Miksi välittäisin ympäristöstä?
Miksi tekisin ympäristötekoja? Mitä minulle kuuluu, vaikka kaikki eläimet ihmiskunta mukanaan kuolisi sukupuuttoon? Mitä merkitystä ilmastonmuutoksella on minulle sitten, kun olen kuollut?
Perustelkaa, miksi minun pitäisi välittää?
Kommentit (41)
No etkö sä tykkää kauniista luonnosta, missä ei ole roskia? Minä nautin siitä ja tykkään kuunnella lintujen laulua, millään rahalla ei pysty mittaamaan sitä, mitä siitä saan. En halua sen koskaan loppuvan enkä niiden lintujen kärsivän. Oletko jotenkin masentunut? Eikö sinulle tule paha olo, jos näet vaikka kaljapahveja ojan pohjalla? Eikö sinua haittaa, että sinun jälkeen elävät jääkarhut menettäisivät pentunsa?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 14:48"]
Miksi tekisin ympäristötekoja? Mitä minulle kuuluu, vaikka kaikki eläimet ihmiskunta mukanaan kuolisi sukupuuttoon? Mitä merkitystä ilmastonmuutoksella on minulle sitten, kun olen kuollut?
[/quote]
ihan turhaa, ole enemmin oma itsesi. Muistakaa myös että paskainen maailma pitää siivota eli töitä on tiedossa ainakin tulevaisuudessa :)
Koska sinulla ei ole pelkästään oikeuksia tässä maailmassa, vaan myös velvollisuuksia.
Ihmisten määrittämät lait asettavat meille velvollisuuksia huolehtia yhteisestä elinympäristöstä, eläimistä ja luonnosta, jotta myös sellaiset henkilöt, joita ei muuten kiinnosta, tekisivät edes lain edellyttämän minimin.
Ihmisillä on tietoisuus, äly ja omatunto -miksi et käyttäisi täysillä ihmisyyden perusominaisuuksia?
On sinun velvollisuutesi pitää huolta ympäristöstä ja luonnosta.
On sinun velvollisuutesi puolustaa ympäristöä, koska sillä ei ole omaa ääntä.
Et ole syntynyt tänne vain vaatimaan: "minä minä minä".
Maapallomme on ollut olemassa miljardeja vuosia ennen sinua, ennen itsekästä ihmiskuntaa, joka on kokenut oikeudekseen ryöstää kaiken mitä evolutiivinen kehitys on meille suonut.
Olet harvinaisen vastenmielinen ihminen, onneksi en tunne kaltaisiasi ja toivottavasti et lisäänny ja jatka tuota kuvottavaa geeniperimää tuleville sukupolville.
Jotta saisimme puhdasta ruokaa ja vettä vastaisuudessakin.
Jotta saisimme nauttia puhtaasta ilmasta vastaisuudessakin.
Jotta lapsemmekin saisi elää terveinä ilman yletöntä saaste- ja myrkkykuormitusta.
Sinun kannattaisi mennä vaikka johonkin Kiinan suurimpiin kaupunkeihin pahimpaan saasteaikaan ja tutustua siihen, miten siellä suuri osa pohjavedestä on jo täysin käyttökelvotonta, rannikko pilalla, ruuassa ihan ties mitä jäämiä. Avaisi kummasti silmiä.
Siksi, että jos kaikki olisivat kuten sinä, et sinäkään viihtyisi tällä maapallolla.
Koska useimmilla ihmisillä on sisäänrakennettu moraalin taju?
Dinosauruksetkin on kuollu sukupuuttoon ja meillä menee silti melko hyvin.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 14:50"]Onko sulla kakaroita? Jos on, niin onko kiva jättää heille paskainen maailma?
[/quote]
Ei ole eikä tule. Lapsen hankinta on muuten kaikkein pahinta, mitä ympäristön kannalta voi tehdä. Hankkimalla lapsen lisäät maailman kuormitusta yhden kokonaisen ihmiselämän verran, kun taas minä lapsettomana säästän planeettaa saman verran.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 14:54"]No etkö sä tykkää kauniista luonnosta, missä ei ole roskia? Minä nautin siitä ja tykkään kuunnella lintujen laulua, millään rahalla ei pysty mittaamaan sitä, mitä siitä saan. En halua sen koskaan loppuvan enkä niiden lintujen kärsivän. Oletko jotenkin masentunut? Eikö sinulle tule paha olo, jos näet vaikka kaljapahveja ojan pohjalla? Eikö sinua haittaa, että sinun jälkeen elävät jääkarhut menettäisivät pentunsa?
[/quote]
Miten millään on merkitystä, kun olen kuollut? Enhän ole silloin välittämässä niistä karhuista.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:13"]Koska sinulla ei ole pelkästään oikeuksia tässä maailmassa, vaan myös velvollisuuksia.
