Naisen parasta ennen päiväys ja lasten saaminen?
Mikä on mielestänne yläikäraja naiselle jota kannattaa alkaa treffailemaan jos tarkoituksena on perheen perustaminen ja lasten saaminen? Olen miettinyt että onko 37-38 vuotta naiselle jo liikaa?
Kommentit (47)
Jos tosissasi haluat lapsia, pitää varata kumppaniin tutustumiseen yli vuosi. Kun molemmat ovat asiaan valmiita, menee järjestelyyn ja yritykseen toinen vuosi. Jos toivoo useampaa lasta, tulee lisääntymiseen varata useampi vuosi. Kun sitten otat huomioon naisen hedelmällisyyden heikentymisen 35 ikävuodesta eteenpäin, päädyt etsimään max 31-v. naista. Tai sitten rakastut 40-vuotiaaseen, joka tuleekin heti raskaaksi ja saatte kaksoset. Elämää ei voi tarkasti suunnitella. Tulee yllätyksiä hyvässä ja pahassa. Kuuntele sydäntäsi! Jos tähtäät parhaaseen terveystodennäköisyyteen lapsen suhteen, äidin tulisi olla 27-v. Näin sanottiin aikoinaan genetiikan luennoilla. Plen lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen hedelmällisyys alkaa laskea 25-vuotiaana. 35-vuotiaana se romahtaa. Sinulle ikävä homma tietty on, että parikymppiset naiset useimmiten eivät ole kiinnostuneita nelikymppisistä paloista. Siksi miehenkin kannattaisi olla asialla hyvissä ajoin.
Ei romahda. Ei edes tilastojen valossa. Olen yli 35 ikäisenä saanut vielä 3 lasta lisää.
No todellakin romahtaa, se on lääketieteellinen fakta. Toki osa raskautuu helposti, mutta mitä vanhempi nainen, sitä suuremmaksi kasvaa ongelmien todennäköisyys. Mitä ihmeen tilastoja oikein mahdat lukea?
Yli 35-vuotiaiden raskaudet ovat usein pitkän ja sitkeän yrityksen tulosta ja/tai niitä on avitettu lääketieteellisesti.
Ja typerintä on käyttää itseään esimerkkinä. Ei se, että itse tulit helposti raskaaksi, todista mitään. Omalla miehelläni on erittäin vähän siittiöitä. Silti tulin raskaaksi suhteellisen nopeasti. En silti lähtisi väittämään, että miehen siittiömäärällä ei olisi mitään väliä.
En ihan ymmärrä tätä ikähysteriaa. Sukulaisnainenkin yli 4-kymppisenä koko elämän kestäneen sinkkiuden päätteksi yhtäkkiä löysikin komean ja kivan miehen ja plops heillä on nyt kaksi lasta. Nainen on tosi kiva ja lunki ja kivannäköinen myös, en ymmärrä miten ei loksahtanut kenenkään kanssa aiemmin. Melkein tekisi mieli ihmetellä että miten hänen miehensä on ollut vapaalla noin pitkään koska hän on yhtä hyvännäköinen ja hyvätapainen.
Asiat vain menee ja tilastoista fiksaavat vain aiheuttaa itselleen ripua tai muuta.
Bonus: kuinka moni parikymppisenä solmittu liitto päättyy eroon? Ahaa, gotcha. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen hedelmällisyys alkaa laskea 25-vuotiaana. 35-vuotiaana se romahtaa. Sinulle ikävä homma tietty on, että parikymppiset naiset useimmiten eivät ole kiinnostuneita nelikymppisistä paloista. Siksi miehenkin kannattaisi olla asialla hyvissä ajoin.
Ei romahda. Ei edes tilastojen valossa. Olen yli 35 ikäisenä saanut vielä 3 lasta lisää.
No todellakin romahtaa, se on lääketieteellinen fakta. Toki osa raskautuu helposti, mutta mitä vanhempi nainen, sitä suuremmaksi kasvaa ongelmien todennäköisyys. Mitä ihmeen tilastoja oikein mahdat lukea?
