Tuttavapariskunta tarjoili meille meidän viime vuonna tuoman tuliaispunkun jääkaappikylmänä
Klassinen helmiä sioille -tapaus. Kyseessä oli kuitenkin hieman paremman väen punkku sieltä ylimmältä hyllyltä. Ihan on pilalla jääkaappikylmänä.
Kommentit (50)
Kunnon viinit paranee vanhetessaan, jos oli halpista niin oma moka. Ja punaviiniä voi tarjoilla kylmänäkin. Olen törmännyt tähän unkarissa ja etelä-ranskassa. Hämmästyin kun punaviinissä oli jäitä jota ronkin sitten sormilla pois.
Kyllähän se siinä lasissa lämpimänä jos ei heti loiskauta koko lasillista suuhunsa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon viinit paranee vanhetessaan, jos oli halpista niin oma moka. Ja punaviiniä voi tarjoilla kylmänäkin. Olen törmännyt tähän unkarissa ja etelä-ranskassa. Hämmästyin kun punaviinissä oli jäitä jota ronkin sitten sormilla pois.
Osaatko lukea? Oli laatuviiniä. Ja turha mussuttaa mulle, että punkkua juodaan myös kylmänä. Minä en juo.
Punkun suosituslämpötila on hieman jäähdytett---
Ääh en jaksa. Miksi avaatte tällaisia ketjuja?
Vierailija kirjoitti:
Punkku laitetaan huoneenlämmöstä jääkaappiin about puoli tuntia ennen tarjoilua, mäntti. Tämä pullo oli ollut siellä ainakin vuorokauden, koska oli jääkylmää. AP
Minä tykkään että viini on kylmää. Jäitä en laittaisi mutta laitan jo edellisenä päivänä jääkaappiin jos aion lasillisen ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkku laitetaan huoneenlämmöstä jääkaappiin about puoli tuntia ennen tarjoilua, mäntti. Tämä pullo oli ollut siellä ainakin vuorokauden, koska oli jääkylmää. AP
Ei jeesus oikeasti. Sitähän minä tuossa aloin virkata sinulle. Mutta sitten väsyin koska ihan pelleä avata tällainen ketju. Ei jeesus taivaassa että pitää pienestäkin aivon pierusta avata ketjut tänne.
Kyllä minä tiedän että punaviini jäähdytetään hetken. Se että kyläilyperheesi ei tiedä ei tarkoita että sinun pitää julistaa poikkeustila omaan elämääsi. Facepalm ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on sinulla snobilla ongelmat. Kuvottava nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on sinulla snobilla ongelmat. Kuvottava nainen.
Nainen??? Päättelitkö mun sukupuolen jostain? AP
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään että viini on kylmää. Jäitä en laittaisi mutta laitan jo edellisenä päivänä jääkaappiin jos aion lasillisen ottaa.
Ai ole minun vikani, ettet ymmärrä viineistä mitään. AP
Lol mikä ämmä olet.
Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa:
1. He pitivät viinistä, joten ostavat sitä nyt. Ei ollut sama pullo.
2. Oli sama pullo, jota olivat säästäneet tärkeille vieraille kerta oli muka "paremman väen" juoma.
Miten voisit loukkaantua kummastakaan vaihtoehdosta?
Vierailija kirjoitti:
Lol mikä ämmä olet.
Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa:
1. He pitivät viinistä, joten ostavat sitä nyt. Ei ollut sama pullo.
2. Oli sama pullo, jota olivat säästäneet tärkeille vieraille kerta oli muka "paremman väen" juoma.
Miten voisit loukkaantua kummastakaan vaihtoehdosta?
En loukkaantunut kummastakaan. En loukkaantunut ollenkaan. Mutta tiedän ettei kannata viedä jatkossa kallista punkkua, kun eivät osaa sitä oikein tarjoilla.
Taas joku juuri ja juuri teinistä varttunut besserwisser :D
Tapoja juoda viinejä on monia. Jos pitää lämpimämmästä, antaa sen hetken hengähtää lasissa ja vaikka lämmittää pitämällä lasin pesää kämmenellään. Paljon parempi niin kuin että viini olisi liian lämmintä. Kylmäksi sitä ei saa siinä tilanteessa enää.
Ja vaikka viini sinun mielestäsi oli väärin tarjoiltu (ei kyllä ollut), paljon suurempi etikettimoka on moittia isäntäväkeä!
Ehkä olikin paljon paremman väen kosto. Veitte viime vuonna sekundapunkkua ja nyt keksivät miten litkusta pääsee eroon. Litkiväkö hekin sitä, vai ottivako omaa Richard Nixon-paperipussiviiniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea? Oli laatuviiniä. Ja turha mussuttaa mulle, että punkkua juodaan myös kylmänä. Minä en juo.
Ai kauheeta pakottivatko he sun juomaan viiniä. Eikö mitään muuta juotavaa ollut tarjolla.
Hassua, teidän tuomanne punkun... no eivätpähän selvästi ole mitään dokuja.