Raitis joulu.
Alkoholin käyttö loppunut kokonaan.Se on nyt 37.raitis joulu nyt minulla.
Kommentit (24)
Sama juttu, nyt vähintään 6kk tipatonta.
1.5 vk takana :) , paljon edessä.
Hienoa! Itse en ole koskaan jouluun alkoholia kaivannut vaikka sitä muutoin satunnaisesti käytän.
Jos nyt laitan korkin kiinni, niin ylihuomenna tulee kaksi päivää täyteen.
Kuvitteletko olevasi jotenkin parempi ihminen nyt? Sori et ole.
Alkkisten ongelmia pohtia tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko olevasi jotenkin parempi ihminen nyt? Sori et ole.
Mun puolisoni laittoi korkin kiinni reilu puoli vuotta sitten. Hän todellakin on parempi ihminen nyt. Respektit kaikille, jotka pystyvät lopettamaan, jos alkoholi haittaa elämää.
Se ei toki tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi lopettaa.
Mulla viides joulu raittiina. 4v 3kk raittiutta. Ei ole helppoa, kun on henkinen napanuora kiinni vielä jotenkuten isässä ja siskossa. Mutta tämäkin joulu menee ohi ja ehkä ainakin pystyn pitämään puoleni. Monta vuotta jo ajatellu että en raahaa itseäni enää porukoille, mutta kun on vaan riippuvainen ja on antanut heidän aina syyllistää minut ja halveksua kun olen vain ollut ilman estoja oma itseni. Nyt alkaa riittämään. Mieluiten olen epätäydellinen tässä maailmassa jossa olevinaan kuuluisi olla niin täydellistä. Haluan vain mielenrauhaa.
Poliisi tuli ja vei noin 30 kertaa juoppoputkaan.Sitten aloin jo ymmärtää alkoholi ei sovi minulle.
Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin lopettaa käyttö kokonaan.Enää en olisi elossa jos alkoholin käyttö ei olisi loppunut.
Minullakin on raitis joulu, valitettavasti. Olen kovassa kuumeessa ja yskässä niin ei uskalla ottaa alkoholia. Muuten kyllä. Mutta hienoa teille, jotka haluattekin olla raittiina ja hyvää joulua!
Enemmän respektiä meille jotka emme ole koskaan kännänneet.
Alkoholistien ongelmat. Kunnon ihmisten ei tarvitse pohtia kuinka kauan on ollut tylsää
Ei se ihme että täällä pitää aina viinasta jankuttaa, kun on näköjään näin paljon toipuvia alkoholisteja tänne kokoontunut. Eikö teidän elämä olisi helpompaa, jos vain lopettaisitte viinan ajattelun ja siitä puhumisen?
Vierailija kirjoitti:
Enemmän respektiä meille jotka emme ole koskaan kännänneet.
Tähän! Suljen aina kun 10 vuotta perhettään hakannut paskiainen todistaa oltuaan kuukauden kännäämättä.
Raittius on alkoholistille elämä. Ilman sitä kekkuloi taas tuolla jossain ja vetää rooleja. Kun ei ole kykyä hallita juomista. Kun ottaa niin peli on pelattu. Sitten ei ole mitään. Ja yhteys itseensä ja muihin katkeaa. Sitten ei vain enää välitä mistään mitään.
Kauko kirjoitti:
Poliisi tuli ja vei noin 30 kertaa juoppoputkaan.Sitten aloin jo ymmärtää alkoholi ei sovi minulle.
Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin lopettaa käyttö kokonaan.Enää en olisi elossa jos alkoholin käyttö ei olisi loppunut.
Hyvä että olet raitis.
Enpä käytä alkoholia.Alkoholi käyttää minua.
Alkoholi on mainio nautintoaine niille, joille se sopii. Minä en kuulu niihin ihmisiin ja siksi minulla on nyt kymmenes selvä joulu. Entisessä elämässäni ei enää ollut järjen häivää, alkoholi oli ainoa asia, joka minua todella kiinnosti ja se mistä sitä saisi silloin kun viinakaupat olivat kiinni tai minulla perse auki.
Raitistuin juomalla, minulla tuli kiintiö täyteen ja toivon sen pysyvän niin kauan kuin elän.
Mullakin on raitis joulu. Lapset on kotona niin ei ole mitään järkeä juoda, kun pitää olla ihmisiksi.
Hienoa. Onneksi olkoon!