Mihin sijoittaisit 20 000 euroa?
Sen verta voisin nyt itse sijoittaa. Mihin se kannattaisi laittaa? Toivon nopeaa rahan monistumista.
Kommentit (25)
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piensjoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo osakkeiden hintoja tällä hetkellä, niin en mihinkään. Maaliskuussa olisi kannattanut sjoittaa.
Kannattaa sijoittaa tasaisesti ja hajauttaen. Tolla tavalla jää paitsi tuotoista.
Kukin tavallaan. Itse ostin asuntoni 90-luvun laman pohjassa. Ensimmäisen sijoitusasunnon pörssikuplan puhjettua 2001 ja toisen 2008 teknokuplan puhjettua. Aion noudattaa samaa taktiikkaa osakkeidenkin kanssa, vaikka tämä kärsivällisyyttä vaatiikin.
Eli olet 3 kertaa tänä aikana päässyt "ostoksille", ja menettänyt kymmenien vuosien tuotot... minä uskon yhä että "time in the market beats timing the market".
Silti omaisuutta on kertynyt nollasta 700.000€. Vaikka tämä on varmaan nappikauppaa sinun sijoituksiisi verrattuna.
Niinpä. Siis tietenkin ajoitus kannattaa, jos se vain menee oikein. Sullahan se on selkeästi mennyt.
Ihan ihme ininää tää ”time in the market”. Ei sekään KAIKILLE sovi ja ole paras metodi.
Vierailija kirjoitti:
Piensjoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo osakkeiden hintoja tällä hetkellä, niin en mihinkään. Maaliskuussa olisi kannattanut sjoittaa.
Kannattaa sijoittaa tasaisesti ja hajauttaen. Tolla tavalla jää paitsi tuotoista.
Kukin tavallaan. Itse ostin asuntoni 90-luvun laman pohjassa. Ensimmäisen sijoitusasunnon pörssikuplan puhjettua 2001 ja toisen 2008 teknokuplan puhjettua. Aion noudattaa samaa taktiikkaa osakkeidenkin kanssa, vaikka tämä kärsivällisyyttä vaatiikin.
Eli olet 3 kertaa tänä aikana päässyt "ostoksille", ja menettänyt kymmenien vuosien tuotot... minä uskon yhä että "time in the market beats timing the market".
Silti omaisuutta on kertynyt nollasta 700.000€. Vaikka tämä on varmaan nappikauppaa sinun sijoituksiisi verrattuna.
Kyllä, minulla on kertynyt enemmän lyhyemmässä ajassa. Sijoittajana olen ollut vasta 20 vuotta ja omaisuutta on 7 numeroinen summa.
Vierailija kirjoitti:
Piensjoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnoissa kyllä ymmärrän ajoituksen merkityksen, mutta oletko koskaan laskenut, mikä olisi osakeomistuksesi arvo nykyiseen verrattuna, jos olisit sijoittanut yhteensä saman summan osakkeisiin tasaisesti joka kuukausi?
No MINÄ laittaisin pääsääntöisesti vaihtoehtoisiin rahastoihin, kuten olen tekemässäkin/tehnyt jo. Sinun strategiaasi tämä ei kuitenkaan sovi, sillä kyseessä ei ole äärimmäinen riskisijoitus jolla voi tuplata pari kymppiä lyhyessä ajassa.