Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmisen käyttäytymään ylitsevuotavan mielistelevästi jotain kohtaan

Vierailija
25.12.2020 |

työpaikalla? Tiedän että on vähän riippuvainen mielisteltävän avusta. Mutta silti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

P...een nuolennalla pönkittää omaa asemaansa.

Vierailija
2/24 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen riippuvuus toisesta tai toisen avusta

Jos mielisteltävä on prsreikä, niin mielistelijä voi yrittää miellyttää ettei vaan suututtaisi häntä

Mielistelijä voi nähdä, että mielistely voi poikia hänelle jotain etua muihin nähden tai parempia hommia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta on, että mielistely on niin läpinäkyvää, että kaikki sen huomaa ja vaivautuu siitä. Miten se kohde ei sitä näe vai onko jälleen asema mennyt niin päähän, että pitää mokomaa normaalina ja jopa ansaitsemanaan nuoleskeluna? Valta korruptoinut ihmisen, kuten se aina tekee.

Vierailija
4/24 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kertoo jotain siitä mielisteltävästä, jos hän kaipaa sitä, että on tuollainen avoimen mielistelevä ihminen siinä sen sijaan, että olisi tavallinen työntekijä, jolla hyvät ja huonot puolet.

Vierailija
5/24 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitsevuotavalla mielistelyllä on aina tarkoitus vaikuttaa johonkin ihmiseen ja hyötyä siitä. Mielistelijä näkee mielisteltävän heikon kohdan ja iskee siihen. 

Olen ollut työpaikassa, jossa pari esimiestä mielisteli minua. Se oli ihan puhdasta manipulointia. Olin ylikiltti, ylijoustava ja ihan pelkkä kynnysmatto. Esimiehet tiesivät heikoiksi kohdikseni epävarmuuden, huonon itsetunnon ja ylikiltteyden ja tiesivät juuri, mihin iskeä. Minut houkuteltiin lomilta töihin sanomalla, että olen niin ihana ihminen, minua tarvitaan töissä, olen kullanarvoinen ja suurin piirtein niin hyvä ihminen, ettei toista ole. Oikeasti minut pyydettiin lomalta töihin, koska kukaan muu ei olisi suostunut. Tätä tapahtui monessa muussakin asiassa. Minulla oli huono itsetunto ja aluksi tuo mielistely tehosi. Kuitenkin tuosta kaikesta mielistelystä huolimatta minua kohdeltiin väärin monessa asiassa ja olin eriarvoisessa asemassa muihin verrattuna. Kaikesta ylitsevuotavasta kehumisesta huolimatta tunsin, että minussa arvostetaan vain ylikiltteyttäni. Aloin tuntea itseni arvottomaksi ihmiseksi. 

Lopulta sairastuin työuupumukseen ja vakavaan masennukseen. 

Vierailija
6/24 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itseluottamus

Vierailija
7/24 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on huomaako koulussa opettaja mielistelevän hyvän oppilaan? Tiedätte tämän tyypin joka jää aina juttelemaan opettajan kanssa tunnin jälkeen, on ihana ja miellyttävä mutta toisille oppilaille voi olla hyvin ikävä.

Vierailija
8/24 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko.

Vierailija
9/24 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielistelyä tosiaan taitaa olla kahta erityyppiä:  

1. Mielistelijä hakee epätoivoisesti hyväksyntää 

2. Mielistelijä yrittää manipuloida

Vierailija
10/24 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielistelin mun ilkeää harjoittelun ohjaajaa, jotta pääsisin harkan läpi. Elämäni pisimmät ja kuluttavimmat 3 kk. Meinasi ämmä vielä viimeisenä päivänä, etten ole ollut tarpeeksi töissä ja hän joutuu hylkäämään harjoittelun. Onneksi olin kirjannut jokaisen työpäivän ylös, jotta pystyin todistamaan asian.

Mutta huh sitä lipomisen määrää, että hän pysyi tyytyväisenä eikä kohdistanut muhun kovin julmaa toimintaa. Kieli ruskeana aamusta iltapäivään. Arvosteli mun persoonan, ulkonäön ja kaiken mahdollisen siitä huolimatta. Sanoi, että hän on suuttuessaan todella paha suustaan ja häntä ei kannata suututtaa. Riidoissa vähän jokaisen kanssa työpaikalla. Otti harjoittelijan siksi, että sai siitä itselleen pienen palkkion.

Eli pelko oli munkin syy. Ei ollut muuta tietä kuin mielistellä, ja tarvitsin kipeästi sen harkan, jotta pystyin valmistumaan. Korona-aikana paikat oli muutenkin kiven alla.

Vierailija
11/24 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihminen käyttäytyi minua kohtaan noin. Myöhemmin syyksi paljastui, että hän ei pitänyt minusta yhtään. Yritti kai vain esittää ystävällistä, jotta tulisi jotenkin toimeen kanssani. Tämä tuntui surulliselta, koska itse pidin hyvin paljon hänestä.

