Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alusvaatteiden pesulämpötila 40 astetta?!

Vierailija
25.12.2020 |

Eihän siinä vedessä lillumalla puhdistu ihon ja suolistosta tulleet bakteerit! Vaatteet ovat nykyään luokatonta rääsyä, jotka ei kestä edes normaalia pesua!

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki mun vaatteet on selvinny vuosia 60C pesusta.

Vierailija
2/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo vuosia selvinnyt 40 asteen pesussa pestyjen alusvaatteiden käytöstä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Kyllä alusvaatteet, pyyhkeet ja lakanat pestään 60-asteisella ohjelmalla.

Vierailija
4/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ne koronaohjeet menikään? Pestäänkö kädet mahdollisimman kuumalla vedellä vai vedellä ja saippualla? Ja kumpi puhdistaa kädet paremmin, saippuapesu vai käsidesi?

Vierailija
5/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kyllä tarvitse pitääkään viikkoa päällään, niitä yksiä ja samoja alusvaatteita, eli kyllä se +40 astetta riittää ihan kevyesti esim. pari päivää päällä olleiden pikkareiden pesemiseen yhtä puhtaiksi kuin uudet.

Esim. niissä Lidlin lämpösukkiksissa on jopa niinkin matala pesulämpötilan suositus,kuin 30 astetta .

Yleensähän niitä pesuohjeita on aina syytä (vaatteiden keston ja pitokelpoisuuden maksimoimiseksi ) noudattaa. 

Kyllä nuokin sukkikset esim. varmaan sen 60 astetta pesussa kestäisivät ehjänä kasassa ,eli koossa hajoamatta , mutta voisi kyllä olla että ihan jo ensimmäisen sellaisen pesun jälkeen olisi kaikki jousto ja elastisuus niistä tipotiessään, eli hävinnyt kokonaan.  

Vierailija
6/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeet 90.

Mutta alkkarit 40. Koska suuressa tyhmyydessään koneenvalmistaja ei anna itse säätää pesujen aikoja. On turha pyörittää 3 kalsaria 4 tuntia.

40 pesulla taas löytyy kaikki pesuajat 15 minuutista etiäpäin.

Typerää. Mutta näillä mennään.

Sincc

Vierailija
7/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä olen heittänyt parit alkkarit huvikseni lakanapyyhkeenkin sekaan 90 asteeseen. 

Ovat selvinneet ..

Sincc

Vierailija
8/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä olen heittänyt parit alkkarit huvikseni lakanapyyhkeenkin sekaan 90 asteeseen. 

Ovat selvinneet ..

Sincc

Mutta pistäpä ne huvikseksi ämpäriin (tai lavuaarialtaaseen) ja laske suoraan päälle niin kuumaa vettä kuin hanasta vain lähtee... 

Vierailija
9/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 asteessa olen aina pessyt. 

Vierailija
10/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuidun ja langan kesto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat selvinneet ..

Sincc

Mutta pistäpä ne huvikseksi ämpäriin (tai lavuaarialtaaseen) ja laske suoraan päälle niin kuumaa vettä kuin hanasta vain lähtee... 

Joo. Voi olla, ettei mitään kalsongeja ole niin hyvin tehty, että ne kauaa kestäisi tuota menoa.

Sincc

Vierailija
11/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteita ei pidä pestä koskaan alle 60°!

Vierailija
12/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on kuitenkin aivan täysin oikeutettu ja vapaa pilaamaan vaatteensa kuin vaatteensa  minkään niiden pesuohjeista välittämättä , jos haluaa... 

Vierailija
13/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeet olen aina pessyt 90 asteessa ja lakanat ja hyvin ovat kestäneet. No, joitain lakanoita aina joskus joutuu vaihtamaan. Pyyhkeet warmaan kestäisivät tuota pesua koko elämän ..

Sincc

Niitä tulee vaihdeltua ihan muista syistä ..

Vierailija
14/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat selvinneet ..

Sincc

Tuolla tavalla planeetta tuhoutuu, olet yksin syyllinen

Vierailija
15/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeet kutistuu joskus päistään ja niitä joutuu ennen kuivatusta vetää suoraksi. Rutina vaan kuuluu !! 

Hih ! 

Sincc

Vierailija
16/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat selvinneet ..

Sincc

Tuolla tavalla planeetta tuhoutuu, olet yksin syyllinen

Maalima hukkuu hätään ja pashkaan.

Sincc

Vierailija
17/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä mielenkiintoista, Sloggin mikrokuitualkkareiden pesulämpötila on yleensä 40°. Sain samantyyppisestä trikoosta (pe/spandex) valmistetun kasvosuojaimen ja pesulämpötila on 90°. Alkkareissa on tosin väri hieman haalistunut ajan myötä, en tiedä suojaako alempi lämpötila sitä. 🤔

Vierailija
18/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä tule puhdasta 40 asteessa! Hullu pitää olla, että niin voisi kuvitella.

Vierailija
19/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeet 90.

Mutta alkkarit 40. Koska suuressa tyhmyydessään koneenvalmistaja ei anna itse säätää pesujen aikoja. On turha pyörittää 3 kalsaria 4 tuntia.

40 pesulla taas löytyy kaikki pesuajat 15 minuutista etiäpäin.

Typerää. Mutta näillä mennään.

Sincc

En ostaisi tuollaista pesukonetta lainkaan. Siinä pitää olla vapaavalintainen lämpötilan valitsin kuten itselläni onkin.

Vierailija
20/65 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 C pesen valtaosan vaatteista ja tekstiileistä.