Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PORIN JUOKSUKOULUN vetäneet, help, kokemuksia!

Vierailija
23.05.2014 |

Eli, mun pitäisi nyt su juosta se 5 km.

(Lähtötaso oli todella huono eli 2min. hölkättyä olin ihan puhki.)

No, esim. eilen oli se 12 + 12 min. juoksu, ja en tiedä, juoksin siinä ajassa ehkä joku 2-2,5 km. (siis hölkkäsin, ihan kävelyvauhtia).

En tajua miten jaksan yhtäkkiä hölkätä 5km.

Sehän vie mun vauhdilla varmaan tunnin.

Miten teillä on ollut tässä vaiheessa, eli paljon olette menneet noilla pätkillä ennen sitä päivää kun pitäisi jaksaa se 5km?

Entä juoksetteko (Hölkkäättekö) aina koko matkan, mietin että voisiko ne ylämäki osuudet (vähän lievemmätkin ylämäet) kävellä...?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kehitellä itse siihen väliviikon, jonka aikana juokset 3km ja 4km lenkkejä.

Vierailija
2/7 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no vähän sitä ajattelin, että jos en vaan jaksa su se 5km, niin pakkohan seonsitten vaikka toistaa tätä samaa viikko-ohjelmaa kunnes jaksan sen 5km... tuntuu vaan niin tylsältä :( jäädä junnaamaan, siis oisinko mä niin luuseri etten pysty noudattamaan edes noin "helppoa" ohjelmaa

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlemapsista katsoin ja se 24 minuutissa hölkkäämäni matka oli n. 2,5-2,6 km

eli melkein tunti pitäisi jaksaa hölkätä pian, jotta sen 5km ehtisi vetää... kun tuo 24 min. on tähän mennessä paras (ja siinä kävelin pari kertaa kun oli ylämäkeä)

ap

Vierailija
4/7 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni siinä ohjeessa oli kaks viikkoa ennen 5km juoksua, että juokset jo 2, 5km ja koko lenkin pituus on 5km. Juu ei ollu mun vauhdilla. Sillä viikolla kun se vitonen piti juosta mulle tuli rasitusvammana joku tulehdus jalkapöytään, ja parannellessa meni yli kuukausi ja siihen jäi multa koko juoksukoulu.

Vierailija
5/7 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulla on ollut rasitusvamma jalkapöydässä jo kohta vuoden... :( tosi kipeä jos vääntää mutta pystyn jotenkni kävellä ja hölkätä..

pitäisi ostaa kunnon lenkkarit, hölkkäsin eka jollain ulkomailta ostetuilla 10 euron feikkitennareilla, nyt otin sisä aerobic-kengät...

lisäksi mulla on pronaatiota (2 eri fysioterapeuttia katsonut), ja polvikin kipeytyy lisäksi.

ei vaan tekisi mieli maksaa yli 100 eur sellaisista kunnon lenkkareista (140 eur oli yhdet mitä katsoin), mutta kai se on kohta pakko...

ap

Vierailija
6/7 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedin tuossa juoksukoulussa useammankin viikon kahteen kertaan ja lisäksi pidin "väliviikkoja" jolloin vaan kävelin ja kävin vesijuoksemassa. Nykyään juoksen 5-15km lenkkejä eikä koskaan ole ollut isompia rasitusvammoja. Yhtenä syynä siihen pidän sitä, että rapakuntoisena maltoin tosiaankin aloittaa tarpeeksi rauhallisena.

Vierailija
7/7 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli silloin 200 € lenkkarit (tosin maksoin niistä vain 50 € kun oli -50% ja hiukan avustusta työnantajalta) ja se rasitusvamma oli niin paha etten pystynyt kunnolla edes kävelemään.

Mä lepäsin koiven kuntoon ja aloin lenkkeilyn uudelleen kuunnellen kroppaa. Sittemmin vaihdoin n.100 € kenkiin ja ne on mun jaloille paljon paremmat.

Perusvaivana mulla on rustovaurio toisessa polvessa ja kierukkavamma toisessa, lisäriesaa antaa yliliikkuvat nivelet mm. lonkka ei aina pysy ihan paikoillaan. Hölköttelemällä olen saanut pidettyä kivut poissa.

-5-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi