Kuinka kauan olit ollut työpaikassasi ennen äitiyslomalle jäämistä?
Kommentit (21)
Plussasin kolme päivää ennen kuin aloitin uudella työpaikalla :D
Mutta olikin aika pitkään toivottu kolmas odotus ja työuraa kyllä takana vuosia. Ei mennyt ihan niin kuin suunnitteli, mutta meneekö nyt usein muutenkaan.
Näissä asioissa jää työpaikka kirkkaasti toiseksi!
vajaat 6 v tai alle puoli vuotta, riippuu miten lasketaan, työsopimuksen alkamispäivämäärän mukaan vai työnantajalle siirtymisen mukaan. Tuli nimittäin ulkoistus välissä.
7 vuotta. Työtehtävissä ja -yhteisössä, josta jäin äitiyslomalle yli 4 vuotta. Mutta eipä hirveästi auta historia hyvänä ja luotettavana työntekijänä, kun pomo on yksinkertaisesti jo ennen paluutani päättänyt, ettei tehtävääni voi hoitaa perheellinen ihminen. Esimerkiksi kertyneiden lomien pito vapaiden perään oli tappelun takana, ja mielummin minut olisi heivattu jonkun muun "resurssoitavaksi" muutenkin.
Niin että tällä kokemuksella, ei kannata olla liian kiltti työntekijä ja olettaa, että kun on sellainen ollut, paluu töihin on helpompaa, koska työnantaja muistaa kaikki ne ylityötunnit ja viime hetken tuuraukset, kun joku kollega on sairastunut. Toki varmasti suhtautuminen paluuseen riippuu pomostakin, tällä minun pomollani on muutenkin ollut tapana lipsua jopa työlainsäädännöstä. Tämä on ollut mahdollista, koska työntekijät haluavat tehdä uraa, ja isossa yrityksessä organisaatiokaavio yksikön yläpuolella on pistetty uusiksi niin monta kertaa, että kellään yksikön ulkopuolella ei taida olla ihan selkeää kuvaa siitä, mitä kaikkea meillä on puuhattu.
Vakituinen työsuhde ja 5kk ennen äitiyslomalle jäämistä, josta noin 1kk olin sairaslomalla (ei raskauden vaan sairauden vuoksi).
6v. Täytyy sanoa että työnantaja on suhtautunut aina erittäin hyvin niin äitiysl kiinni kuin poissaoloihin lasten sairastelun takia.
5kk
äitisyloman jälkeen kyllä jo 6 vuotta. Ja tuo lapsi oli kolmas. Enempää ei tule.
10 vuotta, niistä seitsemän vakituisena.
7 vuotta ja jäin kotiin kahdeksi vuodeksi. Palasin takaisin ja minun työtehtävä oli alennettu. Olin sitten samassa yrityksessä töissä 6 vuotta ja sain toisen lapsen. Tulin heti äityisloman jälkeen töihin (mies jäi vuodeksi kotiin hoitamaan lapsia) . Tällä kertaa paluun kunniaksi sain irtisanomislapun yt yhteydessä.
8 kuukautta, tosin sama työ jatkui uuden työnantajan leivissä kilpailutuksen jälkeen, joten voisin sanoa että 2 vuotta.
Määräaikaisena 2 vuotta ja minut vakinaistettiin noin 2 viikkoa äitiyslomalle jäämiseni jälkeen. Vakinaistaminen oli kuin iso kivi olisi pudonnut sydänmeltäni ja nautin äitiyslomastani. Loppujen lopuksi oli vapailla siihen asti kun lapsi täytti 2 vuotta ja palasin vanhaan ryhmään ja vanhoihin tehtäviin. Olen viihtynyt hyvin ja toinen lapsi on haaveissa.
4 kuukautta :D