Onko kukaan muu huomannut samaa? Että kun syö lihaa vähemmän, niin ei enää sitten maistukaan niin hyvältä?
Aika mielenkiintoista.
Jos joku kasvissyöjä moittii lihan makua niin ymmärrän häntä.
Kommentit (28)
Tuo sama muuten pätee viinaan, tupakkaan ja huumeisiinkin: kun on vaikka kaksi viikkoa ilman, ei enää tulee mitään käyttötarvetta ja vähän inhottaakin vaikka kossun maistaminen.
En käytä maitotuotteita ja maistoin pitkästä aikaa fetajuustoa (tykkäsin ennen ja tuli syötyä usein). Maistui ihan kamalle, jotenkin pilaantuneelle :D Eli makuaisti muuttuu, ei tosiaan tee mieli enää juustoja tai lihaa. Liha lähinnä ällöttää.
Jep, tämä on kyllä totta..
Sincc
Mutta kun syö lihaa, niin sen maku on mitä parhain ..
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Kasvissyöjille on oikeasti sietämätön ajatus joku rasvainen metukka suussa pyörimässä, vaikka moni luulee että lihaton ruokavalio on ainaista kieltäytymistä kaikesta hyvästä. Makuaisti tottuu hyvin nopeasti pois suolasta ja rasvasta ja kasvikset alkaa maistua ihan eri tavalla hyvälle.
Kasvissyönti ei kyllä mitenkään sulje pois suolan ja rasvan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän liha oikein miltään maistu sellaisenaan. Ei tulisi mieleenkään syödä pelkkää pihviä.
Makuasioista ei sovi kiistellä. Toiset tykkää, toiset ei. Hyvä kuitenkin tietää että oli kyseessä sitten liha, kala tai kasvis, niin jos se on huonosti valmistettu, niin se ei missään tapauksessa maistukaan hyvältä.
Mulla menee toisin päin😄 välillä on kausia kun ei tule juuri syötyä liharuokia, sellaisen jälkeen ne maistuvat entistä paremmilta.
Ikä tekee tehtävänsä, naisilla varsinkin vaihdevuodet on rajapyykki jonka jälkeen moni vähentää lihan ja makean syöntiä ihan luonnostaan.
Olen vanhemmiten huomannut joko makuni muuttuneen tai sitten on kaupan palvikinkuissa erilainen maku kuin ennen. Myös nakkaraa olen alkanut vierastamaan, HK:n siniseen tai Campingiin en enää koske kepilläkään. Joulukinkkua maistoin tänään, se vielä menettelee mutta ilmankin pärjäisin kyllä.