Kokkikolmoset hoi, minkälainen satsi tästä reseptista tulee ruokaa?
Oon ihan käsi keittiössä, mutta oon päättänyt alkaa harjoittelemaan Kaappaus Keittiössä-ohjelman resepteillä. Ohjelman reseptisivuilla on kinkkukiusauksen ohje, mutta ei sanota kuinka moni tuosta syö....
Kinkkukiusaus
6 isoa Rosamunda-perunaa
150 g Mustaleima Emmental -juustoa
1 iso sipuli
400 g Korpelan Palvikinkku-suikaleita
4dl kuohukermaa
Kuori ja pilko perunat suikaleiksi. Laita suikaleet kylmään veteen, jos niiden pitää odottaa. Suikaloi sipulit. Raasta mustaleima Emmental.
Sekoita kinkut, perunat, sipulit keskenään. Lisää sormisuolaa ja mustapippuria. Lisää kerma. Sekoita, mausta ja maista. Kaada massa uunivuokaan ja tasoita pinta. Ripottele päälle raastettu juusto. Laita uuniin 200 asteeseen n. puoleksi tunniksi, jonka jälkeen tiputetaan lämpötila 150 asteeseen ja annetaan olla vielä n. tunti.
Tässä vielä linkki jos joku haluaa tarkastella sitä: http://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/kaappaus-keittiossa/reseptit/artikkeli/6-jakson-reseptit-grillattua-haran-entrecotea-caesarsalaattia-ja-makaronilaatikkoa/3387604
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:10"]
8-10 annosta varmaankin...
[/quote]
hmm, kannattaisko mun laittaa resepti puoliks vai kolmeen osaan? asun siis yksinäni ja pari kolme pöivää voisin syödä samaa ruokaa...
Ei taatusti riitä kahdeksalle. Miettikää nyt tuota perunoiden määrää. Riittää neljälle eikä sittenkään tule mitään jättiannoksia.
Vähennä kinkkua tai lisää perunoita. Juustoa on melkoinen määrä myös. Kuohukerman voit vaihtaa esim. 7-prosenttiseen "kermaan".
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:20"]
Ei taatusti riitä kahdeksalle. Miettikää nyt tuota perunoiden määrää. Riittää neljälle eikä sittenkään tule mitään jättiannoksia.
Vähennä kinkkua tai lisää perunoita. Juustoa on melkoinen määrä myös. Kuohukerman voit vaihtaa esim. 7-prosenttiseen "kermaan".
[/quote]
miksi??
Ihmettelin myös perunoiden vähyyttä, mutta ehkä ne sitten on tosiaan isoja.
Rosamundathan ovat aika usein valtavia. Meillä tällä hetkellä jääkaapissa n. 300g painoisia rosamundia odottamassa uuniperunoiksi pääsyä.
Mä väitän et annoksia tulee 4:lle paitsi jos on oikein pieniruokainen niin 6:lle. Älä puolita annosta, siitä tulee vaan kuivaa. Laita pakkaseen valmiisiin annosrasioihin jos et jaksa samaa ruokaa puputtaa moneen kertaan.
Niin nro 2 oletti että perunat tosiaan ovat isoja, niinkuin reseptissä sanotaan. Niitä olisi esim 1,5 kg ja siihen muut ainekset ja jakaa kahdeksalle niin tuleehan siitä ihan kunnon annokset. Ja syödäänhän sen ruoan kanssa muutakin.
Tai sitten voit tehdä AV-mamman herkkukiusausta peruna-sipulisekoituksesta, halvimmasta mahdollisesta pizzasuikaleesta ja kevyt-kasvirasvakermakkeesta. Nomnom.
minä kyllä puolittaisin annoksen, jos yhdelle tekisin viikon tuota määrää yksi pieni nainen syö.
No punnaa ne aineet, pieni paistohävikki tietty tulee, mut antaa suuntaa. Sit jaat sen annoskoolla, Se on sun ruokailutottumuksista ja lisukkeista riippuen 300-500 grammaa.
6 perunaa = 600g
4dl kermaa = 400g
sipuli 100g
kinkut 400 g
juusto 150g
1650gramaa yhteensä eli 4 annosta.
8-10 annosta varmaankin...