Vierailija
12/24 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä haluaa jotain. Jos voi mielistelemällä välttää itse myöhemmin tekemästä jotain, voi kokeilla mielistelyä. Tai kaltoin kohtelua, tai henkistä kiristämistä, tai mitä tahansa.

Osa mielistelevistä voi varmaan olla ihastuneita tai kiinnostuneita, mutta harva antaa mielisteltävän kertoa avoimesti itsestään tai hyväksyy ihmisenä. Usein mielistelemisellä yritetään saada toisesta sellaista kuin oma päämäärä on.

Vierailija
13/24 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä koulussa, paras. Opettajat pitävät minusta ja olen erittäin hyväkäytöksinen. Ryhmässä saatan kuitenkin nokittaa heikompia, pyrin vaikuttamaan heihin ja ottamaan selvää heidän heikkouksistaan. Teen tämän hyvin huomaamattomasti olemalla ystävällinen.

Vierailija
14/24 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielistelijä ei tavoittele aina hyötyä itselle. Hänellä voi olla joku sellainen persoonan häiriö, että hänellä tarve olla aina samaa mieltä muiden kanssa ja ajatella aina muiden etua ensin, ns yliempaattinen.

Itsellä ollut alainen joka oli aina "ihan just sanomassa samaa" tai "mä oon niin samaa mieltä", kehui minua muiden kuullen ym ärsyttävää nuolentaa.

En tiedä eikö hän ymmärtänyt ressukka että kai mä nyt tajuan heti mistä tossa oli kyse.

Vierailija
15/24 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että teillä on synkkä ihmiskuva. Miten te jaksatte itsenne kanssa. Mitens olis kyse vainihan ystävällisyydestä

16/24 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi varattu mies mielistelee muita naisia fb:ssa ?

Vierailija
17/24 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissäkin on kulttuurieroja...se, mikä Suomessa mielletään p***n nuolemiseksi, saattaa toisessa kulttuurissa olla pelkkää kohteliaisuutta. T. Ohis

Vierailija
18/24 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseen mutta nämä mielistelijät (eteenkin ne ketkä tekee sen yltiöpäisesti ja avoimesti) ovat ihan vit...n ärsyttäviä.

Minuun mielistely ei ole koskaan tehonnut, päinvastoin ärsyynnyn siitä, koska tajuan heti että toinen yrittää manipuloida minua saadakseen haluamansa.

Ja ovatko mielistelijät niin tyhmiä että he eivät tajua että se mielisteltävä kyllä ymmärtää mistä kyse ja huomaa mielistelyn.

Vierailija
19/24 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa näitä mielistelijätyyppeja. Ne ovat joskus oikein näitä klassisia passiivisagressiivisia persoonia jotka ensin pyrkii miellyttämään, kaikki on aina ok, ihan sama, kaikki käy mulle, tehdään niinkun sinä sanot, peesaileevat joka asiassa sinua. Ja vielä päälle mielistellään miten ammattilainen olet, voi kun sä osaat tän niin viitsitkö kattoo tätä.... ym ym, mutta he eivät välttämättä olekaan sitä mieltä oikeasti, he vain esittää ja vetävät tuota roolia.

Todennäköisesti haukkuvat sinut selän takana tai jopa vetävät maton jalkojesi alta sopivan tilaisuuden tullen.

Tällainen eteenkin voimakkaasti esilletuleva miellyttämisen tarve ja mielistely on yksi selviytymiskeino joka opitaan usein jo lapsuudessa. Aikuisena tätä käytösmallia ruokkii lisää se että joku onnistuu tällä tavalla saavuttamaan omia päämääriään, koska niitä ihmisiä jotka tykkää että heitä miellytetään / mielistellään on paljon.

Vierailija
20/24 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielistelyä tosiaan taitaa olla kahta erityyppiä:  

1. Mielistelijä hakee epätoivoisesti hyväksyntää 

2. Mielistelijä yrittää manipuloida

Just näin.

Näissänon vaan se haasteellinen puoli että koska he pyrkivät usein peittelemään todellisia tunteitaan ja halujaan, heidän todellista tahtoaan ei voi koskaan tietää.

He saattavat olla hyvinkin kieroja ja loukkaannuttuaan puukottavat selkään, koska kokevat etteivät saa oikeutta omille toiveilleen....joita he eivät kuitenkaan tuo esille vaan ovat aina samaa mieltä muiden kanssa tai velvoittavat muiden tekemään päätökset pienissäkin asioissa.

He myös saattavat haukkua ja moittia selän takana myöhemmin jotain asiaa (tai tapahtumaa) joka oli jo etukäteen tiedossa ja johon he olisivat halutessaan voineet vaikuttaa. Mutta ei, koska miellyttäjä ei saa suutaan auki edes kysyttäessä vaan komppaa aina muita ja pyrkii hännystelemään vahvaa päätöksentekijäpersoonaa.

Pidän tämänkaltaisia ihmisiä jonkunmoisina emotionaalisina huijareina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä