Voiko minut lähettää tällaisesta syystä nuorisokotiin?
Olen 16v tyttö ja tunnustin vanhemmilleni olevani biseksuaali.
Vanhemmat ovat uskonnollisia ja varsinkin isä haluaa/aikoo laittaa minut nuorisokotiin. En saa tavata edes kavereita. Puhelin on otettu pois. Äidin/isän puhelimesta saan soittaa jos on jotain tärkeää.
Olen luvannut että pidän asian salassa. Silti isä uhkaa että joudun laitokseen. Äiti ei uskalla sanoa isälle vastaan. Silti pelkään että joutuisin pois kotoa.
Kommentit (29)
Ei voi. Mene puhumaan koulukuraattorille joulun jälkeen. Toki kiinnostaa minuakin mistä tänne kirjoittelet.
Jos et ole provo, tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus heti.
Vierailija kirjoitti:
Millä kirjoitat tänne jos puhelin on otettu pois?
Kuinka v *tun vaikeaa on ymmärtää että toiset ihmiset käyttävät internettiä pöytäkoneella, kunnon tuolilla selkä suorassa istuen, isolta ruudulta ja kunnollista näppäimistöä käyttäen?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Mene puhumaan koulukuraattorille joulun jälkeen. Toki kiinnostaa minuakin mistä tänne kirjoittelet.
Ihan oikeasti :DDD Ihmiset ei ole kuulleet, että on olemassa pöytätietokoneita? Uskoni ihmiskuntaan rapisee hiljalleen olemattomiin.
Ap, ei. Eri asia jos itse haluat ympäristöön joka on sallivampi mitä tulee seksuaalisiin taipumuksiisi. Silloin nuorisokoti ja lastensuojelun jälkihuolto voivat jopa olla positiivinen asia, jos koulu sujuu.
Tuomitsevat uskonnolliset vanhemmat voivat vaarantaa nuoren mielenterveyden. Tässä on näemmä käymässä juuri niin joten voit tehdä itsestäsi lasun. En ymmärrä miksi haluaisit asua kivikaudella elävien vanhempiesi kanssa.
Sun kohdalla ei kyse liene joutumisesta laitokseen vaan pääsemisestä. Mieti sitä hetki.
Oma lapseni pitää oman sukupuolensa edustajista. Minä tuen häntä, en tuomitse enkä ole hetkeäkään tuomitsemista edes miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimella soitetaan puheluita ja laitetaan tekstareita. Nettiä käytetään tietokoneella. Onko sinulla raukalla edes kunnollista sähköpostiosoitetta?
Miten saat olla netissä, jos yhteydenpitoa rajoitetaan? Kai vanhempasi hoksaavat, että voit tehdä tietokoneella kutakuinkin samat asiat kuin puhelimellakin.
Ei, tietysti sijaisperheeseen voit päätyä, jos vanhemmat eivät mitenkään halua pitää sinua kotona. Mutta sellainen ei ole nuorelle mikään rangaistus.
Ja tällaisessa kodissa onkin juu varmaan ilo ylimmillään kun teini kirjoittelee pöytäkoneella av:lle seksuaalisesta suuntautumisestaan. Koneen käyttöä vahditaan varmasti.
Vastaus kysymykseen: ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti :DDD Ihmiset ei ole kuulleet, että on olemassa pöytätietokoneita? Uskoni ihmiskuntaan rapisee hiljalleen olemattomiin.
Ei nää älyluurien käyttäjät osaa ajatella itse , eivät edes hakea tietoa sillä luurilla.
Mun uskoni nuorempiin sukupolviin rapisi jo ajat sitten. Nää 1980-luvulla ja sen jälkeen syntyneet ovat aikas ulalla.
mene kylille bileisiin ja hankkiudu raskaaksi menee biseksualisuudestakin samalla maku kun saa munaa
Miksi tuollaisia pitää vanhemmille kertoa.
Ap. Olet vasta 16 v. Tuo ikä ei välttämättä vielä kerro todellista seksuaalista taipumustasi. Odota vielä pari vuotta. Isäsi tekee tuon rakkaudesta ja voi olla oikeassakin, mutta ei osaa kertoa, että toivoo sinulle hyvää. Minulla on tytär, joka sanoi sinun iässäsi olevansa lesbo. Nyt 23-vuotiaana seurustelee pojan kanssa. Seksuaalinen identiteetti kehìttyy vähitellen ja vaiheittain.
En ymmärrä miksi nykyään täytyy kertoa jo 16-vuotiaana, että mitä suuntausta edustaa, etenkään jos ei ole vielä edes seurustelukumppania. En ole katsonut tarpeelliseksi koskaan kertoa kenellekään, että olen hetero. On käynyt selväksi aikanaan.
Mikä pakko on teinin suuntautua mihinkään? Ehtii kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi nykyään täytyy kertoa jo 16-vuotiaana, että mitä suuntausta edustaa, etenkään jos ei ole vielä edes seurustelukumppania. En ole katsonut tarpeelliseksi koskaan kertoa kenellekään, että olen hetero. On käynyt selväksi aikanaan.
Ihanko totta vertaat noita asioita keskenään? Kaikista oletetaan heteroutta. Siksi heteron ei tarvitse kertoa olevansa hetero. Ei keneltäkään pojalta koskaan kysellä, että onkos hänellä jo poikaystävää tai että onko tavannut ketään kivaa poikaa. Ja kyllä monet ihastuvat jo ala-asteella. Kyllä sitä tietää, ihastuuko omasn vai vastakkaiseen sukupuoleen, vai molempiin.
Joskus kyllä turhauttaa, kun ihmiset eivät ole valmiita käyttämään aivojaan.
Outoa, että uskonnollisessa perheessä puhelin otetaan pois, mutta tietokonetta annetaan vapaasti käyttää?
Ei nyt kuulosta ihan tositarinalta.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että uskonnollisessa perheessä puhelin otetaan pois, mutta tietokonetta annetaan vapaasti käyttää?
Ei nyt kuulosta ihan tositarinalta.
Tietokoneen käyttöä voi valvoa tarkemmin. Näin meillä tehtiin kun lapsen netin käyttö alkoi lipsua luvattomille teille.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole provo, tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus heti.
Silloinhan hän joutuu sinne lastenkotiin huostaan. Ääliöitä neuvoja.