Millainen ihminen ei osta joululahjaa sukulaisilleen?
Onko taustalla suomalainen piheys, että ei raaskita ostaa mitään? Tällainen ihminen on sydämenSIVISTYMÄTÖN. En halua olla MISSÄÄN TEKEMISESSÄ tällaisen ihmisen kanssa.
Kommentit (13)
Ihanaa. Jätäthän vastavuoroisesti ne halvat krääsälahjasi antamatta. Niistä ei kukaan oikeasti pidä.
Kun on sovittu ettei lahjoja osteta. Sovittu jo vuosia sitten.
mahdollisesi sellainen joka ei arvosta ylimääräistä krääsää.
Meillä lähisuvussa ollaan ostettu lähinnä jotain pientä jouluherkkua kuten konvehtirasia.
Mielestäni jos tavataan, silloin voi antaa lahjan. Muuten ei tarvitse.
Konvehtirasioiden ostamisessakaan lahjaksi ei ole mitään järkeä. Itse antaa sisarukselle lahjaksi Pandan juhlapöydän konvehteja ja saa itse samanlaisen lahjaksi.
Eikai niitä kukaan sukulaisille osta. Riittää kun oman perheen huolehtii.
Minä.
Ap ei luultavasti ole minun kanssani tekemisissä. Ilo on kokonaan minun puolellani.
Minä en osta. En voi sietää joulua ja yleensä miehen kanssa ollaan vietetty joulu jossain päin maailmaa kahdestaan, että pääsee pois tästä kaikesta. Nyt ei päästy koronan takia, mutta ollaan kahden kotona.
Mitä ap tarkoittaa sukulaisella?
Ostan lahjat kyllä perheelleni: vanhemmille sekä siskolle. Mummolle laitan kortin ja soitan koska tänä jouluna emme voi viettää sitä samassa paikassa. Ketä muita sukulaisia pitäisi muistaa? Tätejä ja setiä, joita näkee nykyisin lähinnä sukujuhlissa ja silloin tällöin omilla vanhemmilla? Serkkuja jotka elävät omaa elämäänsä toisella paikkakunnalla ja jotka eivät ole käyneet luonani kutsusta huolimatta, vaikka ovat viettäneet aikaa tuossa kilometrin päässä omilla sukulaisillaan viikko tolkulla kesällä?
MIksi ihmeessä sukulaisille pitäisi ostaa lahjoja? Enhän mä heitä näe ja tapaa koskaan.
Annan mieluummin paikalliseen keräykseen ne rahat, joilla autetaan vähävaraisia. Heitä mä tapaankin jopa joskus.
Meidän suvussa annetaan lahjoja vain lapsille. Jos kyläillään, niin tuomisiksi joulukukkia tai ruokaa. Kukaan meistä ei todellakaan halua turhaa roinaa nurkkiin pölyttymään.
Fiksu?