Yli 35-vuotiaiden raskaudet ovat usein pitkän ja sitkeän yrityksen tulosta ja/tai niitä on avitettu lääketieteellisesti.
Ja typerintä on käyttää itseään esimerkkinä. Ei se, että itse tulit helposti raskaaksi, todista mitään. Omalla miehelläni on erittäin vähän siittiöitä. Silti tulin raskaaksi suhteellisen nopeasti. En silti lähtisi väittämään, että miehen siittiömäärällä ei olisi mitään väliä.
Eri kommentoi tässä että tilastot nykyään johtuu enemmän ihmisten paremmasta ehkäisynsaatavuudesta kuin hedelmällisyydestä. Ennen vanhaan oli ihan normaalia pukata muksuja hyvin vanhaksi.
Se mikä merkkaa on se haluaako se nainen lisääntyä just sun kanssa.
En ole varma kannattaako just sun siirtää geenejäsi eteenpäin. Todennäköisesti ei.
Jos sinusta ihmisillä on 'parasta ennen päiväys', pysy yksin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinusta ihmisillä on 'parasta ennen päiväys', pysy yksin vaan.
No tämä todellakin terveisin ohis.
Riippuu omasta iästäsi ja jonkun verran muista ominaisuuksistasi. Todennäköisesti alle 30 v on varmin, mutta mikäli olet itse luokkaa 45, niin 20 v nuoremman naisen pokaaminen on aika epärealistista ellet ole rikas ja/tai julkkis. Silloin sinulla on paremmat mahdollisuudet saada lapsi sen todellisen 38-v naisen kanssa kuin parikymppisen mielikuvitusnaisen kanssa. Jos taas itse olet 30-35, niin tähtäisin max 30 v naisiin mikäli koet että sinulla on varaa valkata.
Itse tapasin kumppanini kun molemmat oltiin 32. Hirveällä kiireellä yhteen ja naimisiin, häämatkan jälkeen ehkäisy pois ja kolme lasta pienellä ikäerolla ennen kuin täytettiin 40. Jos voisin valita uudelleen niin mieluummin olisin nauttinut pariskuntavuosista rauhassa 5-10 vuotta ja sitten vasta lapset. Ja kukaan ei sano että lapsia on mahdollista saada sen ikäisenä kuin minä sain. 2 vanhinta syntyi sen ikäisenä, että mikäli ei olisi luomuna natsannut niin julkisella ei olisi enää hoitoja tarjottu. Ystäväni taas kävi pitkäikäiset hoidot läpi liki kymmenen vuotta nuorempana. Mikäli hän olisi odottanut yhtä kauan kuin minä, ei hänellä olisi lapsia.
Olisi hyvä seurustella 3-5 vuotta ennen lapsen hankitaa. Itselleni raja olisi siksi 30-vuotias nainen, jos lapsia lisää tahtoisin vielä. M40
Parasta ennen 30v, viimeinen käyttöpäivä 35v.
En ikinä hankkisi lapsia yli 40 vuotiaan kanssa. Lähipiirissä kaikki jollain lailla häiriöisiä. Mulle ihan ok, jos muiden lapset ovat, mutta haluan ettei oma lapsi ole. Jos voin itse ehkäistä. Ei muutenkaan kyllä kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Joku mummoäiti hakusessa? Tuossa iässä on lapset jo teinejä vähintään.
Tämä. Nuorena ehtii kun ei naiset kuitenkaan mitään tekoälyn kehittämistä opiskele.
Vierailija kirjoitti:
Joku mummoäiti hakusessa? Tuossa iässä on lapset jo teinejä vähintään.
teinejä?!?!
Jossain kouluttamattomien teiniäitien maailmassa varmasti noin.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä hankkisi lapsia yli 40 vuotiaan kanssa. Lähipiirissä kaikki jollain lailla häiriöisiä. Mulle ihan ok, jos muiden lapset ovat, mutta haluan ettei oma lapsi ole. Jos voin itse ehkäistä. Ei muutenkaan kyllä kiinnostaisi.
Kyllähän häiriöiden todennäköisyys kasvaa iän myötä. Jos niitä ei ole, niin kypsä ja kouluttautunut äiti voi tarjota paremmat olot lapselle kuin joku nuorempi rivipirkko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän häiriöiden todennäköisyys kasvaa iän myötä. Jos niitä ei ole, niin kypsä ja kouluttautunut äiti voi tarjota paremmat olot lapselle kuin joku nuorempi rivipirkko
Miten ei muka kouluttautunut nainen ehtisi tekemään lapsia säälliseen aikaan? Ainakin useimmat omassa lähipiirissä ovat ehtineet.
Olen kätilö, ja eniten vammaisia lapsia tulee alle 20-vuotiaille synnyttäjille. Alle 21-vuotiaiden miesten siittiöt ovat huonolaatuisia, eli vammaisia lapsia tulee paljon. Ikävälillä 21-40 vammaisia lapsia tulee vähän, miehen iän mentyä yli 40 alkaa taas vammaisten lasten määrä lisääntyä hivenen. Naisen ikä ei ole niin oleellinen, vaikka aina siitä vaahdotaan. Ulkomailla aiheesta on tehty paljon tutkimuksia ja näihin tuloksiin on tultu. Suomessa näistä uutisoidaan ehkä sadan vuoden sisällä, meillä on niin loistavan ajankohtaista tiedettä...
Esimerkiksi myytti naisen hedelmällisyyden laskusta 35-vuotiaana perustuu 1800-luvun Ranskan tutkimuksiin, siellä ensikertalaisille ei syntynyt lapsia juurikaan yli 35-vuotiaana. Ihmiset olivat ehkä hieman huonommassa kunnossa silloin, ja lisäksi harva nainen meni ensimmäistä kertaa naimisiin yli 35-vuotiaana, sillä jo 25-vuotias oli vanhapiika. Tämän tutkimuksen valossa sitten Suomessa puhutaan naisen hedelmällisestä iästä. Saa googlettaa itse, jos ei minua usko.
Vierailija kirjoitti:
Noin 50-vuotiaana yleensä alkaa menopaussi. Tosin kun naisten arvostus ap:lla on noin olematon niin suosittelen omaa kättä ja vapaaehtoista lapsettomuutta.
Ei tämä ole arvostus kysymys. Haluaisin oman ikäisen naisen tai voi nainen olla parivuotta vanhempikin. Mutta valitettavasti tällöin jäävät lapset liian suurella tonennäköisellä haaveeksi. Ei tämä ole minulle mikään herkku tilanne vaan kärsin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Parasta ennen 30v, viimeinen käyttöpäivä 35v.
Mikä ihmeen Hugh Hefner siellä kirjoittelee? Fakta on että jos herralla ei ole mansionia, dollareita tai et ole outo Danny, olet tuolla luonteellasi yksin. Turha luulla edes että on varaa valita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ei muka kouluttautunut nainen ehtisi tekemään lapsia säälliseen aikaan? Ainakin useimmat omassa lähipiirissä ovat ehtineet.
Koska valtaosa valmistuu nykyään vasta ennen kolmeakymppiä. Sen jälkeen etsitään vakityö ja asemaa, jotta lapset on myös varaa elättää. Jos heti yliopiston jälkeen hankit ne, cv:ssä on koulun jälkeen vain 4 v lastenhoitokokemusta
Mites sitten jos on läski kaksikymppisenä ja laihtuu sen jälkeen?
Ja mites sitten se itse kasvatustehtävä ja pätevyys siihen. "Äiti, miksi sinä hakkaat minua?" "Koska olen tosi laiha ja nuori! Shut up poika!"