Harrastuksia yksinäiselle
Eli vinkkejä mitä yksinäinen todella vahävarainen voisi harrastaa niin että tapaisi muitakin ihmisiä? Tai jtn muuta "sosiaalisia kontakteja", miten tuon nyt sanoisi. Vapaa-ajat kotona yksin lukien tai koneella, aikuisten lasten vierailut ilona mutta muuta sosiaalista ei työn lisäksi. Ystävällä oma perhe ja jutut, niin harvoin tavataan, puhelimessa puhutaan kyllä.
Kommentit (14)
Onko kaupungissasi kansalaistaloa? Täällä Joensuussa kansalaistalon kahvila on auki aina viikolla ja siellä on kaikenikäisiä, erilaisia ihmisiä viettämässä aikaa. Tutustu myös kaikenlaiseen vapaaehtoistoimintaan, valitse aihe joka sinua kiinnostaa ja tee vapaaehtoistyötä samanhenkisten parissa :) Jos sinua kiinnostaa kirjallisuus, liity kirjallisuuspiiriin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:22"]
Onko kaupungissasi kansalaistaloa? Täällä Joensuussa kansalaistalon kahvila on auki aina viikolla ja siellä on kaikenikäisiä, erilaisia ihmisiä viettämässä aikaa. Tutustu myös kaikenlaiseen vapaaehtoistoimintaan, valitse aihe joka sinua kiinnostaa ja tee vapaaehtoistyötä samanhenkisten parissa :) Jos sinua kiinnostaa kirjallisuus, liity kirjallisuuspiiriin.
[/quote]
Mistä noita kirjallisuuspiirejä löytää? Täällä toinen yksinäinen jota kiinnostaisi.
Alat järkätä nyyttäreitä kavereille kotonasi. :D
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:41"]
[/quote]
Ymmärrätkö mitä "yksinäinen" tarkoittaa?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:42"]
[/quote]
E-een, en missään nimessä. Ymmärrätkö sinä mustaa huumoria, edes sen perusalkeita? Siinä voi olla syitä erinäisiin muihin asioiden laitoihin olosuhteissasi, mutta katsos ei se minua haittaa. Heippa!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:22"]
[/quote]
Mistä noita kirjallisuuspiirejä löytää? Täällä toinen yksinäinen jota kiinnostaisi.
[/quote]
Googlailin vähän ja löysinkin itse tällaisen:
t. 6
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:46"]
[/quote]
E-een, en missään nimessä. Ymmärrätkö sinä mustaa huumoria, edes sen perusalkeita? Siinä voi olla syitä erinäisiin muihin asioiden laitoihin olosuhteissasi, mutta katsos ei se minua haittaa. Heippa!
[/quote]
[/quote]
Otapa nyt ihan kiltisti ne aamulääkkeesi :)
[/quote]
[/quote]
Seuraa saa vaikka mistä. Olen huomannut että vaikka vaan kaupassa avaa suunsa ventovieraalle niin saa puhekaverin. Joskus oikein säikähtää, että ei kai tuo vieras ole tulossa liian liki, kun vaan ajankulukseni jotain haluan puhua, enkä mitään ystävyyssuhteita ole hakemassa.
Toki jos on niin ujo, tai liikuntarajoitteinen tai sosiaalisesti ei niin kyvykäs, niin on eri asia.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mjaa, no mut mä jätän jatkossakin urhoollisesti väliin ne, mitkä vie huumorintajun kokonaan - kuten sun dosettisi sisältö näyttää tekevän.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mjaa, no mut mä jätän jatkossakin urhoollisesti väliin ne, mitkä vie huumorintajun kokonaan - kuten sun dosettisi sisältö näyttää tekevän.
[/quote]
Tuliko sulle nyt hyvä mieli kun pääsit vähän kommentoimaan?
Katso seurakuntatiedot lehdestä. Siellä löytyy ties mitä ilmaisharrastusta. On käsityöpiiriä, kuoroa, erilaisia tiedeluentoja, mummonkammaritoimintaa, liikuntapiiriä, kaikenlaisia kerhoja... Ei niissä jeesustella tai rukoilla ja keski-ikä lähenee eläkeikää, valitettavasti, mutta huumori kyllä lentää ja mukaan sakkiin pääsee nopeasti, vaikka olisi minkä ikäinen. Minäkin arkailin pitkän aikaa mennä mukaan noihin rientoihin, kun en ole niin harras uskovainen ja ikääkin on neljäkymmentä, mutta yllätyin tosi positiivisesti. Ei haittaa lainkaan, vaikka olen nuorimpia osallistujia. Mikään ei maksa mitään ja ihan hyvin voi käydä tsekkaamassa, millaista on.
Ateisteille myös ehdotuksia.