Poikani ei halua lapsia
Ilmoitti, että ei aio lapsia hankkia. Olen hyvin järkyttynyt päätöksestä. Sukumme ei jatku tästä eteenpäin, sillä myöskään kaksi muuta poikaani ei aio lapsia tehdä. Miten he kehtaavat tehdä minulle ja yhteiskunnalle näin??? Ja kuka heistä huolehtii, kun he ovat vanhoja? Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Olen odottanut lapsenlapsia pitkään.
Kommentit (45)
Varmaan traumaattinen lapsuus, ap. Katopa peiliin. sä lienet syy tohon. Eikä ne ees jatkais SUN sukua.
No jos poikaset ei halua lapsia tehdä niin se on vallan heidän asia. Oli niillä sitten puolisoa (mitä sukupuolta vain) tai vaikka haluisivatkin asua ihan itsekseen ja päättää oista asioista ilman kumppania. Eikö mummonkin pitäisi ruveta elämään omaa elämää, eikä huolehtia muiden asiaoista.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin viisas poika sinulla. Toivottavasti ei muuta mieltään ja menee vasektomiaan.
Komppaan. Lapset on vapaa valinta. Kuka tekee niitä vanhempiensa iloksi? Yäk...
Minkä takia suvun pitäisi jatkua? Etkö itse ole saavuttanut mitään ja sysäät vastuun muille? Aloitus on vanha mutta varmasti sama henkilö täällä häärii kun tuli taas esille.
Meillä on vain yksi lapsi, mutta itse mietin kannattaako hänen lisääntyä puolisonsa kanssa ensinkään. Lapsellamme on jotain nepsyjuttuja, tutkimukset vielä kesken ja vähän auki onko autisti vai ADD vai molempia. Hänen puolisollaan puolestaan on kaksisuuntainen mielialahäiriö, johon ei vielä ole löydetty hyvää hoitotasapainoa, parisen vuotta on yritetty.
Kun nämä molemmat ovat vähän sellaisia perinnöllisiä juttuja, niin kovasti mietityttää onko noilla geeneillä mitään järkeä lisääntyä.
Minulle riittää omalta osaltani että olen itse saanut lapsen ja kasvattanut hänet aikuiseksi. Se mitä hän tekee omassa elämässään, hankkiiko lapsi vai ei, ei ole mitenkään minun asia eikä minulta pois, jos jään ilman lapsenlasta. Koiran he ovat hankkineet ja hänestä on ollut meille paljon iloa. Ehkä ap sinäkin voisit hankkia koiran, niin saisit jotain muuta ajateltavaa?