Vaikeus puhua asioistaan suhteessa
En tiedä, miten tätä kuvailisin, mutta olen onnistunut sössimään suhteessamme mieheni kanssa jotain tärkeää. Meillä on hyvä ja toimiva suhde, mutta en ole kertonut miehelleni joitain asioita menneisyydestäni. Nämä asiat liittyvät hyväksikäyttöön, josta mies ei tiedä. Kun en suhteen alussa kertonut, nyt kahden vuoden jälkeen tuntuu enää naurettavalta kertoa. Mutta salaaminenkin ahdistaa. Olisiko teillä kertoa vinkkejä? Kannattaako kertoa? Miten ihmeessä saisin aloitettua keskustelun tästä??
Kommentit (5)
Kiitos vastauksestasi. Tiedän, että täytyisi vaan rohkaistua ja toimia noin. Tuntuu vain ihan ylitsepääsemättömän vaikealta kertoa. Lisäksi tuntuu, että mies alkaisi pitää minua jotenkin huonona tuon jälkeen. Äh, en osaa selittää. Välillä ajattelen, että olisi helpompi olla yksin, ettei tarvitsisi ahdistella.
Tahtoisin vielä tietää, millaisia asioita te olette salanneet suhteissanne? Onko jollain toisella ollut tällaista henk.koh. salaisuutta, joka ei tavallaan liity toiseen, niinkuin esimerkiksi pettäminen
No, itse en ole salannut kuin esimerkiksi kalliita kertaostoksia tai rikkimenneitä tavaroita. Sellaisia helpompia asioita. Mutta kukin tyylillään.
Okei.. Sitä pelkäänkin, että tällaisia salaisuuksia ei "normaaleissa" suhteissa ole. Huoh. En tiedä, pitäisikö yrittää itsekin unohtaa asia ja päättää, ettei tule koskaan kertomaan vai yrittää rohkaistua ja kertoa, loukkaamisenkin uhalla.
-Ap
Totta kai voit kertoa asiasta miehelle. Kun kyseessä on noinkin vaikea asia, en kokisi omituisena että et ole siitä aikaisemmin halunnut puhua. Täytyy olla aika sydämetön, jos sellaisesta suuttuu.
Ehkä yrität vaan istuttaa miehen pöydän ääreen ja sanot, kuinka haluat nyt kertoa jotain sinulle tärkeää asiaa, josta et ole aikaisemmin uskaltanut puhua?