Meikkivoide 43-vuotiaalle (ihon pohjasävy punapohjainen, viileä) - suositelkaa omaanne
Minulle myytiin kaupan kosmetiikkaosastolla Lancomen Teint Miracle sävyssä 01 (beige albatre) ja nyt kun olen sitä päässyt kunnolla käyttämään, se on minulle mielestäni liian keltainen. Eli kaulan ja kasvojen sävy on erilainen, ei ns. istu kunnolla. Muutoin olen tykännyt siitä.
Kommentit (22)
Mineraalimeikkisarjoista, kokemuksesta viisastuneena.
Teint miracle musta jotenkin kuivakka vanhemmalle iholle. Kerääntyy huokosiin.
Seuraan mielenkiinnolla keskustelua. Lumenella ollut ihan hyviä ne seerumipohjaiset. Noi mineraali kanssa varmaan
Sensai toinen mitä käytän mut ei ole löytynyt oma sävyä siitä.
En viitsi kertoa, kun sitä on niin hankala saada. Ainoa meikkivoide, mikä sopii ihonsävyyni.
Mulla muös lumene cc. Tais olla fair värisävy tms? Vaalea punakkaiho on
Oletko siis tosi vaalea tai kalpea myös? Oletan, koska mainitsemassasi sävyssä on merkintä 01. John Macleanilla on hyviä vinkkejä kalpealle, punakalle iholle Youtube-kanavallaan.
Minulle myytiin tuon ikäisenä(43) Teint Idole. Myyjä teki väärin, hänen olisi pitänyt myydä Miracle, joka minulla sitä ennen olikin. Tuo Idole on jäänyt käyttämättä. Harmittaa, että pitäisi mennä ostamaaan tuo Miracle, kun kaapissa on täysinäinen Idole oikeassa sävyssä. Se tuntuu liian pakkelimaiselta.
Ihan mahdoton tietää näkemättä sinua. Et myöskään kertonut pitääkö olla peittävä ja muita ominaosuuksia, ihotyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Minulle myytiin tuon ikäisenä(43) Teint Idole. Myyjä teki väärin, hänen olisi pitänyt myydä Miracle, joka minulla sitä ennen olikin. Tuo Idole on jäänyt käyttämättä. Harmittaa, että pitäisi mennä ostamaaan tuo Miracle, kun kaapissa on täysinäinen Idole oikeassa sävyssä. Se tuntuu liian pakkelimaiselta.
Ohenna seerumilla tai päivävoiteella. (sivusta)
Vierailija kirjoitti:
Eikö yleensä kellertävä meikkivoide neutraloi punaisuutta kasvoissa? Ainakin Miia Ezenin mukaan.
Punasävyisessä viileässä ihon sävyssä ei ole kyse punakkuudesta vaan pohjasävystä. Joillakin on pohjasävy kellervä, punerva tai neutraali. Oikean sävyinen meikkivoide korostaa ihon, silmien ja hiusten väriä. Lisäksi kasvojen ja kaulan väliin ei jää eroa. Punakkuus on ihon virhe, jota peitetään peitevoiteella. Oman pohjasävy saa selville katsomalla ranteesta kuultavatko verisuonet vihertävinä vai sinertävinä. Vihertävä viittaa kellervään pohjasävyyn. Koruistakin kulta sopii parhaiten keltapohjaiselle ihonsävylle ja hopea punervapohjaiselle.
Itselläkin ollut käytössä tuo Lancomen miracle jo vuosia, joka mielestäni tummuu hieman kellertäväksi iholla, varsinkin tässä uudituneenssa pulossa oleva. Aika varovaisesti saa laittaa ja etsinnässä onkin jokin muu vaihtoehto. Max Factorin second skin on lähes samantyyppinen, ihan ok meikkivoide, ostin siitä ehkä liian tumman sävyn, pitää kokeilla vaaleampaa vielä. Lumene cc on myös, mutta koen sen liiankin ohkaseksi, ei peitä kunnolla, jos parempaa ja kestävämäpää meikkipohjaa haluaa välillä.
Onko tuon ikäisille jotain ihanaa, ohutta meikkivoidetta, jos peittävyyttä ei tarvitse oikeastaan ollenkaan, haluaa vain sellaisen juhliin sopivan ihanan ihon? Mieluiten Lancome, Clinique tms.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuon ikäisille jotain ihanaa, ohutta meikkivoidetta, jos peittävyyttä ei tarvitse oikeastaan ollenkaan, haluaa vain sellaisen juhliin sopivan ihanan ihon? Mieluiten Lancome, Clinique tms.
Jatkan: pintakuiva sekaiho.
Osaako myyjät katsoa ihon pohjasävyn??? Ja mitkä meikit sopii kylmät vai lämpimät. Kun mulle on pari kertaa Kicks myyjä sanonut että oon lämmin sävyinen ja möi lämpimän sävyisen luomiväripaletin. Sitten kun oon toisella kerralla ollut ostamassa meikkivoidetta niin eri myyjä myynyt meikkivoiteen viileällä pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Osaako myyjät katsoa ihon pohjasävyn??? Ja mitkä meikit sopii kylmät vai lämpimät. Kun mulle on pari kertaa Kicks myyjä sanonut että oon lämmin sävyinen ja möi lämpimän sävyisen luomiväripaletin. Sitten kun oon toisella kerralla ollut ostamassa meikkivoidetta niin eri myyjä myynyt meikkivoiteen viileällä pohjalla.
Eivät osaa. Mulle on yritetty myydä monta kertaa punasävyistä meikkivoidetta, koska kasvoissani on punakkuutta mutta ihoni on selvästi keltainen jos katsoo kaulaa ja käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on juhliin sopiva ihana iho? Jos meinaat, ettei meikkivoiteen tarvitse peittää mitään?
Cliniquelta nyt ei ainakaan löydy mitään hyvää meikkivoidetta...
Jos haluat joitain erittäin läpikuultavaa, kokeile Lumenen Invisible illumination instant glow beauty seerumia. Se sävyvalikoima on vaan hyvin kapea, mutta jos löydät itsellesi sopivan voi olla hyvä. Olen käyttänyt sitä joskus kesällä, lisäksi vain vähän peitevoidetta nenänpieliin ja silmien alle. Kevyt ripaus irtopuuteria jos kiiltää liikaa.
Olen 50, sekaihoinen ja minusta hyviä meikkivoiteita noin muuten ovat NARS sheer glow (ei tosin läpikuultava eikä hohtava, mutta todella hyvä, sävyjä löytyy), Lumenen cc-voide (hyvin pieni määrä riittää, yhtä hyvä tuote kuin NARS), ja Chanelilta löytyy myös hyviä. Uudempia tuotteita en ole kokeillut, koska näillä pärjään loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät osaa. Mulle on yritetty myydä monta kertaa punasävyistä meikkivoidetta, koska kasvoissani on punakkuutta mutta ihoni on selvästi keltainen jos katsoo kaulaa ja käsiä.
Itse en tiedä olenko lämmin vai punakka. Kasvoissa ei juuri ole punakkuutta kuin nenänpielissä. Verisuonista en osaa katsoa. Mulla on pisamia kasvoissa joten ehkä mieltävät siksi lämmin sävyiseksi.
Eikö yleensä kellertävä meikkivoide neutraloi punaisuutta kasvoissa? Ainakin Miia Ezenin mukaan.