Alusvaatteiden pesulämpötila 40 astetta?!
Eihän siinä vedessä lillumalla puhdistu ihon ja suolistosta tulleet bakteerit! Vaatteet ovat nykyään luokatonta rääsyä, jotka ei kestä edes normaalia pesua!
Kommentit (65)
Minä olen jo vuosia selvinnyt 40 asteen pesussa pestyjen alusvaatteiden käytöstä huolimatta.
Yök. Kyllä alusvaatteet, pyyhkeet ja lakanat pestään 60-asteisella ohjelmalla.
Mitäs ne koronaohjeet menikään? Pestäänkö kädet mahdollisimman kuumalla vedellä vai vedellä ja saippualla? Ja kumpi puhdistaa kädet paremmin, saippuapesu vai käsidesi?
Ei niitä kyllä tarvitse pitääkään viikkoa päällään, niitä yksiä ja samoja alusvaatteita, eli kyllä se +40 astetta riittää ihan kevyesti esim. pari päivää päällä olleiden pikkareiden pesemiseen yhtä puhtaiksi kuin uudet.
Esim. niissä Lidlin lämpösukkiksissa on jopa niinkin matala pesulämpötilan suositus,kuin 30 astetta .
Yleensähän niitä pesuohjeita on aina syytä (vaatteiden keston ja pitokelpoisuuden maksimoimiseksi ) noudattaa.
Kyllä nuokin sukkikset esim. varmaan sen 60 astetta pesussa kestäisivät ehjänä kasassa ,eli koossa hajoamatta , mutta voisi kyllä olla että ihan jo ensimmäisen sellaisen pesun jälkeen olisi kaikki jousto ja elastisuus niistä tipotiessään, eli hävinnyt kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyyhkeet 90.
Mutta alkkarit 40. Koska suuressa tyhmyydessään koneenvalmistaja ei anna itse säätää pesujen aikoja. On turha pyörittää 3 kalsaria 4 tuntia.
40 pesulla taas löytyy kaikki pesuajat 15 minuutista etiäpäin.
Typerää. Mutta näillä mennään.
Sincc
Välillä olen heittänyt parit alkkarit huvikseni lakanapyyhkeenkin sekaan 90 asteeseen.
Ovat selvinneet ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Välillä olen heittänyt parit alkkarit huvikseni lakanapyyhkeenkin sekaan 90 asteeseen.
Ovat selvinneet ..
Sincc
Mutta pistäpä ne huvikseksi ämpäriin (tai lavuaarialtaaseen) ja laske suoraan päälle niin kuumaa vettä kuin hanasta vain lähtee...
Kuidun ja langan kesto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat selvinneet ..
Sincc
Mutta pistäpä ne huvikseksi ämpäriin (tai lavuaarialtaaseen) ja laske suoraan päälle niin kuumaa vettä kuin hanasta vain lähtee...
Joo. Voi olla, ettei mitään kalsongeja ole niin hyvin tehty, että ne kauaa kestäisi tuota menoa.
Sincc
Alusvaatteita ei pidä pestä koskaan alle 60°!
Jokainen on kuitenkin aivan täysin oikeutettu ja vapaa pilaamaan vaatteensa kuin vaatteensa minkään niiden pesuohjeista välittämättä , jos haluaa...
Pyyhkeet olen aina pessyt 90 asteessa ja lakanat ja hyvin ovat kestäneet. No, joitain lakanoita aina joskus joutuu vaihtamaan. Pyyhkeet warmaan kestäisivät tuota pesua koko elämän ..
Sincc
Niitä tulee vaihdeltua ihan muista syistä ..
Vierailija kirjoitti:
Ovat selvinneet ..
Sincc
Tuolla tavalla planeetta tuhoutuu, olet yksin syyllinen
Pyyhkeet kutistuu joskus päistään ja niitä joutuu ennen kuivatusta vetää suoraksi. Rutina vaan kuuluu !!
Hih !
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat selvinneet ..
Sincc
Tuolla tavalla planeetta tuhoutuu, olet yksin syyllinen
Maalima hukkuu hätään ja pashkaan.
Sincc
Tämä on kyllä mielenkiintoista, Sloggin mikrokuitualkkareiden pesulämpötila on yleensä 40°. Sain samantyyppisestä trikoosta (pe/spandex) valmistetun kasvosuojaimen ja pesulämpötila on 90°. Alkkareissa on tosin väri hieman haalistunut ajan myötä, en tiedä suojaako alempi lämpötila sitä. 🤔
Ei missään nimessä tule puhdasta 40 asteessa! Hullu pitää olla, että niin voisi kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhkeet 90.
Mutta alkkarit 40. Koska suuressa tyhmyydessään koneenvalmistaja ei anna itse säätää pesujen aikoja. On turha pyörittää 3 kalsaria 4 tuntia.
40 pesulla taas löytyy kaikki pesuajat 15 minuutista etiäpäin.
Typerää. Mutta näillä mennään.
Sincc
En ostaisi tuollaista pesukonetta lainkaan. Siinä pitää olla vapaavalintainen lämpötilan valitsin kuten itselläni onkin.
60 C pesen valtaosan vaatteista ja tekstiileistä.
Kyllä kaikki mun vaatteet on selvinny vuosia 60C pesusta.