Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varsiluomien poisto

Vierailija
23.12.2020 |

Kainaloissa ja kaulassa olisi yhteensä noin 10 näitä, useimmat pieniä, ja ihan ulkonäkösyistä haluaisin ne pois. Onko kukaan poistattanut missä? Mitä maksoi? Mietin tehdäänkö tätä työterveydessä/julkisilla vai pitääkö suosiolla suoraan maksaa yksityiselle?

Ihan siksi kyselen kokemuksia ettei tarvisi tuhaan moneen paikkaan soitella.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse leikannut ne pois terävillä keittiösaksilla. Desinfioin ne ensin. Sitten desinfioin pienen haavan, päivässä parissa paranee. Mulla on siis niitä pieniä ihopoimuja.

Vierailija
2/9 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräväkärkiset pienet kynsisakset parhaat. Desinfioi iho ja sakset ja lopuksi laastari päälle. Iholääkärit rapsii näitä myös pois. Voit varata ihan perus lääkäriajan ihotautilääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten voisin kyllä saksilla tai terävällä puukolla leikata pois, mutta mietin vain kasvaako ne helposti takaisin jos itse alkaa leikkelemään. Ja onhan siinä aina pieni tulehduksen riski kun kotona useamman alkaa leikkaamaan pois. Siksi hoitaisin mielummin asian kerralla kuntoon ammattilaisella.

ap

Vierailija
4/9 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin suosiolla ihotautilääkärille tai plastiikkakirurgille, joka hallitsee eri tekniikat (laser, polttaminen yms.).

Vierailija
5/9 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärille aika, niin kyllä lähtee. Maksoi vähän päälle satasen ja kyllä se kannatti, koska ei tarvitse peilikuvasta enää bongata niitä pampuloita kaulalla. Periaatteessa voisi itsekin poistaa, mutta välineiden syytä olla desinfioidut. Netissä on myös vinkkejä etikan yms. aineiden käytöstä niiden luomu-poistamiseen. Mutta näistä ei ole kokemusta, joten suosittelen ihotautilääkäriä.

Vierailija
6/9 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tähän mainostettiin jotain laitetta, joka jotenkin jäädyttää tms. ne varsiluomet. En yhtään tiedä laitteen hintaa tai tehoa tai nimeäkään. -- Löytyi haulla netistä. Apteekki myy. 

Vierailija
7/9 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan pohdin myös varsiluomien poistoa kaulalta. Taapero tuolloin tykkäsi näprätä niitä ja lopulta nyppäisi pois tai luomet ärtyivät ja tippuivat itsestään.

Tämän jälkeen on tullut vain pari pientä huomaamatonta varsiluomea.

Suosittelen itsekin ammattilaisen luona poistoa. Aika hyvää tuuria, ettei tulehtunut tai tullut muita ongelmia.

Vierailija
8/9 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muun käynnin yhteydessä näytin omia mun työterveyslääkärille kun hinkkasivat kaulan avainketjuun ja selässä isompi rintsikoihin. Saksilla leikkas ja laastari päälle. Sanoi että jatkossa voin ite leikkaa ne mihin yllän, desinfioidulla terävällä höylällä tai saksilla.

Vierailija
9/9 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepuuöljy. Sitä pumpulipuikkoon, sivelet niitä molemmin puolin pari viikkoa kerran tai kaksi päivässä (tai niin kauan kuin tarvis). Kuivahtavat ja katoavat pois. Olen hoitanut parisenkymmentä varsiluomea sillä tekniikalla taivaan tuuliin.

Muista varoa ettet sivele teepuuöljyä muualle, se kyllä ärsyttää ihoa pidemmän päälle. Varovasti ja hiljaa hyvä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän