä käyty.
eikö tuo nyt ole täydellinen win-win tilanne? Tavaroiden myyjä saa hyvän tuoton itselleen tarpeettomista tavaroista ja kirpparin pitäjä taas saa firmansa pidettyä pystyssä.. Tavaroiden ostajatkin saavat tarvitsemaansa tavaraa kohtuu hintaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:39"]
Olin kerran ystäväni kanssa kirppiksellä, ja yhdessä pöydässä oli pari isoa legojuttua, joiden tiesin uutena maksavan yli satasen. Niillä oli hintaa 5e. Juteltiin ystävän kanssa että otetaan ne, mutta kierretään eka muita pöytiä, kirppiksellä ei ollut silloin muita asiakkaita.
Käytiin pöydät pikaisesti läpi ja tultiin legojen luokse, mutta nähtiin vain kun kirppiksen muija oli kantamassa niitä takahuoneeseen. Katsoimme häntä hämmästyneinä ja hän katsoi meitä mutta jatkoi matkaansa. Jätettiin myyjälle (joka oli kuullut juttelumme ja näki tilanteen) keräämämme tavarat ja sanottiin ettei me otetakaan näitä. Lähdettiin pihalle eikä olla sen jälkeen siellä käyty.
[/quote]
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Katoskatos, yli satasen legot vitosella. Jätänpä tuohon vielä lojumaan ja haen sitten myöhemmin :D
Minusta se on kirpparin pitäjän etuoikeus ottaa parhaat päältä ehtiessään, jos maksaa myyjälle sen mitä myyjä haluaa. Jokainen kateellinen voi perustaa oman kirppiksen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:39"]
[/quote]
Ihan samanlaisessa tilanteessa olen itsekin ollut, kirpparin pitäjän vaimo keräsi tavaraa kiireesti pöydästä, joka oli just täytetty. Tavaroina vaan Arabian astiat. Paikkakunta oli lähikaupunkini Savonlinna.
Mikä tuossa on pahaa? Olisi myyjä laittanut itse huutonettiin tai toriin kalliimmalla. Turha vinkua jos itse ei älyä tuollaista tehdä.
Perussuomalaista kateutta, klisee mutta, ah, niin totta.
Yks kirpparin perustanut bloggasikin, että pankissa oli ihmetelty, voiko kirpputorin pitämisestä tulla niin paljon rahaa.
Kirppiksiä on nyt niin paljon, että vaikeaa on saada kannattamaan. Tuttavat yritti ja vaikka heidän kotikunnassa ei ollut muuta kirppistä, ei kannattanut.
Mutta tuohan on ihan yleistä. Kirpparin pitäjä tai muut "ammattimyyjät" ostaa aina päältä parhaat ja myy ne sitten kovempaan hintaan. Nähty on.
Mun on nyt mahdotonta löytää tästä mitään väärää.
Kuten jo ylempänä sanottu, täydellinen win-win tilanne.
Tiedän kirpparin pidolla rikastuneen, joka elää nyt kirpparin pitoaikaan hankkimiensa sijoitusasuntojen tuloilla.
Harmaata taloutta ja veronkiertoa. Vastoin yleistä harhaluuloa kirpputorimyynti ei suinkaan ole verovapaata. Jos omia käytettyjä tavaroita myymällä onnistuu tekemään voittoa, sitä verotetaan, kun voiton määrä ylittää tietyn rajan. Sen sijaan jos kauppaa tehdään säännöllisesti ja ansaitsemistarkoituksessa, jokainen ansaittu sentti on ilmoitettava verottajalle ja siitä on maksettava verot.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:48"]
Kirppiksiä on nyt niin paljon, että vaikeaa on saada kannattamaan. Tuttavat yritti ja vaikka heidän kotikunnassa ei ollut muuta kirppistä, ei kannattanut.
Mutta tuohan on ihan yleistä. Kirpparin pitäjä tai muut "ammattimyyjät" ostaa aina päältä parhaat ja myy ne sitten kovempaan hintaan. Nähty on.
[/quote]
Tähä on huuto.netissäkin, haluat päästä ok tavarasta vain eroon ja laitat lähtöhinnan alhaiseksi, huutajat ovat niitä joilla on 500+ pistettä. Ei mitään ongelmaa, ainakaan minulle, pääsen tavaroista helposti ja varmasti turvallisesti eroon.
