Pyritkö aina saamaan lapsesi "kunnolla terveeksi"
ennen kuin viet hänet muiden joukkoon alttiiksi taas uusille pöpöille?
Kommentit (6)
Pidän ohjenuorana yhtä oireetonta päivää. Eli yksi päivä, ei kuumetta. Nuhaisena olen kyllä vienyt.
Kuumeettomaksi totta kai, mutta vanhimmalla lapsella jää aina flunssasta viikkokausiksi yskä ja nuha, joten pakko viedä kun emme voi olla aina neljän seinän sisälläkään. Käytännössä alkuvuosi kesään asti on aina yskää ja nuhaa. On tutkittu mutta ei muuta selitystä kuin että on taipuvainen sellaiseen.
Kyllä, ehdottomasti. On ikävää ja raskasta olla hoidossa tai koulussa jos on vähääkään kipeä tai vaikkapa yskinyt yöllä ja nukkunut huonosti.
Ei, lapsi on kyllä kuumeeton ja on viettänyt yhden kuumettoman pävän kotona. mutta minun silmiini muuten vielä puolikuntoinen. Kun meillä lapset sairastavat, on se yleensä vähintään se viikko mitä pitää olla näiden kanssa kotona, ja sekin on aika isojen järjestelyjen takana. Jos pitäisi kotona siihen asti että ovat minun silmiini täysin terveitä, pitäisi jonkun olla kotona näiden kanssa viikon verran enemmän. Pyritään tekemään se mikä voidaan, eli järjestellään työvuoroja sen minkä pystyy, että päivät olisivat lapsilla mahdollisimman lyhyitä, ja käytetään sukulaisia hoitoapuna jos voidaan.
Kyllä, mutta lähinnä siitä syystä että lapsen ei ole mukava mennä puolikuntoisena hoitoon.