Ihmisten määrittämät lait asettavat meille velvollisuuksia huolehtia yhteisestä elinympäristöstä, eläimistä ja luonnosta, jotta myös sellaiset henkilöt, joita ei muuten kiinnosta, tekisivät edes lain edellyttämän minimin.
Ihmisillä on tietoisuus, äly ja omatunto -miksi et käyttäisi täysillä ihmisyyden perusominaisuuksia?
Maapallomme on ollut olemassa miljardeja vuosia ennen sinua, ennen itsekästä ihmiskuntaa, joka on kokenut oikeudekseen ryöstää kaiken mitä evolutiivinen kehitys on meille suonut.
[/quote]
Mihin laki minut velvoittaa?
Miksi luettelemasi asiat ovat velvollisuuksiani? Kuka minut velvoittaa?
Tietenkin olen syntynyt vaatimaan itselleni kaiken minkä voin - niin luonto toimii, oli kyse sitten levittäytyvistä rikkaruoista tai eläinpopulaatioista: ne pyrkivät hankkimaan niin paljon elintilaa kuin voivat.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 14:48"]
[/quote]
Koska tuolla asenteella sinut leimataan joko kiukuttelevaksi teiniksi tai wannabe-kovis-menestyjäksi. Kummastakaan lähtökohdasta ei ole kovin antoisaa lähteä rakentamaan ihmissuhteita.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:16"]Olet harvinaisen vastenmielinen ihminen, onneksi en tunne kaltaisiasi ja toivottavasti et lisäänny ja jatka tuota kuvottavaa geeniperimää tuleville sukupolville.
[/quote]
En lisäännykään toisin kuin sinä, ympäristörikollinen.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:16"]Olet harvinaisen vastenmielinen ihminen, onneksi en tunne kaltaisiasi ja toivottavasti et lisäänny ja jatka tuota kuvottavaa geeniperimää tuleville sukupolville.
[/quote]
Enkä sanonut, etten tee ympäristötekoja vaan kysyin miksi niitä pitää mielestänne tehdä. Tätähän sinä et ymmärtänyt, joten haista vittu.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:22"]Jotta saisimme puhdasta ruokaa ja vettä vastaisuudessakin.
Jotta saisimme nauttia puhtaasta ilmasta vastaisuudessakin.
Jotta lapsemmekin saisi elää terveinä ilman yletöntä saaste- ja myrkkykuormitusta.
Sinun kannattaisi mennä vaikka johonkin Kiinan suurimpiin kaupunkeihin pahimpaan saasteaikaan ja tutustua siihen, miten siellä suuri osa pohjavedestä on jo täysin käyttökelvotonta, rannikko pilalla, ruuassa ihan ties mitä jäämiä. Avaisi kummasti silmiä.
[/quote]
Edelleen: mitä se minua liikuttaa, miten tulevat ihmiset elävät? Kun olen kuollut, olen kuollut, eikä silloin elävien ihmisten oloilla ole minun kannaltani enää merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:43"]
[/quote]
Enkä sanonut, etten tee ympäristötekoja vaan kysyin miksi niitä pitää mielestänne tehdä. Tätähän sinä et ymmärtänyt, joten haista vittu.
[/quote]
Tuohon olen pyrkinyt nyt 31 vuotta. Tuloksetta.
M31
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 14:48"]
[/quote]
Koska tuolla asenteella sinut leimataan joko kiukuttelevaksi teiniksi tai wannabe-kovis-menestyjäksi. Kummastakaan lähtökohdasta ei ole kovin antoisaa lähteä rakentamaan ihmissuhteita.
[/quote]
Mihin tarvitsen ihmissuhteita? En minä kaipaa niitä enkä liioin välitä, mitä ihmiset minusta ajattelevat.
Koska elinympäristön heikkeminen voi muuttaa elämän aika paskamaiseksi jo sinun elinaikanasi.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:13"]Koska sinulla ei ole pelkästään oikeuksia tässä maailmassa, vaan myös velvollisuuksia.
[/quote]
Mihin laki minut velvoittaa?
Miksi luettelemasi asiat ovat velvollisuuksiani? Kuka minut velvoittaa?
Tietenkin olen syntynyt vaatimaan itselleni kaiken minkä voin - niin luonto toimii, oli kyse sitten levittäytyvistä rikkaruoista tai eläinpopulaatioista: ne pyrkivät hankkimaan niin paljon elintilaa kuin voivat.
[/quote]
Esim. Suomen perustuslaki.
En ala sinua enempää kouluttamaan. Olet sivistymätön.
Onko sulla kakaroita? Jos on, niin onko kiva jättää heille paskainen maailma?