Minäpä en enää rikastutakkaan kirpparin pitäjiä, vaan myyn ylimääräiset tavarat itse Torissa ja Huutiksessa. ;)
En kyllä yhtään kadehdi kirppiksellä elantonsa hankkivia. Kyllä on pieninä murusina siinä ne pennoset tienattava! Mielummin mä käyn mukavassa siistissä sisätyössäni ja nautin säännöllistä kuukausipalkkaa.
Äitini (64v) on kuntouttavassa työssä kierrätyskeskuksessa (eli palkka 9€/pvä). Siellä on ihan normaalia, että työntekijät kaapii parhaat päältä, ja saavat hinnasta puolet alennusta. Myyvät ostamiaan tavaroita kirpputoreilla ja netissä. Niillä tuloilla maksavat velkojaan, ja lääkärilaskujaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:50"]
Harmaata taloutta ja veronkiertoa. Vastoin yleistä harhaluuloa kirpputorimyynti ei suinkaan ole verovapaata. Jos omia käytettyjä tavaroita myymällä onnistuu tekemään voittoa, sitä verotetaan, kun voiton määrä ylittää tietyn rajan. Sen sijaan jos kauppaa tehdään säännöllisesti ja ansaitsemistarkoituksessa, jokainen ansaittu sentti on ilmoitettava verottajalle ja siitä on maksettava verot.
[/quote]
Alapeukuttajalle linkki verottajan sivulle, josta voi käydä lukemassa faktat: http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Tiedotteet/Kirpputorimyynti_ja_verotus%2828527%29
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:58"]
[/quote]
Alapeukuttajalle linkki verottajan sivulle, josta voi käydä lukemassa faktat: http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Tiedotteet/Kirpputorimyynti_ja_verotus%2828527%29
[/quote]
Ja mistä sinä tiedät että joku jättää tulonsa ilmoittamatta? Älä yleistä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:54"]
Äitini (64v) on kuntouttavassa työssä kierrätyskeskuksessa (eli palkka 9€/pvä). Siellä on ihan normaalia, että työntekijät kaapii parhaat päältä, ja saavat hinnasta puolet alennusta. Myyvät ostamiaan tavaroita kirpputoreilla ja netissä. Niillä tuloilla maksavat velkojaan, ja lääkärilaskujaan.
[/quote]
Voi vide sanon minä! Minä köyhä yksinhuoltaja, aikuisopiskelija ostan kierrätyksestä huonekalut ja kyllä pistää ärsyttämään tollanen! Ostan kaiken ihan omaan tarkoitukseen ja olen lahjoittanut kierrätykseeen mm. lapsen rattaat. Aattelin, että joku minunlaiseni köyhä ne sitten sieltä halvalla saa. Vähän pisti kans suututtamaan, kun meinasin ostaa kierrätyksestä viime kuussa sohvan, mutta hintaa oli 100e, eikä työntekijä suostunut antamaan alennusta. Nyt sitten kävin viime perjantaina ja sama sohva (näytti ainakin ihan samalta Ikean sohvalta) oli palasina jätelavalla. Ottaa aivoon! Ei niitä tavaroita kukaan sinne kierrätykseen lahjoita, että työntekijät myy niitä tuolla tavalla. Ja mulla sairaanhoitajaopiskelijana tulot paljon pienemmät kun noilla työntekijöillä!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:58"]
[/quote]
[/quote]
Ja mistä sinä tiedät että joku jättää tulonsa ilmoittamatta? Älä yleistä.
[/quote]
Ap kirjoitti: "Tienaa kuulemma tällä tavalla parhaimmillaan tonnejakin kuussa, eikä tarvitse maksaa veroja välistä niistä rahoista." En yleistänyt kaikkiin kirpparilla myyviin ihmisiin vaan puhuin tästä ap:n mainitsemasta henkilöstä, joka nähtävästi on itse kertonut ap:lle jättävänsä tulonsa ilmoittamatta ja veronsa maksamatta.
Muistakaa muuten pyytää kuitti sieltä kierrätyksestä ja kirpparilta!
Ilimankos ne arvotavarat aina ensimmäisenä häviää..