Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rapakuntoinen haluaisi käydä juoksulenkillä. Netissä hyvä juoksukoulu?

Vierailija
22.05.2014 |

Satunnaisliikkujana haluaisin alkaa käydä juoksulenkillä. Ikinä en ole siitä tykännyt, mutta nyt on joku kumma polte siihen. Löytyykö netistä joku hyvä juoksukoulusivusto minkä avulla saisi hyvän alun? Ettei kävisi vanhanaikaisesti ja muistaisin miten kamalaa lenkkeily voi olla.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mtn kokemusta juoksukouluista tms. Mutta itse aloitin siten, että otin musiikkisoittimen mukaan, ekan biisin kävelin , tokan hölkkäsin, ja samaa rataa. Kun kunto kasvoi juoksin kaksi biisiä, kävelin yhden. Ja näin pikkuhiljaa kävelyosuudet jäi pois :)

Vierailija
22/24 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 14:47"]Mitä tämä tarkoittaa? Juostaan ensin 2 min. sitten 3, sitten 5 jne. kävellään hetki välissä niin että lenkin kesto on tuon 30 min.? Että tunnen itseni urpoksi. :)

"KESKIVIIKKO 30 minuutin lenkki pyramidirytmillä: juokse kävelyn lomassa 2 + 3 + 5 + 3 + 2 minuuttia."

http://www.menaiset.fi/artikkeli/sport/kuukaudessa_juoksukuntoon_treeniohjelma_vitosen_naisille

ap

[/quote]

30 min lenkki. Aloita kävelyllä muutama min. Sitten juokset 2 min. Kävele, juokse 3 min, kävele hieman, juokse 5 min, kävele. Jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juoksukoulut eivät kolahda, niin kokeile mun konstia. Alkuunsa kävelen ehkä 5 min. Sitten hölköttelen vaikka yhden lyhtypylväiden välin. Tähän käy maaseudulla vaikka talojen väli tai pellon laidan matka. Taas pari minuuttia kävelyä ja sitten pyrähdys. Jos jossain matkan varrella on portaita vähän reilummin niin ne hölkötellen ylös pari kolme kertaa. Ja sopivassa loivassa alamäessä voi spurtata. 

Olen tällä omalla systeemillä päässyt tilanteeseen, jossa voin juosta jo sellaisen tunnin verran yhtä soittoa. Menisi kai pitempäänkin, mutta tunti tuntuu toistaiseksi sopivalta ajalta. Vähän reippaammalla vauhdilla jaksan jo juosta 3-5 km. 

En myöskään ole tykännyt juoksemisesta ja suurin ongelma on ollut tähän saakka että olen yrittänyt liikaa. Tälläisella musta-tuntuu intervallitreenillä on ollut hyvä olo, paikat ei ole kipeytyneet ja jos vaikka olen juoksemtta viikon niin ei se kunto katoa.

Vierailija
24/24 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä metodia tai ohjelmaa käyttää, kunhan alussa ei revi liikoja ja pikkuhiljaa kunnon kehityksen mukaan kasvattaa kuormaa. Liian kovalla aloituksella saa vain paikat tukkoon ja bonuksena penikat ja muut rasitusvammat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän