Aika ankeaa että kukkakauppakin on tänään klo 15 saakka auki.
Soisin kyllä sen henkilökunnalle joulurauhaa kun eihän kukat ole mitenkään pakollisia edes.
Kommentit (19)
Tuossa vieressä ainakin omistaja itse on töissä.
Kauppiaat itse paiskovat töitä tänään. Varmasti hyvä kauppapäivä heille.
Mun äiti oli aina töissä jouluaattona 16 saakka ja joulupäivänä avasi liikkeen kahdelta. Ei ulkopuolisia työntekijöitä, vain me perheenjäsenet, isä oli usein apuna tai kuljetti tavaroita, kotona oli osa varastosta. Me veljen kanssa oltiin aattona kotona ja huolehdittiin ruuat ja viime hetken siivoukset alle teini-ikäisestä alkaen. Joulupäivä oli aina se vuoden tuottoisin päivä. T. pikkukauppiaan tytär ajalta, jolloin tavalliset isot kaupat olivat vielä pyhinä kiinni, mutta pienillä oli vapaampaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti ole Kukkatalossa kauppiaat itse töissä tänään. Sehän on ketju!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti ole Kukkatalossa kauppiaat itse töissä tänään. Sehän on ketju!
Kyllä ketjuissakin on kauppiaita. En tiedä millä perusteella Kukkatalo toimii, mutta esim. R-kioskeissa on sekä omistajayrittäjiä että ketjun omia kioskeja. Samoin kotipizzoissa on aina yrittäjä. S-ryhmä on osuuskunta, jossa ei ole yrittäjiä, mutta esim. franchising yritykset on ketjuyrityksiä, silti niissä on omistajayrittäjä.
Idiootti!
Vuoden paras kauppapäivä. Enemmän kauppaa kuin kuukauden muina päivinä yhteensä!
Sossun luukulleko kauppias ja myyjät?
Joulurauhalla ei makseta laskuja ja muita menoja. Siksi ovat auki yhtenä vuoden tuottoisimmista kauppapäivistä.
Joulu on yksi parhaista kukkien myyntisesongeista. Typerää pistää puoti kiinni noin aikaisin. Vielä vähän joulurounaa ja viime hetken lahjoja myyntiin niin avot.
Kukat ei pakollisia? Tuolla logiikalla ei ole tulot eikä omien laskujen maksaminenkaan pakollista. Senkin idu.
Miten niin ankeaa? Klo 15 jälkeen ehtii vallan hyvin joulunviettoon, iltahan on vasta alussa. Kukat ovat vieläpä sellainen tuote, että ne ovat parhaimmillaan tuoreina eikä viikkoja etukäteen hankittuina.
Vierailija kirjoitti:
Joulurauhalla ei makseta laskuja ja muita menoja. Siksi ovat auki yhtenä vuoden tuottoisimmista kauppapäivistä.
Aattohan on normaalli arkipäivä. Jostain oudosta syystä Suomessa juhlitaan aattohan eikä varsinaista juhlapäivää esim. Joulu ,uusi vuosi, vappu, juhannus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattohan on normaalli arkipäivä. Jostain oudosta syystä Suomessa juhlitaan aattohan eikä varsinaista juhlapäivää esim. Joulu ,uusi vuosi, vappu, juhannus.
Onneksi maailma Suomen ulkopuolella ei ole yhtään outo...
Kukkakauppiaat nauraa koko matkan pankkiin. Niille joulu on pieni lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Kukkakauppiaat nauraa koko matkan pankkiin. Niille joulu on pieni lottovoitto.
Ei kuulosta siltä että liikkeenharjoittajan arkitodellisuus on sinulle kovin tuttu asia.
Mutta entäpäs palvelutalojen, sairaaloiden, palo- ja pelastuslaitoksen, lämpövoimaloiden ja rajavartioston jne. henkilökunta. Joutuvat olemaan töissä vuoden suurimpana juhlapyhänä! Hirveän ankeaa, eikö ;-) Noita puljuja ei voi noin vain laittaa kiinni jonkun joulun takia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta entäpäs palvelutalojen, sairaaloiden, palo- ja pelastuslaitoksen, lämpövoimaloiden ja rajavartioston jne. henkilökunta. Joutuvat olemaan töissä vuoden suurimpana juhlapyhänä! Hirveän ankeaa, eikö ;-) Noita puljuja ei voi noin vain laittaa kiinni jonkun joulun takia.
Niin. Olisipa joku kertonut heille ennen ammatinvalintaa että tosiaan voimalassa pitää jonkun olla paikalla kaikkina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Olisipa joku kertonut heille ennen ammatinvalintaa että tosiaan voimalassa pitää jonkun olla paikalla kaikkina aikoina.
Ja joku tykkääkin ihan just niin!
Entäs pizzeriat tapaninpäivänä? Turhaa kai se on... Eiku.
No todellakin. Kyllä on erikoista ettei ihmiset edes kerran vuodessa päivää paria selviä ilman kauppoja.