Apua! Miten selviätte puheliaiden ihmisten kanssa
Miten sietää ihmistä/ miten kommunikoida sellaisen sukulaisen kanssa, jota on pakko nähdä, mutta joka vie kaikki mehut. Puhuu koko vierailun ajan, IHAN KOKO AJAN, omia kuulumisiaan ja ihan epäolennaisia tarinoita naapurin serkun sairauksista. Siis sellaisia epäolennaisuuksia, joihin ei oikeasti voi itse mitenkään samaistua tai keksiä muuta kommenttia, kuin toistaa "vai niin, oho, aivan, kyllä kyllä". Ja yrittää koko ajan keksiä aasinsiltaa johonkin yleisempään aiheeseen.
Huhhh, ihan hengästyy kun kuuntelee monologia
Kommentit (23)
Aloitat itse keskustelun sellaisesta asiasta, jonka tiedät kiinnostavan seurueen muita jäseniä. Muut liittyvät keskusteluun ja sinun inhoamadi tyyppi jää sivuun.
Jotkut puheliaat ihmiset ovat valitettavasti myös tilannetajuttomia. Kerran tuli sellainen extraaja työpariksi. Hämmennyin, kuinka huolettomasti alkoi kertomaan omista ja perheensä henkilökohtaisista asioista, sairauksista, rahaongelmista ym, vaikka itse olin kertonut itsestäni siihen mennessä vasta nimeni ja missä päin kaupunkia asun. Samalla kun avautui suu vaahdoten, ehdin itse vastailla lähinnä yksitavuisesti, "niin... Joo...". Juttu vaan jatkui ja jatkui! Vuorovaikutus oli aika heikkoa. Hyvä kun saatiin työt tehtyä.
Joissain kulttuureissa on toki tapana huutaa asiansa toisten päälle tai muuten ei saa suunvuoroa ollenkaan. Tuo työparini oli kuitenkin syntyperäinen suomalainen, ei puhunut savoa tai muutakaan murretta :D
Kiitos tästä kommentista, hyvä tuo pointti, että tosiaan kyseessä ei taida olla kaikkein herkkähipiäisin ihmistyyppi, ja esim. tilasta poistumista tai keskeyttämistä ei tulkita negatiivisesti. :)