Jeesus ei armahtanut syntisiä.
Koska Jeesus hyväksyi Mooseksen lain, hän kannatti kuolemanrangaistuksia. Eli Jeesus ei antanut syntejä anteeksi, vaan tapatti syntejä tehneet ihmiset.
Silti kymmenessä käskyssä on kohta: älä tapa.
Kommentit (7)
Uskon koraaniin joten ei koske minua.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:52"]
Koska Jeesus hyväksyi Mooseksen lain, hän kannatti kuolemanrangaistuksia. Eli Jeesus ei antanut syntejä anteeksi, vaan tapatti syntejä tehneet ihmiset.
[/quote]
Mitä Jeesus teki kun hänen eteensä tuotiin itse teosta kiinni saatu avionrikkoja ja huorintekijä, jota lainoppineet olivat viemässä kivitettäväksi, mikä oli Mooseksen lain mukaan oikeudenmukainen rangaistus teosta? Suositteliko että antakaa mennä, kivittäkää vaan? Ei, vaan sanoi, että joka ei ole syntiä tehnyt, heittäköön ensimmäisen kiven. Eikä kukaan heittänyt.
[/quote]
Samaa mieltä.
Suosittelen ap:lle rippikoulua tai sen kertausta. Ihan vaikka vaan yleissivistyksen vuoksi.
"Älä tapa" koski vain juutalaisia, eli juutalainen ei saa tappaa juutalaista. Muita kansoja sai kyllä listiä.
Ulkona on kaunis sää, mene ulos ja mieti tän päivän ajan jotain muuta kuin sitä mitä Jeesus sanoi/teki.
Jeesuksen sanomaksi väitetään milloin mitäkin asiaa. 2000 vuoden aikana niitä on muuteltu ihan vaan muutamaan otteeseen.
Oikeesti: mitä vitun väliä?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 11:52"]
[/quote]
Mitä Jeesus teki kun hänen eteensä tuotiin itse teosta kiinni saatu avionrikkoja ja huorintekijä, jota lainoppineet olivat viemässä kivitettäväksi, mikä oli Mooseksen lain mukaan oikeudenmukainen rangaistus teosta? Suositteliko että antakaa mennä, kivittäkää vaan? Ei, vaan sanoi, että joka ei ole syntiä tehnyt, heittäköön ensimmäisen kiven. Eikä kukaan heittänyt.