Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 vee vain pötköttää ja nukkuu

Vierailija
25.05.2014 |

ei kuulemma satu mihinkään. Juonut on tänään vain piimää ja maitoa lasillisen, ainoa ruoka mitä söi oli jäiset mustikat. Nyt taas nukkuu. Onkohan sillä joku helleongelma? Ei ole kuumetta.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi käyttäytyy noin, kun verensokeri on liian alhaalla. Ei ole diabetes, vaan muu sokeritasapainoon vaikuttava tauti.

Vierailija
42/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:53"]Mun lapsi käyttäytyy noin, kun verensokeri on liian alhaalla. Ei ole diabetes, vaan muu sokeritasapainoon vaikuttava tauti.

[/quote]

Unohtui kertoa, että ekan kerran kun ilmeni, päästiin Lastenklinikalle yöksi sokeritiputukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:53"]Mun lapsi käyttäytyy noin, kun verensokeri on liian alhaalla. Ei ole diabetes, vaan muu sokeritasapainoon vaikuttava tauti.

[/quote]

Unohtui kertoa, että ekan kerran kun ilmeni, päästiin Lastenklinikalle yöksi sokeritiputukseen.

Vierailija
44/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, miten lapsesi nyt voi?

Vierailija
45/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:55"]

[/quote]

[/quote]

Mikä tauti? 

Vierailija
46/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:31"]Mies aina valittaa kun päivystyksessä hysteeriset mammat on flunssaisten tai vain vähän vaisujen lapsien kanssa. Uusavuttomuuden huipentuma kuulemma julkisen terveydenhoidon päivystys. Ja kaikki pölvästit keksii aina yötä vasten lähteä näytille kun sormessa on tikku. kun jos vaikka tulehtuu kuolettavasti yön aikana...No nyt ymmärrän. Päivystykseen ryysitään heti kun lapsi ei jaksa leikkiä? Kai sitä nyt voi kotonakin seurata hetken tilannetta ja ahkerasti juottaa kun edes kuumetta ei ole. Sitten kun ei maistu päivään mehujää, jäätelö tai suosikkimehu niin voi huolestua, edellyttää että on tämmöinen kova helle. Muuten lapsi kyllä pärjää syömättä päivän. Heti on ties mitä diabetestä, aivokalvontulehdusta ja ruttoa tarjottu kun vähän lapsi helteessä väsyy.

[/quote]

Meillä 6 kuinen lapsi oli ollut 2 päivää kirjeessä kuumeessa ja Se oli laskenut. Lapsi oli kuitenkin itkuinen (tosin ei päivystyksessä) ja päätin kuitenkin viedä lääkäriin. Eivät meinanneet tutkia ollenkaan koska vauva oli kuulemma terve. Lopulta suostuivat ottamaan tulehdusarvot 145 jonka jälkeen virtsanäyte. Lastenklinikalle jäätiin antibiootti tippaan. Tytöllä oli virtsatietulehdus mennyt munuaisiin asti.

Toisen kanssa ollaan käyty useammin ja joka ikinen kerta meidän "terve" lapsi on yritetty käännyttää kotiin. Kerran angiina. 3 kertaa korvatulehdus. Ikinä eivät tunnu uskovan kun kerron, että jotain on vialla.

Vierailija
47/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin voi jo, kiitokset! käytiin päivystyksessä näytillä illalla, sanoivat että ei kannata jäädä odottelemaan, vatsaflunssa. nyt jaksaa vähän leikkiä ja syödä, ei enää ole oksentanut ja juo hyvin! eiköhän tämä tästä.

Vierailija
48/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, olin oikeassa, vaikka alapeukkuja ropisi

-41

Vierailija
49/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsellani diabetes alkoi väsymyksellä. Loppuvaiheeessa alkoi oksentaa. Kyseessä oli sitten vahva myrkytystila, ketoasidoosi. Teholla oltiin viikon verran tiputuksessa.

Toivottavasti tästä ketjusta joku muistaa, että diabetestakin kannnattaa joskus epäillä. Lapseni oireet olivat siis väsymys ja laihtuminen. Ja oksentaminen.

Vierailija
50/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 19:53"]

No niin, olin oikeassa, vaikka alapeukkuja ropisi

-41

[/quote]

oleellsempaa lienee että lapsi voi paremmin.

Pikaista paranemista!

Vierailija
51/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin jäänyt meidän väsyneen lapsen kanssa vain katselemaan ja odottelemaan, niin lapsi ei luultavasti olisi enää elossa. Parempi se on mennä päivytykseen turhaan kuin haudata lapsi sen takia, että ei mennyt.

Suvussa on myös kuollut lapsi, vatsakipu joka olikin vakavaa. En tarkenna muiden asioita. 

Vierailija
52/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:16"]

Kuivumisen erottaa kyllä väsymyksestä, tontut :) Alan ymmärtää miksi maassa ei pääse lääkäriin, mammat jonottavat siellä näyttämässä väsyneitä lapsiaan.

[/quote]

Voi kuule, kokemuksesta voin sanoa, että en ymmärtänyt. 

Vierailija
53/53 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ollakin "vaan" vatsatauti, niin kuivumisen riski helteillä on suuri. Ja. näin ollen nesteytyksen paikka. Siinä ei oksennettu pillimehu ja lasi maitoa paljoa auta.