Yliopistossa on eräs nainen joka tuntuu saavan kaikkien miespuolisten opettajien/proffien huomion
Tämä nainen on tosi hiljainen ja ujo ja hänen esitelmiään kuunnellessaan tuntee sellaista myötähäpeää, koska ne on niin väkinäisiä ja vaikeita. Kaikki miespuoliset opet ovat tuntuneet ottavan tuon naisen ”siipiensä suojaan”. Mietin miksi, koska ei hän ole erityisen viehättävä, enemmänkin jopa sellainen reppana. Mikä tämä ilmiö on?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vastasit itse omaan kysymykseesi.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä. Kannattaisi enemmänkin miettiä, miksi mietit sitä.
Mietin siksi, että minusta se on epäoikeudenmukaista meitä muita kohtaan! Kyllä minäkin ottaisin huomiota ja tsemppiä mielelläni vastaan. Kyllä minullakin voi olla potentiaalia.
No on se varmaan miesopeille jotain sellaista antanut, mitä te muut ette.
Minä olin tällainen nainen opiskeluaikoina. Jaksoin opettajieni takia. Opiskelutoverit syrjivät minua, en tiedä miksi. Voin kertoa, että sairastin lähes koko opintojen ajan masennusta. Ei kannata olla kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin siksi, että minusta se on epäoikeudenmukaista meitä muita kohtaan! Kyllä minäkin ottaisin huomiota ja tsemppiä mielelläni vastaan. Kyllä minullakin voi olla potentiaalia.
Ei voi olla totta. Missä vaiheessa ajattelit aikuistua? Olet jo yliopistossa.
Terveillä ihmisillä herää myötätunto, kun näkevät, että jollekin jokin asia on vaikea, mutta yrittää silti parhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli KATEUS.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin tällainen nainen opiskeluaikoina. Jaksoin opettajieni takia. Opiskelutoverit syrjivät minua, en tiedä miksi. Voin kertoa, että sairastin lähes koko opintojen ajan masennusta. Ei kannata olla kateellinen.
Ja lisäyksenä: myös naispuoliset opettajat tukivat. Ettei nyt tule mitään annoit p***ua -kommentteja. Siinä muuten yksi merkki, miten meitä heikompia naisia voi yrittää painaa alas.
Ottamatta kantaa aloitukseen, niin olen huomannut että moni mies on "reppananaisten" säälijä. Oma miehenikin oli ennen, mutta ei ole enää. Hän sääli myös julkkisnaisia, kuten Armin kohtaloa, ja Kikkaa, että voi kun heitä reppanoita ilkeät miehet vain hyväksikäyttivät. Keskustelujen myötä, ja silmien avautumisen, hän on kuitenkin huomannut että siellä on toisessakin päässä aina "vikaa". Mikään ei minua itseäni inhota niin paljon kuin uhriutuminen ,säälin kerjäys ja marttyyriys.
No ehkäpä ne opettajat vain näkevät, että tuollaiset sinun kaltaiset ihmiset yrittävät painaa häntä alas. Ehkä he näkevät hänessä potentiaalin, mitä sinä et näe?!