Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako odottajalle sanoa tupakoinnista/alkoholin juomisesta?

Vierailija
25.05.2014 |

Siis jos kyseessä ei ole tuttu.. Tänään melkein itku tuli kun meidän parkkipaikalla oli nainen maha pystyssä ja röökihuulessa :( Mua pistää oikein vihaksi. Tekis mieli mennä sanomaan että oikeesti hei nainen ajattele vähän lastasi. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt kivaa ole mutta miksi mua aina ärsyttää kun sanotaan "melkein itku tuli". No ala itkeä, älä pidättele! Vaikka raskaana olevan on mun mielestä todella tyhmää polttaa, niin jos sellaisen näen, niin en mä kyllä itkua väännä.

Vierailija
2/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt kivaa ole mutta miksi mua aina ärsyttää kun sanotaan "melkein itku tuli". No ala itkeä, älä pidättele! Vaikka raskaana olevan on mun mielestä todella tyhmää polttaa, niin jos sellaisen näen, niin en mä kyllä itkua väännä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sanoa mutta sillä ole vaikutusta :(

Terveisin sosiaalialalla työskentelevä, monesti yrittänyt ihminen.

Vierailija
4/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sanoa. Omalla vastuulla tietysti.

Nykyodottajahan toki tietää, että tupakoinnin lopettamisen stressi on suurempi paha lapselle kuin tupakointi. Ja kyllä tutkimusten mukaan lasi punaviiniä on ihan ok raskaana ollessa.

Tietysti olisi hienoa jos ihmiset puuttuisivat enemmän eivätkä kaikki hiljaa hyväksyisi siinä pelossa, että kohde ottaa rankasti itseensä ja räjähtää silmille.

Vierailija
5/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi punaviiniä ei todellakaan ole ok. Ei ole vielä minkään tutkimuksen mukaan voitu turvallista rajaa alkoholinkäytön suhteen todeta.

Vierailija
6/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä hyödyt siitä sanomisesta? Luuletko, että kerrot jotain mullistavaa ja uutta? Polttamisesta olen tutulle äidille sanonut, että onko yrittänyt vähentää. Tiedän itse entisenä tupakoitsijana, että mikään saarna ei auta siinä vaan ihmisen pitää itse haluta lopettaa. Sanoi vähentäneensä tosi paljon ja yrittää lopettakin. Lopettikin joskus rv.25-30 kokonaan ja hyvä niin. Parempi sitten kuin ei lainkaan.

Vierailija
7/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:17"]

Lasi punaviiniä ei todellakaan ole ok. Ei ole vielä minkään tutkimuksen mukaan voitu turvallista rajaa alkoholinkäytön suhteen todeta.

[/quote]

[rautalanka] Huomaa sarkasmi. [/rautalanka] t:5

Vierailija
8/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaja/kuka tahansa tietää tupakoinnin ja alkon haitat, lihava tietää, miten laihtua ja miten syödä oikein, Kirsti Paakkanen tietää, että meikit voi levitä, humalainen tietää, että juhannuksena voi hukkua, kaahari tietää, että voi tappaa tai kuolla, rosvo tietää, että voi jäädä kiinni, mutta tietääkö av-palstalainen, että jokainen tekee itse itseään koskevat päätökset, myös ne huonot?

Vierailija
9/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:17"]Lasi punaviiniä ei todellakaan ole ok. Ei ole vielä minkään tutkimuksen mukaan voitu turvallista rajaa alkoholinkäytön suhteen todeta.

[/quote]

Täällä taas halutaan herättää perus av raivoa. Aloittaja varmaan tarkoitti vähän ongelmaisempia henkilöitä kuin niitä jotka ottavat sen lasin viiniä..

Ihan hyvä provoiluyritys kyllä.

Vierailija
10/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis juuri tänään kuulin kun tosta tuli puheeksi kaverin kanssa että eräs lapsuuden kaverimme (emme ole enää tekemisissä olleet about 10 vuoteen ja on meitä vuoden nuorempi) on raskaana ollessaan juonut ja ollut humalassa monesti :O :( Nyt ilmeisesti parin viikon päästä hänellä LA. Todella surullista mutta pakko todeta että kyseessä on todellakin TEINIÄITI vaikka 19 jo onkin :( Ja ihmetyttää miten hänen kaverinsa ottavat tätä edes mukaan ryyppyreissuille. Mun kaverit kyseli jo korkokengistä että "onkohan sun järkevää käyttää noita ettet vaan kaadu". En todellakaan olisi saanut juomaseuraa jos olisinkin halunnut. Miksei edes lähimmäiset välitä lapsesta ja laita äitiä "kuriin"? :(

-ap

Vierailija
11/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:23"]

Odottaja/kuka tahansa tietää tupakoinnin ja alkon haitat, lihava tietää, miten laihtua ja miten syödä oikein, Kirsti Paakkanen tietää, että meikit voi levitä, humalainen tietää, että juhannuksena voi hukkua, kaahari tietää, että voi tappaa tai kuolla, rosvo tietää, että voi jäädä kiinni, mutta tietääkö av-palstalainen, että jokainen tekee itse itseään koskevat päätökset, myös ne huonot?

[/quote]

Tupakointi raskausaikana koskettaa kyllä enemmän vauvaa kun äitiä. Äidin terveys siinä ei mua huoleta mutta kaikilla pitäisi olla jonkunlainen kansalaisvelvollisuus pitää huolta viattomista lapsista. Eikai se nyt ole niin että jos äiti pahoinpitelee lasta syntymän jälkeen niin "hän tietää riskit (kiinni jäämisen jne) joten asia ei kuulu kenellekkään muulle ja pitää antaa vaan naisen tehdä omat valintansa". Surullista jos asia on näin :(

Vierailija
12/13 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten se tupakointi voi olla niin tärkeää ettei sitä voi lopettaa oman lapsensa ja terveytensä vuoksi. Itsekin tupakoineena voin sanoa että elämä on nykyisin paljon mukavampaa eikä tarvi stressata paikoissa joissa ei saa polttaa eikä myöskää stressata sitä, kun ei ole ehtinyt röökille työnohella. Että miten ihmeessä se tupakanlopettaminen lisää stressiä? Lopetin hyvissä ajoin ennen raskausaikaa.

Vierailija
13/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmillista toki, mutta en mä nyt menis tuntemattomille huomauttamaan. ja jos suomessa ollaan, nin varmasti jokainen odottaja tietää tupakoinnin vaarallisuudesta, joten tuskin vieraiden huomauttaminen auttaa, enemmän varmaan tuttujen tuki tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi